ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018

ΙΤΑΛΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ: ΟΙ ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΗΣ ΚΟΝΟΜΑΣ


«Corriere Della Sera»: τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταρρεύσει 10 γέφυρες στη Ιταλία, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες περιπτώσεις. Αιτία είναι οι παλιές κατασκευές, οι διαβρώσεις από το χρόνο και τη χρήση, και τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και αντικατάσταση των παλιών υποδομών.


Ήταν σαν χθες, πριν από 14 χρόνια που η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου εγκαινιάστηκε, μια εβδομάδα πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 στην Αθήνα...

.. Εδώ, λίγα λόγια για τη σύμβαση που υπογράφηκε, στα μέσα της δεκαετίας του 1990, με την ελληνογαλλική κοινοπραξία με επικεφαλής εταιρεία την Vinci, η οποία περιλαμβανε επίσης και τις Ελληνικές εταιρείες Ελληνική Τεχνοδομική-ΤΕΒ, J&P-ΑΒΑΞ, Αθηνά, Προοδευτική και Παντεχνική. για την κατασκευή της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου:
Η σύμβαση που υπογράφτηκε αποτελεί πραγματική σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα αφού η λεγόμενη μέθοδος της «αυτοχρηματοδότησης» λειτούργησε στο συγκεκριμένο έργο με τον καλύτερο τρόπο για να θησαυρίσουν, κυριολεκτικά, οι μεγαλοκατασκευαστές.
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους: Το συνολικό κόστος της γέφυρας ήταν 750 εκατ. ευρώ...
---η κοινοπραξία των εταιριών έδοσε μόλις το 9,5%, δηλαδή 70 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο είναι ...σχετικό αφού οι προκαταβολές που έλαβε ως κατασκευάστρια του έργου, υπερκάλυψαν αυτό το ποσό.
Το υπόλοιπο 90,5% του κόστους καλύφθηκε απ' το δημόσιο με:
--- 310 εκατ. ευρώ: (δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.)
---δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 370 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δόθηκαν με την εγγύηση του δημοσίου για την περίοδο λειτουργίας: (Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.)...
Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια....
*****************************
Κάντε τώρα και τους υπολογισμούς, λαμβάνοντας υπ'οψη τη μέση ημερήσια διελευση οχημάτων και θα διαπιστώσετε ότι σε χρόνο dt η ελληνογαλλική κοινοπραξία έχει βγάλει ήδη και με το παραπάνω τα έλάχιστα χρήματα που ''έριξε'', ''ιδίοις πόροις'' για την κατασκευή του έργου...
******************************
Με άλλα λόγια, ενώ το έργο έγινε ουσιαστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, μια κοινοπραξία γαλλικών και ντόπιων κατασκευαστικών εταιριών θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 χρόνια, εισπράττοντας υπέρογκα διόδια...
''Είναι ο Καπιταλισμός ηλίθιε''... που λέει και ο Μπογιό...

Ελενη Μαρκακη


ΙΤΑΛΙΑ

Ελλιπής η συντήρηση της γέφυρας από την ιδιοκτήτρια εταιρεία, αναφέρει η κυβέρνηση

--Οι αιτίες του τραγικού συμβάντος που οδήγησε στο θάνατο δεκάδων ανθρώπων δεν έχουν αποσαφηνιστεί, ωστόσο πολλά ερωτήματα εγείρονται για την παλαιότητα της γέφυρας, το είδος της κατασκευής, τη συντήρηση, την ποιότητα των υλικών κ.λπ.
Η γέφυρα είχε κατασκευαστεί το 1967 και υποτίθεται ότι είχε ανακαινιστεί το 2016. Η ιδιωτική ιταλική εταιρεία «Autostrade per l' Italia» διαχειρίζεται το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, όπως και πάνω από 3.000 χλμ. του συνολικού οδικού δικτύου.

