ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ ΕΔΩ ΜΑΘΗΤΕΥΣΑ

Μπορεί να είναι εικόνα ένα ή περισσότερα άτομα και σώμα νερού

 

Από Χρήστος Ζουλιάτης:Νομπελ στους γιατρους της ΚΟΥΒΑΣ -Nobel Prize for the Doctors of Cuba 2021

Η προτομή του Γιάννη Ρίτσου (1 Μαΐου 1909 - 11 Νοεμβρίου 1990), που αγναντεύει το Μυρτώο Πέλαγο, δεσπόζει μπροστά από το διώροφο σπίτι που συναντά κανείς όταν μπαίνει από κεντρική πύλη του κάστρου, εκεί που αρχίζει η Καστροπολιτεία.
Σ΄αυτό το σπίτι έμαθε τα πρώτα του γράμματα ο Ποιητής της Ρωμιοσύνης και προσπάθησε σε ηλικία 8 ετών να γράψει τους πρώτους του στίχους.
🔴Τρία χρόνια πριν πεθάνει (1987) έγραψε το «Επιλογικό», στο Καρλόβασι.
«Να με θυμόσαστε - είπε. Χιλιάδες χιλιόμετρα περπάτησα χωρίς ψωμί, χωρίς νερό, πάνω σε πέτρες κι αγκάθια, για να σας φέρω ψωμί και νερό και τριαντάφυλλα.
Την ομορφιά, ποτές μου δεν την πρόδωσα. Όλο το βιός μου το μοίρασα δίκαια. Μερτικό εγώ δεν κράτησα. Πάμπτωχος. Μ᾿ ἕνα κρινάκι του αγρού τις πιο άγριες νύχτες μας φώτισα. Να με θυμάστε.
Και συγχωράτε μου αυτή την τελευταία μου θλίψη:
Θάθελα ακόμη μια φορά με το λεπτό δρεπανάκι του φεγγαριού να θερίσω ένα ώριμο στάχυ. Να σταθώ στο κατώφλι, να κοιτάω και να μασώ σπυρί σπυρί το στάρι με τα μπροστινά μου δόντια, θαυμάζοντας κι ευλογώντας τούτον τον κόσμο που αφήνω, θαυμάζοντας κι Ἐκείνον που ανεβαίνει τα λόφο στο πάγχρυσο λιόγερμα.
Δέστε: Στο αριστερό μανίκι του έχει ένα πορφυρό τετράγωνο μπάλωμα. Αυτό δεν διακρίνεται πολύ καθαρά. Κι ήθελα αυτό προπάντων να σας δείξω.
Κι ίσως γι᾿ αυτό προπάντων θ᾿ άξιζε να με θυμάστε».
🔴Πρόσφατα αυτό το σπίτι πέρασε στην πλήρη κυριότητα του Δήμου Μονεμβασιάς και άμεσα θα γίνουν οι ενέργειες ώστε να εκπονηθεί η μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη, που απαιτείται ώστε να γίνει πραγματικότητα το Μουσείο Γιάννη Ρίτσου.
ΑΚΟΥΣΤΕ τον Γιάννη Ρίτσο να μιλάει για τη ζωή του.

Μπορεί να είναι εικόνα ένα ή περισσότερα άτομα και σώμα νερού