ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

1922: To Μίσος των ντόπιων Ελληναράδων εναντίον των Ελλήνων προσφύγων:



1922: To Μίσος των ντόπιων Ελλαδιτών εναντίον των Ελλήνων Προσφύγων της Μ.Ασίας
Μια μερίδα του ελληνικού πληθυσμού πάντοτε μισούσε το διαφορετικό με κίνητρο και το προσωπικό όφελος ανάμεσα στα άλλα.
 Και όχι αγαπητέ αναγνώστη, όχι με μουσουλμάνους, άραβες, άλλες φάτσες-ράτσες και πάει λέγοντας. 
Το χειρότερο μίσος σε αυτό το δύσμοιρο τόπο, παίχτηκε από Έλληνες σε Έλληνες, πριν καν οι δωσίλογοι βρουν τους Γερμανούς για να γίνουν συνεργάτες τους.
Το πρώτο κύμα Προσφύγων
Το 1914, οι Έλληνες του Πόντου εξεγείρονται κατά των Τούρκων και οι Τούρκοι τους τσακίζουν χωρίς πολλά-πολλά.
Από το 1916 αρχίζουν να έρχονται πρόσφυγες, 400.000 περίπου χριστιανοί Έλληνες του Πόντου που ζητάνε τη βοήθεια της μαμάς Πατρίδας. Τι γίνεται λοιπόν με την πάρτη τους; 
Ας δούμε μια ανταπόκριση της εποχής από την εφημερίδα «Εφημερίς των Βαλκανίων»:
«Οι δυστυχείς Καυκάσιοι λιμοκτονούν και πάλιν, παρά τας διαφόρους διαβεβαιώσεις, ότι ελήφθη πάσα φροντίς να μη μένωσι νηστικοί, ότι θα γίνουν πρατήρια, ότι τέλος δεν θ’ αποθάνουν από την πείναν και το κρύο… Μετά φρίκης μανθάνομεν ότι αποθνήσκουν 44 καθ’ εκάστην…. Εμάθομεν ακόμη ότι τα δήθεν Νοσοκομεία των προσφύγων είναι σε αθλία κατάστασιν, υπάρχουν μόνον δύο ιατροί, οι οποίοι μόλις προφταίνουν να πιστοποιούν τους θανάτους, Δεν θέλομεν να είπωμεν περισσότερα, νομίζομεν όμως ότι αν τους παραδίδομεν εις τον Μουσταφά Κεμάλ, θα τους μεταχειρίζετο ίσως καλύτερον…»
Δεν ακούγεται και πολύ πατριωτικό, έτσι;

Η Μικρασιατική Καταστροφή
Το 1922, έχουμε και την πολύ γνωστότερη Καταστροφή της Σμύρνης. Ο Ελληνικός Στρατός που έχει εκστρατεύσει στη Μικρά Ασία τρώει τεράστιο πακέτο από το στρατό του Κεμάλ Ατατούρκ, υποχωρεί άτακτα, χιλιάδες πιάνονται αιχμάλωτοι ενώ οι υπόλοιποι φεύγουν τρέχοντας για να προλάβουν κανένα καράβι για την Ελλάδα. Τι θα γινόταν λοιπόν για τους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας που θα ξέμεναν χωρίς καμιά προστασία;
Την απάντηση δίνει ένα πολύ ωραίο απόσπασμα που διασώζει ο Γρηγόρης Δαφνής:
Λίγο πριν την αναχώρηση από τη Σμύρνη των ελληνικών υπηρεσιών και ενώ το μέτωπο είχε σπάσει, ο νεαρός πολιτικός Γεώργιος Παπανδρέου ενημερώνεται από τον Στεργιάδη για την επερχόμενη καταστροφή. 
Στην ερώτηση του Παπανδρέου «Γιατί δεν ειδοποιείτε τον κόσμο να φύγει;», ο Στεργιάδης απαντά: «Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξει ο Κεμάλ γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα»
Kι αυτό γιατί στα μάτια της βασιλικής παράταξης στην Ελλάδα όλοι οι Μικρασιάτες ήταν τσιράκια του Βενιζέλου. Άρα, ποινή θανάτου δια της εγκατάλειψης, καθώς ξεμένουν για να διαλέξουν ανάμεσα στην πυρκαγιά, τον πνιγμό ή τους Τούρκους που έρχονται με άγριες διαθέσεις. Τhe end.
Προς μεγάλη δυστυχία των Βασιλικών όμως, κάποιοι από τους φουκαράδες πρόσφυγες τα καταφέρνουν να γλιτώσουν από όλα αυτά και έρχονται στην Ελλάδα πάμφτωχοι και εξαθλιωμένοι έχοντας πουλήσει ό,τι είχαν και δεν είχαν για να μπουν σε ένα καράβι και τα αδέρφια τους στην Ελλάδα θα τους βοηθήσουν όπως μπορούν.
Ή και όχι
όπως θυμάται ο Μάρκος Βαμβακάρης στην αυτοβιογραφία του:
«Έμενε ο κόσμος στα βαγόνια των σιδηροδρόμων. Έμενε εκεί που είχε καμιά αποθήκη εγκαταλειμμένη. Τσαντήρια κάνανε. Καταστροφή, μεγάλη καταστροφή. Να μην ξαναδούν τα μάτια μας τέτοια πράγματα. Το τι τραβήξανε αυτοί οι άνθρωποι δεν λέγεται. Ατιμαστήκανε. Γίνανε χάλια, χάλια, χάλια. Άσε που ήταν ατιμασμένοι από κει με τους Τούρκους που τους καταδιώκανε.
Και κατόπιν εδώ που ήρθανε τα ίδια. Προσπαθήσανε, κάνανε χίλια δυό να βρίσκουνε το ψωμί τους, μέχρι να βρουν ένα σπίτι να κάτσουνε. Αν ένας πατέρας είχε πέντε-έξη παιδιά και κορίτσια, άλλα άρπαγε ο ένας από δω, άλλα ο άλλος από κει. Καταστροφή μάνα μου…
Και οι ντόπιοι δεν τους έβλεπαν με καλό μάτι. Αλλά τους βρίζανε. Χίλια δυό. Φύγετε από δω ρε! Πηγαίνετε παρά πέρα. Δεν τους κοιτάζανε. Δεν είχαν την αγάπη να πουν για στάσου, συγγενείς μας είναι, Έλληνες πραγματικοί. Να τους αγκαλιάσουμε. Δεν έγινε αυτό το πράμα, εγώ δηλαδή τι είδα. Μπορεί αλλού. Ήθελαν να τους κλέψουνε οι κλεφταράδες που ήταν εδώ πέρα. Ν’ αρπάξουν ό,τι είχαν. Να τους κλέψουνε, να τους γελάσουνε. Απατεώνες».
Έχει αρχίσει να βρωμάει κάτι, έτσι; Ας δούμε τι γράφει ο τότε εισαγγελέας Βαζούρας:
«Η βρισιά τουρκόσπορος μαζί με σωρό ανάλογες βρισιές, όπως σκατοουγλούδες, παληοαούτηδες κ.λπ. ήταν στην ημερήσια διάταξη, από ανώτερα και κατώτερα κυβερνητικά όργανα…» Το χάσμα ενισχύθηκε και συντηρήθηκε από τον άγριο οικονομικό ανταγωνισμό. τόσο στην ιδιοποίηση της γης, όσο και στις εμπορικές δραστηριότητες.»
Ή ο μετέπειτα πρωθυπουργός, Παναγιώτης Κανελλόπουλος:
«Μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, που από το 1915 είχε διχασθεί δεν αντίκρυσε τους πρόσφυγες με συμπάθεια, όταν τα αδυσώπητα κύματα της ιστορίας τους έριξαν πάνω στους βράχους της Ελλάδας. Δεν υπήρξε συμπάθεια, δεν υπήρξε απάθεια, 
υπήρξε αντιπάθεια.»
Aκόμα πιο γλαφυρά τα καταγράφει ο ιστορικός Γιάννης Κορδάτος:
«Δεν άκουγε κανείς εκείνες τις μέρες τίποτα άλλο από τα στόματα όλων αυτών παρά κατάρες στο Βενιζέλο και βλαστήμιες: ‘’Αχ αυτοί οι τουρκοσπορίτες Έλληνες της Μικράς Ασίας μας πήραν στο λαιμό τους. Μακάρι να τους σφάξει όλους ο Κεμάλ και να μη μείνει ούτε ποδάρι από δαύτους’’…»
Οι Μικρασιάτες τότε απελπισμένοι κατέληξαν σαν πρόσφυγες
μέχρι και στο Χαλέπι της Συρίας (!), απ’ όπου μας έρχονται σήμερα άλλοι απελπισμένοι πρόσφυγες, Σύροι αυτή τη φορά, για να γλιτώσουν από τον πόλεμο 
και διάφοροι Έλληνες να ζητούν να τους στείλουν στον πάτο της θάλασσας.
Όταν άρχισε να μιλάει το χρήμα
Αυτή ήταν μόνο η αρχή των δεινών για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, όπου αρχικά σύμφωνα με τους ντόπιους φταίνε για την ίδια την ήττα της Μικρασιατικής Εκστρατείας, και προφανώς όχι οι ηλίθιοι που τη διέταξαν.
Οι βρισιές αυτές απευθύνονται σε ένα κόσμο ο οποίος τραβάει απίστευτα ζόρια και πεθαίνει κατά συρροή από τις κακουχίες: με βάση τα στοιχεία της Κοινωνίας των Εθνών, σε πολλές περιοχές της νέας τους εγκατάστασης κατά τα πρώτα χρόνια πέθανε από τις κακουχίες το 20% των προσφύγων, ενώ αντιστοιχούσε 1 γέννηση σε 3 θανάτους. 
Aυτό καθόλου δεν πτόησε τα ντόπια κοράκια, που το μόνο που είδανε ήταν απειλή για τα λεφτά που βγάζανε ή μπορούσαν να βγάλουν.
Και όταν μιλάμε για λεφτά, το πρώτο ζήτημα που μπαίνει στο τραπέζι είναι τα κτήματα των Μουσουλμάνων που έφυγαν από την Ελλάδα μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών με την Τουρκία, τα λεγόμενα «ανταλλάξιμα».
Όταν πάει η συζήτηση στην περιουσία, οι ντόπιοι αποφασίζουν ότι οι πρόσφυγες που τα δικαιούνται είναι όντως ανεπιθύμητοι καθώς θέλουν να τους τα φάνε. 
Όπως πχ, στο χωριό Ροδολείβος της Δράμας, όπου οι ντόπιοι καταγράφονται στην εφημερίδα Παμπροσφυγική να λένε ότι:
«(…) θα σφάξωσι, θα εκδιώξουσι τους πρόσφυγας δι’ όπλων, μαχαίρων, και ροπάλων»
O ρατσισμός άρα των ντόπιων Ελλήνων προς τους πρόσφυγες Έλληνες, υπάρχει για βασικούς λόγους όπως τα κτήματα. Όταν πχ σκοτώνεται ένας πρόσφυγας από ένα ντόπιο στη Νιγρίτα Σερρών, η ίδια εφημερίδα θα γράψει:
«Τα πραγματικά ελατήρια του φόνου δεν είναι, ως ταύτα μας παρουσιάζονται, η κλοπή ή η ανεύρεσις ενός απωλεσθέντος σχοινίου. Είναι το μίσος, τα πάθη τα οποία εδημιουργήθησαν μεταξύ των εντοπίων και των προσφύγων δια την κατάληψιν των υπό των Οθωμανών καταληφθέντων κτημάτων και γαιών».

