Το
Viva.La.Revolucion Αποκαλύπτει το Μέλλον που επιφυλάσσουν στα παιδιά μας:
Ένα μελλοντικό εξελισσόμενο Ευρωπαϊκό σενάριο αξιολόγησης στην Παιδεία.
Θα μπω σε ξένα χωράφια. Το ένα τρίτο των νεοπροσληφθέντων εκπαιδευτικών στην Σουηδία (στοιχεία υπάρχουν για όποιον θέλει) παραιτούνται μετά από 2 χρόνια δουλειάς. Δεν χρησιμοποιώ τον όρο «διορίζονται» μια και εδώ τα σχολεία είναι του Δήμου, ούτε τον όρο «θητείας», αλλά δουλειάς, μια που στην Σουηδία το να είσαι εκπαιδευτικός δεν είναι πια λειτούργημα αλλά επάγγελμα.
Η "επιτυχία" ενός εκπαιδευτικού κρίνεται από τις αποδόσεις των μαθητών στις Πανσουηδικές εξετάσεις που γίνονται στην Τρίτη δημοτικού, στην Έκτη δημοτικού και στην Τρίτη Γυμνασίου, σε τρία κύρια μαθήματα, γλώσσα, αγγλικά και μαθηματικά.
Άρα η εκπαιδευτική διαδικασία στην Σουηδία που κατρακυλάει στις παγκόσμιες αξιολογήσεις στηρίζεται μόνο στην προετοιμασία των παιδιών για τις εξετάσεις. Έχει μεταβληθεί σε ένα απέραντο φροντιστήριο. Οι δάσκαλοι που θα κριθούν από το ποσοστό επιτυχίας των παιδιών έχουν όλοι διαπραγματευτικούς, ατομικούς μισθούς. Καμία αύξηση μισθού, ούτε ο εισαγωγικός, δεν μοιάζει με αυτή του συναδέλφου. Ο ατομικισμός έχει διαβρώσει την παιδαγωγική διαδικασία και το εύρος των αναγκαίων γνώσεων γενικής πολυτεχνικής εκπαίδευσης.
Έτσι η πίεση για αποτελέσματα, η έλλειψη χρόνου για ουσιαστική δουλειά, η τρομερή πίεση για αποστολή χιλιάδων στατιστικών ραπόρτων χωρίς διοικητική υποστήριξη, η πίεση των γονιών, η πίεση της επιτυχίας των εξετάσεων των παιδιών, του Εργοδότη για αποτελέσματα, το μεγάλωμα των τάξεων για οικονομία λιγότερων δασκάλων δεν αφήνει να δημιουργηθεί η σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή.
Βασικά μαθήματα, φυσική, χημεία, ιστορία κ.α μένουν στο περιθώριο.
Θα μπω σε ξένα χωράφια. Το ένα τρίτο των νεοπροσληφθέντων εκπαιδευτικών στην Σουηδία (στοιχεία υπάρχουν για όποιον θέλει) παραιτούνται μετά από 2 χρόνια δουλειάς. Δεν χρησιμοποιώ τον όρο «διορίζονται» μια και εδώ τα σχολεία είναι του Δήμου, ούτε τον όρο «θητείας», αλλά δουλειάς, μια που στην Σουηδία το να είσαι εκπαιδευτικός δεν είναι πια λειτούργημα αλλά επάγγελμα.
Η "επιτυχία" ενός εκπαιδευτικού κρίνεται από τις αποδόσεις των μαθητών στις Πανσουηδικές εξετάσεις που γίνονται στην Τρίτη δημοτικού, στην Έκτη δημοτικού και στην Τρίτη Γυμνασίου, σε τρία κύρια μαθήματα, γλώσσα, αγγλικά και μαθηματικά.
Άρα η εκπαιδευτική διαδικασία στην Σουηδία που κατρακυλάει στις παγκόσμιες αξιολογήσεις στηρίζεται μόνο στην προετοιμασία των παιδιών για τις εξετάσεις. Έχει μεταβληθεί σε ένα απέραντο φροντιστήριο. Οι δάσκαλοι που θα κριθούν από το ποσοστό επιτυχίας των παιδιών έχουν όλοι διαπραγματευτικούς, ατομικούς μισθούς. Καμία αύξηση μισθού, ούτε ο εισαγωγικός, δεν μοιάζει με αυτή του συναδέλφου. Ο ατομικισμός έχει διαβρώσει την παιδαγωγική διαδικασία και το εύρος των αναγκαίων γνώσεων γενικής πολυτεχνικής εκπαίδευσης.
Έτσι η πίεση για αποτελέσματα, η έλλειψη χρόνου για ουσιαστική δουλειά, η τρομερή πίεση για αποστολή χιλιάδων στατιστικών ραπόρτων χωρίς διοικητική υποστήριξη, η πίεση των γονιών, η πίεση της επιτυχίας των εξετάσεων των παιδιών, του Εργοδότη για αποτελέσματα, το μεγάλωμα των τάξεων για οικονομία λιγότερων δασκάλων δεν αφήνει να δημιουργηθεί η σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή.
Βασικά μαθήματα, φυσική, χημεία, ιστορία κ.α μένουν στο περιθώριο.
Η απόγνωση οδηγεί τους εκπαιδευτικούς στην παραίτηση. Μαζί μαυτούς το 30% των παιδιών που τελειώνουν το Λύκειο δεν έχουν τους βαθμούς να συνεχίσουν στο Πανεπιστήμιο και βρίσκουν δουλειές του ποδαριού.
Για την ιστορία πέρυσι σε όλη την Σουηδία έγιναν 3 ( ΤΡΕΙΣ) μόνο αιτήσεις για εισαγωγή στην Σχολή Χημείας στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης...
Για την ιστορία πέρυσι σε όλη την Σουηδία έγιναν 3 ( ΤΡΕΙΣ) μόνο αιτήσεις για εισαγωγή στην Σχολή Χημείας στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης...