ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Κυριακή 7 Απριλίου 2019

ΘΥΜΗΣΕΣ ΜΙΑΣ ...ΠΟΡΕΙΑΣ, ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΠΑΤΗΣΑΝ...!!


«ΕΓΩ ΘΑ ΠΑΩ ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ»!!!
Τρία χρόνια συμπληρώνονται αυτές τις μέρες από μια μεγάλη κινητοποίηση: την πορεία Πάτρα-Αθήνα που διοργάνωσε ο Δήμος της Πάτρας με κεντρικό σύνθημα «Δουλειά για όλους, δουλειά με δικαιώματα».
Μιλάμε ίσως για την πιο εμπνευσμένη κινητοποίηση που έγινε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, και παρά τις δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος συμμετείχαν χιλιάδες πατρινοί αλλά και πολλές εκατοντάδες πολίτες από κάθε γωνιά της χώρας.
Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που συμμετείχε σε αυτή την κινητοποίηση. Θα μπορούσα να πω πολλά, αλλά θα περιοριστώ στην περιγραφή μόνο τριών χαρακτηριστικών στιγμών.
«Εγώ θα πάω περπατώντας ακόμα και μόνος μου»!!!
Συμμετείχα σε μια μεγάλη σύσκεψη στελεχών της Δημοτικής Αρχής στην οποία ο Δήμαρχος Κ. Πελετίδης ανακοίνωσε για πρώτη φορά τη σκέψη του να διοργανωθεί μια πορεία Πάτρα-Αθήνα για την ανεργία.
Ο δήμαρχος ξεκίνησε την ομιλία του αναφέροντας ότι κάθε μέρα από το δημαρχείο περνάνε δεκάδες άνεργοι συμπολίτες μας, νέα παιδιά που το μόνο που ρωτάνε πότε θα βγει ένα πρόγραμμα, πώς θα βρουν κάποια δουλειά. Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο, πρέπει να αναδείξουμε αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Πρέπει να δείξουμε την αλληλεγγύη μας στους ανέργους.
Προτείνω λοιπόν να διοργανώσουμε μια πορεία Πάτρα-Αθήνα για την ανεργία!!!!
Αμέσως στην αίθουσα επικράτησε αναταραχή, μουρμουρητά, χαμόγελα, εκφράσεις απορίας κτλ. Εγώ σκέφτηκα: «Μα τι λέει τώρα; Δε γίνονται αυτά»!!
Ακολούθησε ένας καταιγισμός ερωτήσεων και απόψεων προς τον δήμαρχο: Πως; Με ποιους; Ποιος θα οργανώσει όλα αυτά; Δεν θα έρθει ο κόσμος. Είναι δύσκολο. Δεν γίνονται αυτά, και άλλα παρόμοια.
Ο Κ. Πελετίδης πήρε τον λόγο. Το πρόσωπό του δεν είχε αυτή τη συνηθισμένη πραότητα που τον διακρίνει. Το βλέμμα του ήταν αυστηρό, γεμάτο αποφασιστικότητα.
«Η πορεία θα γίνει ακόμα και αν περπατήσω μόνος μου με έναν άνεργο!», είπε.
Σκούντησα τον διπλανό μου: «Ρε φιλέ, το εννοεί; Θα πάμε περπατώντας στην Αθήνα;» …Και πήγαμε!!!
"Η μάχη των παπουτσιών" !!
Τα οργανωτικά προβλήματα που έπρεπε να λυθούν ήταν πάρα πολλά. Ένα από αυτά ήταν ότι υπήρχαν πολλοί άνεργοι που ήθελαν να συμμετέχουν, όμως δεν είχαν αθλητικά παπούτσια και ούτε την οικονομική δυνατότητα να τα αγοράσουν. Στήθηκε λοιπόν ένα μεγάλο δίκτυο αλληλεγγύης. Κάποιοι πρόσφεραν τα δεύτερα δικά τους, κάποιοι αγόρασαν καινούργια και τα έδωσαν στην οργανωτική επιτροπή. Βρέθηκαν παπούτσια για όλους.
Αυτή ήταν μια μεγαλειώδης στιγμή αλληλεγγύης!!
« Στην Αθήνα»
Από 15 χρονών συμμετέχω στο κίνημα. Όμως αυτό που ζήσαμε στην Αθήνα ήταν κάτι το ανεπανάληπτο. Ειδικά τα τελευταία χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στην πλατεία Συντάγματος. Χιλιάδες κόσμος στα πεζοδρόμια χειροκροτούσε και έμπαινε στην πορεία.
Στην κεφαλή της πορεία χιλιάδες πατρινοί. Ο παππούς δίπλα μας, που κούτσαινε λίγο, πριν φτάσουμε στο Σύνταγμα ούτε τη μαγκούρα του δεν χρησιμοποιούσε. Οι μανάδες είχαν πάρει τα παιδιά αγκαλιά για να μη μείνουν πίσω, να είναι μαζί με το «μπλοκς» της Πάτρα.
Αυτοί που περπάτησαν όλες τις μέρες, τους καταλάβαινες, ήταν όλοι ηλιοκαμένοι. Δεν πάταγαν στη γη. Όλοι ψηλώσαμε εκείνη την ημέρα. Ήταν συγκλονιστικές στιγμές.
Όλα αυτά τα χρόνια που πέρασαν ακουστήκαν πολλά για την πορεία Πάτρα-Αθήνα.
Κάποιοι ειρωνεύτηκαν, λοιδόρησαν με βασικό επιχείρημα ότι μια πορεία δεν δημιουργεί θέσεις εργασίας.
Είναι αστείο, κάποιοι που δεν έχουν κάνει στη ζωή του μισή απεργία, που δεν έχουν περπατήσει ούτε 10 μέτρα διεκδικώντας και κάποιοι που τώρα φτύνουν τους αγώνες που έκαναν να απευθύνονται σε αυτούς που όλη τους τη ζωή είναι στο κίνημα και στους αγώνες, να τους λένε ότι με μια πορεία δε λύνεται το πρόβλημα της ανεργίας.
Καμία ψευδαίσθηση δεν υπήρχε από κανέναν που συμμετείχε ότι με μια πορεία θα λυθεί το πρόβλημα.
Η πορεία Πάτρα-Αθήνα ανέδειξε το ζήτημα της ανεργίας, πρόσφερε ανεπανάληπτες στιγμές αλληλεγγύης, δημιούργησε ένα τεράστιο πολιτικό γεγονός που πέρασε και τα όρια της Ελλάδας.
Γιατί στην παγκόσμια ιστορία δεν υπάρχει ούτε ένα εργατικό δικαίωμα που δεν κερδήθηκε χωρίς αγώνες. Αυτό είναι το κύριο και συνεχίζουμε διεκδικώντας και όχι επαιτώντας!