Τελικά οι ντόπιοι Έλληνες επιτέθηκαν στους πρόσφυγες Έλληνες για να τους φάνε τα χωράφια, οπότε το ρεπορτάζ της Παμπροσφυγικής θα γράψει:
«ετραυμάτισαν 17 πρόσφυγας, το πλείστον γυναίκας, πυρπολήσαντες τας σκηνάς, τους σταύλους, τους αχυρώνας, λεηλατήσαντες τας αποσκευάς…»
Στις πόλεις που δεν υπάρχουν κτήματα, το παραμύθι ήταν ότι οι πρόσφυγες έχουν καταλάβει την πόλη, όπως καλή ώρα λέγεται σήμερα όταν κλαίγεται η Κική Δημουλά ότι της πήραν οι μετανάστες το παγκάκι της. 
Το σημειώνει 
ο εκπαιδευτικός Αντώνης Τραυλαντώνης στο βιβλίο του, όπου ο αφηγητής αναζητά κάποιον παλιό γνωστό του στη Νεάπολη (Εξαρχείων):
«Το σπίτι ήταν ξεκαινουργωμένο αλλά ευκολογνώριστο, στην πινακίδα όμως εδιάβασα κάποιο άγνωστό μου όνομα, κάτι …όγλου. Και στη θέση του καπνοπωλείου, αλλά με έκταση μεγαλύτερη, βρίσκονταν ένα ζαχαροπλαστείο, όπου μου φάνηκε ότι άκουσα όλες τις γλώσσες του κόσμου εκτός από τα ρωμέικα. Κατάλαβα ότι και ο διευθυντής και η πελατεία ήταν πρόσφυγες, που είχαν αρχίσει από τότε να νοικοκυρεύονται.»
«Τα πλατειά ρολά και οι πλούσιες βιτρίνες ήταν εκεί, εκεί ψηλά ήταν και η μεγάλη πινακίδα, πουθενά όμως ο Αλέξανδρος και η Αννα Κομπολογά, στη θέση τους ο “Ζαχαρίας…όγλου”. 
Αυτή η ογλοκρατία (με συγχωρείτε για την κρυάδα) που έμελλε σε λίγο να κυριαρχήσει στην Αθήνα μας, είχε αρχίσει από τότε, καθώς φαίνεται.»
«Τουρκόσποροι»
Το παραμύθι της ογλοκρατίας, θα καταλήξει ένα χρόνο μετά την Καταστροφή στο να ζητούνται πογκρόμ για να καθαρίσει η Αθήνα από τους Τουρκόσπορους, όπως λέγανε τους πρόσφυγες οι μοναρχικοί. 
Στο συλλαλητήριο των μοναρχικών στις στήλες του Ολυμπίου Διός το 1923 λοιπόν, ακούγεται το μάλλον προβλέψιμο «Φωτιά στους τουρκόσπορους πρόσφυγες». 
Αυτή τη στάση δεν την κράταγαν μόνο οι αμόρφωτοι οπαδοί του Βασιλιά, αλλά και ο εκδότης της γνωστής μας Καθημερινής, Γεώργιος Βλάχος, ο οποίος ακόμα και το 1928, κάποια χρόνια πριν καλωσορίσει τους Γερμανούς στην Αθήνα χαρακτήριζε τους πρόσφυγες «προσφυγική αγέλη». 
Σύμφωνα με τα λεγόμενα μιας κυρίας
 «στην Τουρκία μας ονομάζανε Έλληνες και στην Ελλάδα Τούρκους»
Διαχρονικά τιμημένη Καθημερινή