Το χτεσινό περιστατικό κάθε άλλο παρά «τυχαίο» είναι. Σύμφωνα με έρευνα της ιταλικής «Corriere Della Sera», τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταρρεύσει 10 γέφυρες στη χώρα, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες περιπτώσεις. Αιτία είναι οι παλιές κατασκευές, οι διαβρώσεις από το χρόνο και τη χρήση, και τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και αντικατάσταση των παλιών υποδομών.
Σε δήλωση του για το περιστατικό, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚ Ιταλίας, Μάρκο Ρίτσο, αφού πρώτα εκφράζει τα συλλυπητήρια στις οικογένειες για τους αδικοχαμένους νεκρούς, σημειώνει ότι «η καταστροφή δεν είναι αποτέλεσμα της δύναμης της φύσης. Οι γενικές αιτίες πρέπει να αναζητηθούν στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης στρατηγικών υποδομών. Συγκεκριμένα, οι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνονται σε αυτό και με τα διόδια εξασφαλίζουν κέρδη στους ιδιώτες - αυτούς που είχαν και έχουν την υποχρέωση να εκτελούν έκτακτη συντήρηση και μάλιστα αντικαταστάσεις (σε γέφυρες, όταν είναι παλιές, ανακατασκευές). Το πρόβλημα όμως, όπως πάντα, είναι το κέρδος. Τώρα, εκτός από την ποινική ευθύνη, η κυβέρνηση πρέπει να ζητήσει αποζημίωση από αυτούς τους "κυρίους" και να ανακαλέσει τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης».
Ανατριχίλα
Ανατριχιαστικές είναι οι πληροφορίες για την κατάσταση της γέφυρας που κατέρρευσε στη Γένοβα, παρασέρνοντας στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους. Το πιο εξοργιστικό είναι ότι υπήρχαν προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητα της παλιάς και υποσυντήρητης κατασκευής, ακόμα και εισηγήσεις για κατεδάφιση και αντικατάστασή της, αλλά καμιά μέριμνα δεν υπήρξε από το κράτος, πόσο μάλλον από τη διαχειρίστρια εταιρεία, η οποία εκμεταλλεύεται συνολικά πάνω από 3.000 χιλιόμετρα δρόμων στην Ιταλία, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Ο νόμος του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο είναι αμείλικτος και εφαρμόζεται απαρέγκλιτα σε όλο τον καπιταλιστικό κόσμο, σε βάρος των αναγκών, ακόμα και της ίδιας της ζωής του λαού. 
Οσο για τις «αντιδράσεις» της ιταλικής κυβέρνησης, είναι πραγματικά να εξοργίζεται κανείς. Από τη μια απειλεί τη διαχειρίστρια εταιρεία με πρόστιμα και νέες ρήτρες στα συμβόλαια διαχείρισης, θέλοντας να βγάλει λάδι την αντιλαϊκή πολιτική που η ίδια υπηρετεί, πιθανόν να διευκολύνει και το ξαναμοίρασμα της «πίτας» ανάμεσα στα μεγαθήρια που εκμεταλλεύονται τις υποδομές στη χώρα. 
Κι από την άλλη, πετάει το μπαλάκι στην ΕΕ, πιέζοντας για εξαιρέσεις από τους αυστηρούς δημοσιονομικούς κανόνες, δήθεν για να μπορεί να επισκευάζει και να συντηρεί υποδομές. Το βασικό όμως είναι οι προτεραιότητες και ο σχεδιασμός του αστικού κράτους, που υπηρετεί τα κέρδη του κεφαλαίου, σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Και είναι βέβαιο ότι η «δημοσιονομική χαλάρωση», για την οποία ωρύεται η ιταλική κυβέρνηση, τον πρώτο που θα ωφελήσει είναι το κεφάλαιο, που θα δει την τσέπη του να γεμίζει με νέες φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και κρατική χρηματοδότηση. Για να μπορεί με νέα ορμή να εγκληματεί σε βάρος του λαού και των αναγκών του...