Σχόλια



Απ' τα Σχόλια 


Γερασιμος Θεοδοσης Φιλε 2 παπουτσια χαλασα... η τελευταια μερα ηταν η πιο κουραστικη μα και η πιο απολαυστικη... με πηρανε τα δακρυα μολις φτασαμε συνταγμα.... μετα την αραξα κατω απο ενα δεντρο...


Ταμάρα Κοσμίδου ΖΗΛΕΥΟΥΜΕ. ΠΟΛΥΥΥ.

Ασημίνα Ζανιά Κάπου λίγο πριν την Ελευσίνα έπιασε τον Πελετιδη έντονος πόνος στο γονατο. Ήρθαν τα παιδιά και με πήγαν κοντά του.Ειχε καταπονηθει αρκετά η άρθρωση του γόνατος.Γυρίζω και τον κοιτώ λέγοντάς του: "Τέρμα δεν περπατάς άλλο."Με κοίταξε χαμογελώντας και μο…Δείτε περισσότερα

Στέλιος Παλαρμάς εισαι τυχερη Ασημινα που τα εζησες ολα αυτα , που καποιοι δεν μπορουν να τα καταλαβουν!!!

Ασημίνα Ζανιά Είμαι περήφανη που τα έζησα Στέλιο μου.Με άλλαξαν μια για πάντα.

Στέλιος Παλαρμάς Ασημίνα Ζανιά το ξερω το ελεγες απο τοτε!!!