Ο βουλευτής Σπετσών Περικής Μπουρμπούλης θα πει το 1934 στους πρόσφυγες βουλευτές ότι «οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης είναι πιο Ρωμιοί από σας», 
ενώ ο Νίκος Κρανιωτάκης, μοναρχικός εκδότης του «Πρωινού Τύπου», θα απαιτήσει το 1933, στην εφημερίδα του, να φορέσουν οι πρόσφυγες κίτρινα περιβραχιόνια για να τους ξεχωρίζουν και να τους αποφεύγουν οι Έλληνες.
Να, ας πούμε όπως οι Ναζί έβαλαν τους Γερμανοεβραίους να φοράνε κίτρινα περιβραχιόνια για να τους ξεχωρίζουν και να τους αποφεύγουν οι Γερμανοί.
Ακόμα ένα πράγμα που σκέφτηκαν πρώτοι οι Έλληνες
Οι πρόσφυγες θα συνεχίσουν για χρόνια να αντιμετωπίζουν τη βία των μοναρχικών ντόπιων, ως πραγματικοί ή υποτιθέμενοι βενιζελικοί. Ο εμπρησμός του προσφυγικού οικισμού του Βόλου μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα των βενιζελικών του 1935 περιγράφεται ως εξής από το Σπύρο Λιναρδάτο:
«Αντιβενιζελικοί μπράβοι βάζουν φωτιά στα προσφυγικά παραπήγματα και γίνεται στάχτη μαζί με την περιουσία των προσφύγων κι ένας νεαρός πρόσφυγας που δεν πρόλαβε να φύγει…»
Τότε και τώρα και πάντα
Πολύ ίδια αντιμετώπιση, φυσικά, πολλά χρόνια μετά το 1922, είχαν από τους συντηρητικούς ντόπιους οι Έλληνες πρόσφυγες που ήρθαν από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μετά την κατάρρευση το 1991.
Να δύο αποσπάσματα από το βιβλίο «Η μυστική ιστορία της Θεσσαλονίκης», του συγγραφέα Μάριου Μαρίνου Χαραλάμπους:
«Ενώ προτιμούμε να φέρνουμε όλους τους άχρηστους όχλους από τον Καύκασο, τη Γεωργία και τα Βαλκάνια ελεώντας τους με ελληνοποιήσεις και βαπτίσματα και καταστρέφοντας έτσι με τη φτώχεια τους ήδη φτωχούς Έλληνες και στερώντας τη νεολαία μας από την εύρεση εργασίας….»
«με τους Ποντίους που ήλθαν εδώ από τις ασιατικές ακτές αγράμματοι και χωρίς γνώση ξένων γλωσσών… Με τους Ασιάτες ορθόδοξους χωρικούς που έφεραν το 1922 και αυτούς που συνεχώς φέρνουν από τα ανθρώπινα απορρίματα του Καυκάσου…»
Eίναι φανερό, πως πάντα κάποιοι ήταν ρατσιστές, ακόμα κι όταν είχαν να κάνουν με Έλληνες πρόσφυγες.
Απλώς κάποιοι Έλληνες δεν ήταν ρατσιστές και κάναν τη διαφορά.

(Πηγές: εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ)
του: felix
Για τους πρόσφυγες δες και εδώ 

Όταν 8 «Κροίσοι» διαθέτουν περιουσία όσο ο μισός πληθυσμός της Γης (!), ρωτάτε ακόμη αν θέλουμε να γίνουμε Κούβα;;

Δείτε τα στοιχεία του προϋπολογισμού της:
H Kούβα για την εκπαίδευση των παιδιών της διαθέτει το 23% του προϋπολογισμού της και το 9% του ΑΕΠ της σε τρέχουσες τιμές, ώστε να εξασφαλίζεται
η λειτουργία 9.433 σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
η δημόσια και δωρεάν παροχή εκπαίδευσης σε 1.771.800 μαθητές και σε 140.600 παιδιά στα νηπιαγωγεία της χώρας
καθώς και η δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση σε 145.770 φοιτητές 

H Kούβα παρέχει για την Δημόσια Υγεία και την Κοινωνική Πρόνοια ποσό που αντιπροσωπεύει το 28% του προϋπολογισμού της και το 11% του ΑΕΠ της ώστε να εξασφαλίζει στον πληθυσμό της, δημόσια και δωρεάν
12.400 μονάδες ιατρικής φροντίδας,
151 νοσοκομεία,
451 πολυϊατρεία,
10.782 εγκαταστάσεις οικογενειακών ιατρών,
110 οδοντιατρικές κλινικές,
147 οίκους ευγηρίας,
265 κέντρα ηλικιωμένων
30 κέντρα σωματικής αναπηρίας.
1.200.000 εισαγωγές σε νοσοκομείο σε περισσότερες από 45.000 κλίνες,
86 εκατομμύρια ιατρικές εξετάσεις
και περίπου 28,5 εκατομμύρια οδοντιατρικές επισκέψεις

H Kούβα παρέχει στον τομέα του Πολιτισμού και του Αθλητισμού ποσό που αντιστοιχεί στο 5% των τρεχουσών δαπανών του προϋπολογισμού της ώστε να λειτουργούν και να προσφέρονται στον λαό της
276 κινηματογράφοι,
285 μουσεία,
88 θέατρα και θεατρικές αίθουσες,
392 βιβλιοθήκες,
343 πολιτιστικά κέντρα,
19 κλαμπ παραδοσιακής μουσικής,
130 γκαλερί,
5.134 αθλητικές εγκαταστάσεις με 4.591.000 αθλούμενους;

H Kούβα παρέχει πάνω από το 16% του προϋπολογισμού της στον τομέα της κοινωνικής της ασφάλισης, ώστε να εξασφαλίζει
καταβολή συντάξεων σε 1.672.000 συνταξιούχους όλων των κατηγοριών (συντάξεις γήρατος, αναπηρίας και θανάτου) συμπεριλαμβανομένων των παροχών μητρότητας.

