«Corriere Della Sera»: τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταρρεύσει 10 γέφυρες στη Ιταλία, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες περιπτώσεις. Αιτία είναι οι παλιές κατασκευές, οι διαβρώσεις από το χρόνο και τη χρήση, και τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και αντικατάσταση των παλιών υποδομών.
.. Εδώ, λίγα λόγια για τη σύμβαση που υπογράφηκε, στα μέσα της δεκαετίας του 1990, με την ελληνογαλλική κοινοπραξία με επικεφαλής εταιρεία την Vinci, η οποία περιλαμβανε επίσης και τις Ελληνικές εταιρείες Ελληνική Τεχνοδομική-ΤΕΒ, J&P-ΑΒΑΞ, Αθηνά, Προοδευτική και Παντεχνική. για την κατασκευή της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου:
Η σύμβαση που υπογράφτηκε αποτελεί πραγματική σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα αφού η λεγόμενη μέθοδος της «αυτοχρηματοδότησης» λειτούργησε στο συγκεκριμένο έργο με τον καλύτερο τρόπο για να θησαυρίσουν, κυριολεκτικά, οι μεγαλοκατασκευαστές.
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους: Το συνολικό κόστος της γέφυρας ήταν 750 εκατ. ευρώ...
---η κοινοπραξία των εταιριών έδοσε μόλις το 9,5%, δηλαδή 70 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο είναι ...σχετικό αφού οι προκαταβολές που έλαβε ως κατασκευάστρια του έργου, υπερκάλυψαν αυτό το ποσό.
Το υπόλοιπο 90,5% του κόστους καλύφθηκε απ' το δημόσιο με:
--- 310 εκατ. ευρώ: (δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.)
---δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 370 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δόθηκαν με την εγγύηση του δημοσίου για την περίοδο λειτουργίας: (Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.)...
Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια....
*****************************
Κάντε τώρα και τους υπολογισμούς, λαμβάνοντας υπ'οψη τη μέση ημερήσια διελευση οχημάτων και θα διαπιστώσετε ότι σε χρόνο dt η ελληνογαλλική κοινοπραξία έχει βγάλει ήδη και με το παραπάνω τα έλάχιστα χρήματα που ''έριξε'', ''ιδίοις πόροις'' για την κατασκευή του έργου...
Κάντε τώρα και τους υπολογισμούς, λαμβάνοντας υπ'οψη τη μέση ημερήσια διελευση οχημάτων και θα διαπιστώσετε ότι σε χρόνο dt η ελληνογαλλική κοινοπραξία έχει βγάλει ήδη και με το παραπάνω τα έλάχιστα χρήματα που ''έριξε'', ''ιδίοις πόροις'' για την κατασκευή του έργου...
******************************
Με άλλα λόγια, ενώ το έργο έγινε ουσιαστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, μια κοινοπραξία γαλλικών και ντόπιων κατασκευαστικών εταιριών θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 χρόνια, εισπράττοντας υπέρογκα διόδια...
Με άλλα λόγια, ενώ το έργο έγινε ουσιαστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, μια κοινοπραξία γαλλικών και ντόπιων κατασκευαστικών εταιριών θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 χρόνια, εισπράττοντας υπέρογκα διόδια...
''Είναι ο Καπιταλισμός ηλίθιε''... που λέει και ο Μπογιό...