Gerasimos Grammatikopoulos Οι συλλογικοι αγωνες, μικροι και μεγαλοι, ειναι αυτοι που μας μενουν αξεχαστοι, που μας χαρασουν πιο βαθεια και μενουν για παντα μαζι μας.
Πως να ξεχασω π.χ. εγω την "στιγμη" της πολιτικοποιησης μου, μαθητης Γ' γυμνασιου, την νυχτα της δολοφονιας του Ν. Τεμπονερα; Το ξυλο μπροστα στην νομαρχια και το κυνηγητο σε ολοκληρο το κεντρο το επομενο βραδυ; Και απο εκει... καθε μερα και καθε γεγονος, ολα μια αλυσιδα. ;-) ✊

Niki Oikonomopoulou Koutsochera Για την ιστορία, αυτή η πορεία είχε αποφασιστεί και γίνει και από τους φοιτητές της σχολής Εργοδηγών στην Πάτρα,το 62 η 63 που πήγαν περπατώντας στην Αθήνα στο υπουργείο Παιδείας και έδωσαν στον υπουργό, τα αιτήματα που είχαν για την καλύτερη λειτουργ…Δείτε περισσότερα

Γιάννης Παλουμπης Θυμάμαι την πορεια. Δεν συμμετειχα. Οπως ομως εδωσα ενα μεγαλο μπραβο τοτε σε ολους σας, αλλη μια φορα μπραβο γιατι ηταν και ειναι μεγαλα τα αντερα και η ψυχη σας!

Gerasimos Grammatikopoulos ΠΑΝΤΑ ενας αγωνας σωστος και δικαιος μας ψηλωνει Στελιο, ανεξαρτητα απο το τελικο αποτελεσμα. Ναι, μια πορεια δεν "δημιουργει θεσεις εργασιας"... αλλα η ΗΡΩΙΚΗ αυτη προσπαθεια κατεστησε σαφες και πανελληνιο το Θελω της Πατραϊκης κοινωνιας. Και ναι, η αναταση που προκαλει δινει φτερα στα ποδια και ελπιδα στην καρδια.
Δεν συμμετειχα σε αυτην για μια σειρα λογων, συμμετειχα ομως με την ΕΙΝΑ στην πορεια μεχρι το Αντιριο. Θυμαμαι ειχα πει αρχικα στους συντροφους μου πως δεν θα την ολοκληρωσω (υπερβαρος, ψιλο-χαπιτης, αγυμναστος και ξενυχτης)... Κι ομως! Κρατωντας το πανο της ΕΙΝΑ, κοιτωντας ιδρωμενος διπλα τους συντροφους μου δεν μετραγα πια τα βηματα, εφτασα στο τερμα ηλιοκαμμενος και τρισευτυχισμενος!

Dina Ntoriza Ήμουν στο σύνταγμα εκείνη τη μέρα για να σας υποδεχθούμε!!

Γιώργος Λαμπιρης Ήμουν και εγώ στην πορεία το μόνο που μου έχει χαρακτει ανεξίτηλα στη μνήμη μου είναι η μεγάλη συγκίνηση τον άνθρωπων στο σύνταγμα, επίσης ήμουν στην ομάδα που μπήκαμε στη βουλή μαζί με πελετιδη απεριγραπτες στιγμές με κουτσουμπα και ΠΑΦΙΛΗ!

Μπουντα Λιτσακι Λυπάμαι που δεν μπόρεσα να έρθω.. Λυπάμαι που κάποιοι βλέπουν το δάσος και όχι το δέντρο ..Λυπάμαι που κάποιοι νομίζουν πως το μόνο που κάνει ο κύριος Πελετιδης είναι το Νότιο Πάρκο...Ναι είναι πολλά που πρέπει να φτιαχτούν αλλά δεν χαλαστηκαν σε μια μέρα έτσι και δεν μπορούν να φτιαχτούν σε μια μέρα!!!Υπομονή και πίστη θέλει.

ξενια σταθοπουλου Ημουνα στο Συνταγμα..!!!

Θεώνη Βασιλοπούλου Tελειο φιλε μου.

Αθηνά Αθαναία Ήμουν στο Σύνταγμα στην όμορφη υποδοχή που σας έγινε από όλον τον κόσμο και ναι όλοι όσοι συμμετείχατε έχετε έναν πολύ μεγάλο λόγο να νιώθετε ψηλότεροι από το μπόϊ σας.!!

Χριστινα Ρουμελιωτη Ήμουν και εγώ σε αυτή την όμορφη πορεία. Όχι σε όλη την διαδρομή αλλά ήταν κάτι ξεχωριστό. !!!!!!!!