Εν κατακλείδι: 
Στον πλανήτη Γη, εδώ όπου 8 «Κροίσοι» διαθέτουν 
–σύμφωνα με τα στοιχεία της «Oxfam»- 
περιουσία η οποία ισούται με τα υπάρχοντα 3,5 δισεκατομμυρίων ανθρώπων (!), 
δηλαδή το 50% του πληθυσμού της Γης, 
υπάρχει χώρα που ζει… στον κόσμο της 
και παρέχει το 72% του προϋπολογισμού της για να καλύπτει τις κοινωνικές ανάγκες του πληθυσμού της
και Αυτή λέγεται Κούβα.

Πριν από μέρες συγκλήθηκε η κουβανική Εθνοσυνέλευση η οποία ενέκρινε τον νόμο του κρατικού προϋπολογισμού του 2017 με τον οποίο το 72% των τρεχουσών δαπανών διατίθεται σε βασικές κοινωνικές υπηρεσίες που συνδέονται με την ποιότητα ζωής του πληθυσμού και τις παροχές κοινωνικής ασφάλισης.

Ποιο είναι το ερώτημα, λοιπόν, που μας απευθύνει κάθε επιφανής εκπρόσωπος της δημοκρατίας που τελεί υπό την εποπτεία του ΣΕΒ, του Σόιμπλε, της τρόικας και που αφηνίασε με αφορμή τον θάνατο του Κάστρο; 
Ρωτάτε Ακόμη Αν θέλουμε να γίνουμε Κούβα ;;
 Τι είπατε;

κείμενο και στοιχεία 
αντλήσαμε απ΄τον Νίκο Μπογιόπουλο

Τα μεγάλα ψέματα των χρυσάβγουλων για τον Μεταξά:




του Νίκου Μόττα

Τα τελευταία χρόνια, άλλοτε με αφορμή την επέτειο επιβολής της τεταρτοαυγουστιανής δικτατορίας και άλλοτε εξαιτίας των εορτασμών της 28ης Οκτωβρίου, έχει κάνει την εμφάνιση του στα μέσα ενημέρωσης μια προσπάθεια εξωραϊσμού του ιστορικού ρόλου του δικτάτορα Ι.Μεταξά. 
Η προσπάθεια αυτή επιχειρεί να περάσει τις εξής δύο λαθροχειρίες ως δήθεν ιστορικές αλήθειες: Πρώτον, ότι το περήφανο «Όχι» στους ιταλούς εισβολείς το είπε ο Μεταξάς εξ’ ονόματος όλου του ελληνικού λαού και κατά δεύτερον, ότι η μεταξική δικτατορία… πρωταγωνίστησε στη δημιουργία «κοινωνικού κράτους» και «κοινωνικών μεταρρυθμίσεων» (8ωρο, ΙΚΑ, ρύθμιση αγροτικών χρεών, συλλογικές συμβάσεις κ.α.).

Σε αυτήν την εξόφθαλμη διαστρέβλωση της Ιστορίας πρωτοστατεί ασφαλώς ο φασιστικός εσμός των πολιτικών απογόνων του Μεταξά οι οποίοι πίνουν νερό στο όνομα του. Λίγα χρόνια πριν, τα ηνία της εξύμνησης του δικτάτορα κατείχε ο ΛΑ.Ο.Σ. (όπου «ανδρώθηκαν» πολιτικά οι αντικομμουνιστές «Γεωργιάδηδες» και «Βορίδηδες» της σημερινής ΝΔ), ενώ σήμερα στο ρόλο αυτό πρωτοστατεί η ναζιστική-εγκληματική Χρυσή Αυγή. Προκειμένου μάλιστα να υπερασπιστούν τον ιδεολογικό τους πρόγονο, τα φασιστοειδή κάνουν συχνά αναφορές στο δήθεν «κοινωνικό κράτος» και τις «κοινωνικές μεταρρυθμίσεις» της περιόδου του Μεταξά. Προς αυτήν την κατεύθυνση, παρουσιάζουν μια σειρά κοινωνικές κατακτήσεις της εργατικής τάξης (8ωρο, συλλογικές συμβάσεις, λειτουργία του ΙΚΑ, αγροτικά χρέη κλπ.) ως… έργο της μεταξικής δικτατορίας! Πρόκειται για άλλο ένα χυδαίο ψέμα της ναζιστικής-γκεμπελικής προπαγάνδας που επιχειρεί να «βγάλει λάδι» μια απ’ τις πλέον μαύρες και αποκρουστικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας του 20ου αιώνα.

Η «4η Αυγούστου», η δικτατορία του Ι.Μεταξά, ήταν ένα βαθιά αντικομμουνιστικό, αστικό, ταξικό κράτος. Αποτελούσε την πολιτική έκφραση των συμφερόντων της τότε αστικής τάξης της χώρας στο πολιτικό επίπεδο. Ο ίδιος ο Μεταξάς σε ομιλίες του σημείωνε μεταξύ άλλων πως μέριμνα του καθεστώτος του ήταν «η αδιάκοπος φροντίς διά την στερέωσιν του αστικού καθεστώτος με όλας τας αναγκαίας θυσίας διά το σύνολον της κοινωνίας…» και προσέθετε:«Εστηρίξαμεν το αστικόν καθεστώς της Ελλάδος και του εδώσαμεν να εννοήσει ότι το πρώτον καθήκον ενός τιμίου και πραγματικού πατριωτικού αστικού κόσμου, είναι, το να είναι αλληλέγγυος με τους δύο κλάδους, τον κόσμον τον εργατικόν και τον κόσμον τον αγροτικόν και εζητήσαμεν από τους αστούς, από τους βιομήχανους… θυσίας τας οποίας ο αστικός κόσμος μας τας έδωσε προθύμως» (Σπ. Λιναρδάτου, «4η Αυγούστου», «Π.Λ.Ε.», 1967, σελ. 104).
Κατά την περίοδο της μεταξικής δικτατορίας, η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς, ενώ ενισχύθηκε ο παρεμβατικός ρόλος του κράτους στην οικονομία, καθώς και η στενότερη σύνδεση του βιομηχανικού με το τραπεζικό κεφάλαιο, όπως έχουν αποδείξει οικονομικοί μελετητές της περιόδου (Μ.Μαϊλη, Από την 4η Αυγούστου ως τις μέρες μας, Σύγχρονη Εποχή, 2009, σελ.28).

Είναι ψευδής ο ισχυρισμός των απολογητών του Μεταξά ότι το καθεστώς της 4ης Αυγούστου καθιέρωσε το 8ωρο και την κυριακάτικη αργία. Η καθιέρωση του 8ωρου έγινε με το νόμο 2269 το 1920, με τη νομοθετική κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας. Για να εφαρμοστεί σταδιακά χρειάστηκαν οι πολύχρονοι, συχνά αιματηροί αγώνες των εργατών με πρωτοπόρους τους κομμουνιστές. Ποτάμια αίματος χύθηκαν στις συγκρούσεις των εργατών με το αστικό κράτος. Η δε κυριακάτικη αργία είχε καθιερωθεί από το 1911. Αυτό που έκανε η κυβέρνηση Μεταξά ήταν να καταργήσει την κυριακάτικη αργία και το κυριακάτικο μεροκάματο να δίνεται στο κράτος για την… «Εθνική Αμυνα».

Ένα άλλο χοντροκομμένο ψέμα των νοσταλγών της τεταρτοαυγουστιανής δικτατορίας είναι η δήθεν «καθιέρωση αδείας μετ’ αποδοχών» από Ι. Μεταξά! Μόνο που αυτές καθιερώθηκαν πριν το Μεταξά, με τον αναγκαστικό νόμο (ΑΝ) 539/1935 και έπειτα από πολύχρονο αγώνα του συνδικαλιστικού κινήματος. Οι ελεύθερες Συλλογικές Συμβάσεις αποτελούσαν παλιά εργατική διεκδίκηση. Επί δικτατορίας Κονδύλη, ψηφίστηκε στις 16/1/1935 Αναγκαστικός Νόμος περί Συλλογικών Συμβάσεων- ένας νόμος που επί της ουσίας μόνο ελεύθερες Συλλογικές Συμβάσεις δεν επέτρεπε. Προτού έρθει στην εξουσία, ο Μεταξάς ετοίμασε νέο νόμο περί υποχρεωτικής διαιτησίας, κάτι ανάλογο με όσα γίνονται σήμερα με τις Συλλογικές Συμβάσεις, προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις από τα εργατικά σωματεία (Μάης 1936). Οι «συλλογικές συμβάσεις» μεταξύ των κεφαλαιοκρατών και των διορισμένων από τη δικτατορία συνδικαλιστών απέκτησαν ισχύ νόμου (2045/7/9/1936) και τίτλο «κατώτατον όριον μισθών των Ιδιωτικών Υπαλλήλων και ελάχιστον ημερομίσθιον εργατών Βιομηχανίας». Αποτελούσε, λοιπόν, καραμπινάτη κοροϊδία του λαού εκ μέρους του μεταξικού καθεστώτος η καθιέρωση των «Εθνικών Συμβάσεων Εργασίας», αν λάβουμε υπ’ όψη τις συνθήκες που επικρατούσαν: αναγκαστική διαιτησία, απαγόρευση των απεργιών και φασιστικοποίηση των συνδικάτων στα πρότυπα του Μουσολίνι.

Στις 11/11/1937 ιδρύθηκε το ΙΚΑ, το οποίο λειτούργησε από 1/12/1937 έως το τέλος του ’37 σε Αθήνα-Πειραιά και Θεσσαλονίκη, και από τα τέλη του 1938 στις άλλες πόλεις. Η ίδρυση ωστόσο του ΙΚΑ αποτέλεσε ουσιαστικά εφαρμογή του νόμου 6298, ο οποίος είχε ψηφιστεί τον Σεπτέμβρη του 1934 από το Λαϊκό Κόμμα και δεν εφαρμόστηκε για μια σειρά λόγους (αντιδράσεις μερίδας του Κεφαλαίου, πραξικόπημα Κονδύλη, Κίνημα 1935 κλπ). 
Βέβαια, για την καθιέρωση νόμου για τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις είχαν προηγηθεί πολύμορφοι αγώνες της εργατικής τάξης, οι οποίοι απέδωσαν για πρώτη φορά καρπούς με την ψήφιση του νόμου 2868 του 1922- δηλαδή 15 χρόνια πριν τη μεταξική δικτατορία!
Οι πενιχρές παροχές του ΙΚΑ διεκόπησαν το 1939 και το σύστημα κατέρρευσε. Τι έκανε ο Μεταξάς; Το καθεστώς του κατάσχεσε με τη μορφή δανείου προς το κράτος, όλα τα αποθεματικά των ασφαλιστικών οργανισμών που έφταναν τα 850 εκατομμύρια δραχμές, από τα οποία τα 500 εκατομμύρια ήταν του ΙΚΑ! (Σπ. Λιναρδάτου, «4η Αυγούστου», «Π.Λ.Ε.», 1967, σελ. 110).

Το φασιστικό καθεστώς του Μεταξά αποτέλεσε «χρυσή εποχή» για την οικονομική ολιγαρχία. 
Η καπιταλιστική κερδοφορία αυξήθηκε μέσω άμεσων κρατικών παρεμβάσεων και νέων δημόσιων έργων για πολεμικές προπαρασκευές, ενώ εντάθηκε η εκμετάλλευση των εργαζομένων. 
Πρόκειται για την ίδια περίοδο κατά την οποία, όπως προαναφέρθηκε, προχώρησε η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου, τα διάφορα τμήματα του οποίου (βιομηχανικό, εμπορικό, πιστωτικό) καρπώθηκαν τεράστια κέρδη. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μεγαλοεπιχειρηματίες της εποχής (Χατζηκυριάκος, Μποδοσάκης, Αφοι Ηλιάσκοι, Λαναράς κλπ.) στήριξαν ενεργά το μεταξικό καθεστώς, ενώ ένας αριθμός κεφαλαιοκρατών και τραπεζικών μεγαλοστελεχών κατέλαβαν κυβερνητικές θέσεις (Χατζηκυριάκος της ΑΓΕΤ, Κων/νος Ζαβιτσάνος, Δημ.Μάξιμος κλπ).
Αυτό ήταν το περίφημο καθεστώς του…«Τρίτου Ελληνικού Πολιτισμού» που υμνεί το ναζιστικό μαντρόσκυλο των σημερινών καπιταλιστών, η Χρυσή Αυγή. 
Ένα καθεστώς κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της άρχουσας αστικής τάξης και των ιμπεριαλιστών συμμάχων τους. Η μεταξική δικτατορία αποτέλεσε αναγκαιότητα για τη στήριξη και ενίσχυση του ελληνικού καπιταλισμού, σε συνθήκες προετοιμασίας του Δευτέρου Παγκόσμιου ιμπεριαλιστικού πολέμου, λύνοντας προσωρινά τις υπάρχουσες αντιθέσεις των αστικών, «κοινοβουλευτικών» κομμάτων της εποχής που της ανέθεσαν μέσω του κοινοβουλίου την εξουσία.

Η Ιστορία δεν ξεχνιέται, ούτε παραχαράζεται, όσο κι’ αν το επιδιώκουν οι φασίστες και τα αφεντικά τους.

απ΄το atexnos
Δες περισσότερα Εδώ 

,,Οι δικοί μου Ιεράρχες,,:


απόThanasis Longie
30 / 1 / 2017 ·

Οι δικοί μου τρεις ιεράρχες δεν είναι τρεις αλλά χίλιοι δεκατρείς!

"Τιμάται αυτές τις μέρες από σύμπασα την πολιτική και εκπαιδευτική ηγεσία σε πανελλήνια κλίμακα η εορτή των Γραμμάτων. Τιμώνται ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. 
Αν διαβάσει κανείς το έργο τους, αβίαστα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι και οι τρεις ήταν έξοχοι χειριστές του ελληνικού λόγου. Και οι τρεις συγκαταλέγονται στους επιφανέστερους χριστιανούς θεολόγους όλων των εποχών. Μπορούν ωστόσο να θεωρούνται και οι προστάτες των γραμμάτων;
Αν με τον όρο «γράμματα» εννοούμε τη γραφή και την ανάγνωση σίγουρα ναι. Αυτή ήταν εξάλλου και η σημαντική συμβολή των χριστιανών κατά την περίοδο του Βυζαντίου και του Μεσαίωνα. Οι ιερείς, ως οι πιο μορφωμένοι, ήταν αυτοί που δίδασκαν τους νέους τα βασικά, κυρίως μέσα από την ανάγνωση των Γραφών, του Ψαλτηρίου και των Βίων των αγίων. Ειδικά στον ελληνικό χώρο θα πρέπει να θυμηθούμε με ευγνωμοσύνη όλους τους γνωστούς αλλά και αφανείς ιερείς αποδίδοντάς τους ένα εύγε για τη συντήρηση της ελληνικής γλώσσας. 
Αν βεβαίως με τον όρο γράμματα εννοούμε κάτι περισσότερο από τη γραφή και την ανάγνωση, αν γραμματιζούμενος είναι ο κάθε άνθρωπος που μπορεί να ερωτά, να προβληματίζεται και κυρίως να παράγει νέα σκέψη, τότε μάλλον είναι ατυχής η απόφαση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών να καθιερώσει σε συνεδρίαση του Ακαδημαϊκού του Συμβουλίου, στις 9 Αυγούστου 1841, την 30ή Ιανουαρίου ως ημέρας των Γραμμάτων στη μνήμη των τριών ιεραρχών. 
Από κάπου εκεί -ίσως και άθελά τους- οι τότε ακαδημαϊκοί να συνέτειναν στη σημερινή σύγχυση μεταξύ επιστήμης και θεολογίας μετατρέποντας τα σχολεία μας σε ένα χώρο αντιπαράθεσης μεταξύ των οπαδών της κριτικής σκέψης και των απαρασάλευτων δογμάτων.
Η καθιέρωση αυτής της γιορτής βέβαια έλκει την καταγωγή της από το Βυζάντιο επί αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Θ΄ του Μονομάχου (1042 – 1055). Αυτό έγινε για πολιτικούς και θρησκευτικούς λόγους. Για να γεφυρωθεί μια οπαδική αντιπαράθεση ποιος από τους τρεις ιεράρχες ήταν ο καλύτερος και αξιότερος. 
Κατά το Συναξαριστή «η στάσις γέγονε παρά των ελλογίμων και εναρέτων ανδρών.....ως συμβαίνειν διαιρεθήναι τα πλήθη, και, τους μεν Ιωαννίτας λέγεσθαι, τους δε Βασιλείτας, Γρηγορίτας δε τους λοιπούς» (Μηναίον, PG 29, CCCXC, A). 
Στατικοί και διαλεκτικοί
Λατρεύω όλους τους φιλοσόφους που δεν έχουν οπαδούς, αλλά είναι πάντοτε αμφισβητούμενοι, ακόμα και αναλώσιμοι μπροστά στην αλήθεια. 
Η οποία αλήθεια δεν είναι μόνη και απαρασάλευτη, αλλά συνεχώς συμπληρούμενη με όσα προκύπτουν από τα νέα δεδομένα της ρέουσας γνώσης. 
Αυτοί οι φιλόσοφοι ξεκίνησαν από την αρχαία Ελλάδα αλλά σήμερα η σκέψη τους είναι παγκόσμια, για ένα και απλούστατο λόγο: 
Διότι είναι επιστημονική, υπό την έννοια ότι εδράζεται σε μια απορία και διατυπώνει ένα ερώτημα για να ξεκινήσει μια διαδικασία γνώσης. 
Αυτοί οι φιλόσοφοι γενικά δεν σταματούν να ερωτούν, δεν σταματούν να αμφισβητούν και ποτέ δεν καταλήγουν σε αδιαμφισβήτητες αλήθειες. Μιλώ για φιλοσόφους όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Ηράκλειτος, ο Βολταίρος, ο Μαρξ, ο Στίβεν Χόγκινς. 

Οι χριστιανοί θεολόγοι, αντίθετα, σταμάτησαν να ερωτούν και να αμφιβάλλουν, επειδή θεώρησαν ότι ανακάλυψαν τη μία και μοναδική αλήθεια. Κάπου εκεί άρχισαν να λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ελληνική και την παγκόσμια σκέψη συζητώντας λεπτομέρειες εντός κάποιων δογμάτων: 
Για παράδειγμα ποιος εκπορεύει το Άγιο Πνεύμα; Ο Πατήρ, ο υιός ή και οι δύο; 
Αυτό το δήθεν ερώτημα οδήγησε σε ένα σχίσμα, στην κατάρρευση μιας Αυτοκρατορίας, μέσω των σταυροφοριών και στην έναρξη μιας αιματηρής και συνεχούς μέχρι τις μέρες μας αιματοχυσίας μεταξύ Χριστιανισμού και Ισλάμ. 
Δεύτερο παράδειγμα: Οι άγγελοι είναι αρσενικοί ή θηλυκοί; Κι αυτό χωρίς να δίνουν μια πειστική απάντηση στο εάν υπάρχουν καταρχήν άγγελοι. 
Τέτοιες δήθεν ερωτήσεις που δεν μπορούν να στηριχθούν σε πραγματικά δεδομένα, διότι δεν επιτρέπουν σε κανένα να σκεφτεί «έξω από το κουτί» αποτελούν το στυλοβάτη ενός παγκόσμιου ανορθολογισμού που διαχέεται στις μάζες, μετατρέποντας τους ανθρώπους σε παθητικούς δέκτες ακόμα και των πιο ανόητων θεωριών. 
Ο χριστιανός που πιστεύει στους αγγέλους πώς είναι πιθανόν να μην πιστεύει σε προφητείες, σε μελλούμενα και ξανθά γένη που θα έρθουν. 

Πώς μπορεί ένας μουσουλμάνος να μην θεωρεί ότι σφάζοντας δημόσια χριστιανούς δεν εξυπηρετεί το θέλημα του Αλλάχ; 
Πώς ένας ορθόδοξος Εβραίος μπορεί να σκεφτεί πέρα από τη μύτη του όταν το θέμα που τον απασχολεί είναι κατά πόσον μπορεί να σηκώνει το τηλέφωνο κατά την αργία του Σαββάτου;
Εν ολίγοις με τέτοιες θρησκευτικές νοοτροπίες δεν παρέχεται χώρος στην πολιτική και στη λογική να δράσει προς όφελος των καθημερινών προβλημάτων των ανθρώπων. 

Απεναντίας το θρησκευτικό δόγμα τις περισσότερες φορές γίνεται ένα με την πολιτική πρακτική: Ιστορικά παραδείγματα υπάρχουν πολλά με τη λογική αυτή να επηρεάζει τις ζωές μας ακόμα και εν έτει 2017. 
Πώς;
Αναγορεύοντας τον Θεοδόσιο σε «Μέγα» γιατί έκλεισε τις φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας, σκοτώνοντας την ελληνική διαλεκτική σκέψη και «Παραβάτη» τον Ιουλιανό ο οποίος θέλησε να κρατήσει το φως που καίει αναμμένο, ως άλλος Προμηθέας.
Καίγοντας στην πυρά και αφορίζοντας τους αμφισβητίες, ακόμα και τους επιστήμονες γιατί τόλμησαν να μας πουν ότι η Γη γυρίζει, ενώ κάτι τέτοιο δεν σημειωνόταν στα κιτάπια τους.
Ελέγχοντας την πολιτική σκέψη την οποία ταύτισαν με την εξουσία, με τα κράτη και τα έθνη. Προκαλώντας έτσι σταυροφορίες, τζιχάντ και άλλους ιερούς πολέμους.
Εξουσιάζοντας την ηθική, ακόμα και το lifestyle, και διαχωρίζοντας τους ανθρώπους σε καλούς και κακούς, αναλόγως του ντυσίματός τους, του κουρέματός τους, πολύ δε περισσότερο των σεξουαλικών τους προτιμήσεων.

Οι δικοί μου:
Εν ολίγοις μιλώντας για τους 3 χριστιανούς ιεράρχες είναι καλό να τους ευχαριστήσουμε για την άψογη χρήση της ελληνικής γλώσσας και τη συμβολή τους στη συνέχεια και τη διατήρηση της. 
Δεν μπορούμε βέβαια να τους τιμούμε ως ανθρώπους των γραμμάτων διότι το ζητούμενο σήμερα δεν είναι μόνο η γραφή και η ανάγνωση. 
Δεν μπορούμε να τους τιμούμε γιατί επέλεξαν την ελληνική γλώσσα ως όχημα, σκοτώνοντας το αδάμαστο και ανατρεπτικό πνεύμα που αυτή κυοφόρησε. 
Δεν μπορούμε να τους τιμούμε γιατί απλούστατα δεν μας άφησαν αναπάντητα ερωτήματα. 
Όπως όλοι οι θεολόγοι, τα ήξεραν όλα. Είχαν λύσεις και απαντήσεις για όλα. 
Οπότε έβαλαν και αυτοί το λιθαράκι στη δημιουργία όχι ενός Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού, αλλά στην εμπέδωση ενός ελληνόφωνου χριστιανικού πολιτισμού, ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με τον Ελληνικό Πολιτισμό. 
Αντίθετα οι δικοί μου τρεις ιεράρχες δεν είναι τρεις αλλά χίλιοι δεκατρείς
Είναι οι στρατιές των σκεπτόμενων ανθρώπων. Των ελεύθερων ανθρώπων που αντέχουν να κολυμπούν στο χάος όχι με τα κεράκια που αγοράζουν από τα παγκάρια των Εκκλησιών, αλλά πορεύονται στη ζωή αντλώντας φως από τον καταιγισμό των περσείδων στο αχανές στερέωμα του γαλαξία. 
Οι δικοί μου ιεράρχες είναι εικονοκλάστες, είναι χιλιάδες Προμηθείς που τολμούν να κλέψουν τη φωτιά από τον Όλυμπο αμφισβητώντας την παντογνωσία των Θεών. 
Είναι αυτοί που επιμένουν να ζουν, όσο ζουν, για να προσδιορίσουν τα όρια της ύπαρξής τους. Που μοναδική τους φιλοδοξία είναι να αφήσουν πίσω τους περισσότερο φως, περισσότερους δρόμους και λεωφόρους για να βρουν τον δρόμο τους οι ατέλειωτες γενεές ανθρώπων που έρχονται. 
Γι αυτό θαρσείτε! Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, «Τα πάντα ρει. Ουκ αν δις εις τον αυτόν ποταμόν αν εκβαίης». 
Δεν υπάρχουν μελίρρυτοι ποταμοί της σοφίας. Υπάρχουν οι δύσβατοι ποταμοί που μας οδηγούν στη γνώση. 
Φιλοσοφία είναι η καλλιέργεια του μυαλού, έλεγε ο Κικέρωνας. 
Ένα καλλιεργημένο μυαλό δεν διεκδικεί ποτέ τη μοναδική αλήθεια, ούτε το αλάθητο. 
Οπότε δεν μπορεί να είναι φανατικό.
 Ένα καλλιεργημένο μυαλό είναι καταδικασμένο να ψάχνει και να αναζητεί την αλήθεια. Οπότε παραμένει ζωντανό».

Το κείμενο είναι του ΔΙΟΝΥΣΗ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ


Απ' τα σχόλια: 


Thanasis Longie 
"Γενικά όμως είναι ένα σκουλήκι (η γυναίκα) που σέρνεται, η κόρη του ψεύδους, ο εχθρός της ειρήνης.
 Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος. 
Είναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. 
Πάνω απ’ όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες.
 Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδια, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της, και έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων μέσω όλων των αισθήσεων. 
Όσος και αν είναι ο πλούτος, δεν επαρκεί για να ικανοποιήσει την γυναικεία επιθυμία. 
Μέρα και νύχτα η γυναίκα δεν σκέφτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάφι και τα πολύτιμα πετράδια, τα υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα. 
Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άντρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί. 
Γι’ αυτό το λόγο ο Θεός, γνωρίζοντας την ελεεινή της φύση, την προίκισε με το όπλο της σεξουαλικότητας".
(ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ - ΙΕΡΑΡΧΗΣ !!!!!)
«Η γυναίκα δεν έχει την άδεια να αφήνει τον άνδρα της, αλλά, κι αν δέρνει αυτήν εκείνος, πρέπει να υπομένει κι όχι να χωρίζεται, κι αν την προίκα της ξοδεύει, κι αν σε άλλες γυναίκες πορνεύει, αυτή πρέπει να καρτερεί. 
Ώστε η μεν γυναίκα, η αφήσασα τον άνδρα της μοιχαλίς είναι αν πάρει άλλον, 
ο δε αφεθείς αυτός άνδρας, αν πάρει άλλη, συγχωρείται»
(Μέγας Βασίλειος - ΙΕΡΑΡΧΗΣ !!!!!)

H Βλακεία κατά τον κ. Κόινερ του Μπρέχτ:


 Ποιο είναι το μεγάλο μυστικό του βλάκα; ρώτησαν κάποτε τον κ. Κόινερ 
Αυτό που τον κάνει ακατανίκητο, ανυπέρβλητα κακό και πάντα νικητή;
 «Το μεγάλο μυστικό του βλάκα, για να σκεφτώ λίγο. 
Ε, μάλλον ότι δεν του περνά καν από το μυαλό, 
δεν διανοείται ότι μπορεί για μια στιγμή να ‘χει άδικο. Κι αν του περάσει μια στάλα υποψίας από το μυαλό, γρήγορα τη διώχνει. 
Αυτός βλαξ; Ποτέ των ποτών. 
Οι άλλοι είναι πάντα. Έτσι γίνεται αδίσταχτα θρασύς, υπέροχα επικίνδυνος, ανυπέρβλητα αλαζονικός. 
Και πείθει. Γιατί πάντα υπάρχουν αρκετοί βλάκες για να σχηματίσουν μια πλειοψηφία. 
Αυτό είναι το μυστικό όπλο του βλάκα. Μα γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να εξολοθρεύουμε τη βλακεία, γιατί κάνει βλάκες αυτούς που τη συναντούν». 
Άραγε η βλακεία οδηγεί στην κακία ή η κακία οδηγεί στην βλακεία; 
«Ούτε το ένα ούτε το άλλο» απάντησε ο κ Κόινερ.
 «Και τα δυο δεν είναι παρά συμπτώματα. Η βαθύτερη αιτία είναι η δυσανεξία απέναντι σε ένα Απύθμενο εσωτερικό κενό. 
Ο Βλάξ το Υποψιάζεται, αλλά καθώς αδυνατεί να το παραδεχτεί, το Απωθεί. 
Το παραγεμίζει είτε σωματικά -λαιμαργία- είτε στρεφόμενος προς τον εξωτερικό κόσμο: με κακία. Προσπαθώντας να επιβάλλει την εξουσία του ελπίζει να ξεχάσει την εσωτερική του κενότητα, αλλά εκείνη επιστρέφει τα βράδια καθώς ετοιμάζεται να κοιμηθεί ή τα πρωινά λίγα δευτερόλεπτα πριν ανοίξει τα ματιά του. Φαύλος κύκλος». 

Ποιες δραστηριότητες επιλέγει συνήθως ο Βλάκας; «Επειδή είναι ανασφαλής επιλεγεί δραστηριότητες που του δίνουν μια Ψευδαίσθηση παντοδυναμίας. 
Καθώς είναι περιορισμένος στην Βλακεία του διαθέτει και ορισμένα πλεονεκτήματα: 
Οργανωτικότητα, επιμονή και υπομονή, 
Τα καταφέρνει συνήθως να οικειοποιείται δουλειές άλλων. 
Εξάλλου διαθέτει και ένα σπάνιο χάρισμα: δεν έχει καθόλου την αίσθηση της Ευγνωμοσύνης.
 Καθώς επίσης είναι και βλάκας δεν μπορεί να διανοηθεί ότι κάνει κάτι το κακό, όταν καρπώνεται τον πνευματικό ή μη μόχθο, άλλων.» 

Ποια Ύπαρξη ενοχλεί περισσότερο τον Βλάκα;
 «Η αλογόμυγα. Γιατί τον βάζει σε υποψίες αυτογνωσίας». 
Ναι κύριε Κόινερ. Αλλά γιατί από την άλλη η αλογόμυγα πάει και κολλάει στα μούτρα του Βλάκα; «Διότι δεν μπορεί να ανεχτεί την Βλακεία. Αυτή είναι η μοίρα της αλογόμυγας». 
 Και γιατί ο Βλάκας παρόλο που είναι πιο δυνατός δεν εξοντώνει την Αλογόμυγα;
 «Γιατί είναι βλάκας και υπερβολικός. Προσπαθεί να την εξοντώσει με κανονιές. 
Μόνο ένας βλάκας θα προσπαθούσε να εξοντώσει μια Αλογόμυγα με κανόνι».
 
Και ποια θα ήταν η λύση;
 «Η λύση θα ήταν να έπαυε να είναι Βλάκας. Αλλά καθώς αυτό είναι αδύνατον δυστυχώς δεν υπάρχει λύση: Ούτε για τον βλάκα αλλά και ούτε για την Αλογόμυγα». 
Και δεν είναι Τραγικό για τον Βλάκα να πρέπει να υποφέρει διαρκώς την ενοχλητική του Αλογόμυγα; 
«Ε όχι και τόσο. Τι να πούνε και όσοι θα πρέπει να υποφέρουνε τον βλάκα;» 

Πως είναι δυνατόν ο Βλάξ να μην έχει καθόλου την αίσθηση του χιούμορ; 
«Στην ουσία η έκλειψη Χιούμορ προστατεύει τον βλάκα. Διότι αν είχε στοιχειώδη αίσθηση του Χιούμορ δεν θα έπαιρνε και τον εαυτό του τόσο σοβαρά, οπότε θα έπαυε να’ ναι και βλάκας». 
Και ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της Βλακείας; 
«Ας τα πάρουμε ένα-ένα. Πρώτα απ όλα ο Βλάξ δεν έχει καμιά ικανότητα μεταφορικής σκέψης. Τα παίρνει όλα κυριολεκτικά. Έτσι αδυνατεί να καταλάβει πότε ο συνομιλητής του μεταφέρει μια άποψη άλλων από την άποψη του ιδίου του συνομιλητή του. 
Δεν μπορεί να αντιληφθεί την εντός εισαγωγικών φράση. Παράδειγμα, λέει η Βίβλος 
“Ο Άφρων είπε: Δεν υπάρχει Θεός” 
και λέει ο Άφρων (δηλαδή ο Βλάξ) «Είδατε; Το λέει και η Βίβλος. Δεν υπάρχει θεός». 
Δηλαδή τι θέλετε να μας πείτε κ Κόινερ; Ότι υπάρχει Θεός; 
«Αγαπητό μου παιδί. Δεν ξέρω αν υπάρχει ή δεν υπάρχει Θεός. Εκείνο για το οποίο είμαι Βέβαιος είναι ότι η Ανθρώπινη Βλακεία είναι Ακατανίκητη, κυριολεκτικά». 

Απ' τις ιστορίες του κ. Κοϊνερ του Μπέρτολτ Μπρέχτ,

Δες περισσότερα Εδώ

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

,,,ένα αναμμένο κερί στο σκοτάδι,,, απ' την Λάρισα !!

Η Κοινωνική Συμμαχία υποδέχεται τα Παιδιά του πολέμου:


            Από Ευαγγελία Παπαδοπούλου:

42 Προσφυγόπουλα υποδέχθηκαν σήμερα στο Δημοτικό Σχολείο Τερψιθέας Λάρισας, το Εργατικό κέντρο Λάρισας, η Ένωση Γυναικών Λάρισας, η Επιτροπή Ειρήνης και η Ένωση Γονέων με συνθήματα: 
"Όχι στο πόλεμο των Ιμπεριαλιστών, Ζήτω η φιλία των λαών".
Λίγες ώρες πρίν το σχολείο ανοίξει τις πύλες του στα παιδιά του πολέμου ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου Τερψιθέας προειδοποίησε σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι δεν θα δεχθεί φιεστές, "νταούλια και ζουρνάδες" γιατί διαφορετικά θα τους βρούν απέναντι.
Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι δεν θα πάψει να αγωνίζεται με κάθε τρόπο και νομικό μέσο ώστε να φύγουν τα προσφυγόπουλα απο το σχολείο του χωριού.
Μπροστά όμως στην κινητοποίηση του κόσμου και των φορέων κρύφτηκαν στο καβούκι τους όλοι οι ρατσιστές που παραδίδουν μαθήματα μίσους στα παιδιά τους. 

Τα παιδάκια του σχολείου υποδέχθηκαν τα προσφυγόπουλα με το τραγουδάκι:
"Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο τοίχο 
δυό καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση
Παίρνω φώς απ' τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη 
και μου λές πως σ΄αρέσει"
Και η διευθύντρια του σχολείου διάβασε ένα απόσπασμα απο το ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούτ Νταρουίς, που της παρέδωσε η Επιτροπή Ειρήνης Λάρισας:
"Όταν γυρνάς στο σπιτικό σου ,
να σκέφτεσαι τους άλλους.
Μη ξεχνάς όσους ζούν σε αντίσκηνα.
Όταν τα άστρα μετράς πριν κοιμηθείς
να σκέφτεσαι τους άλλους.
Εκείνους που δεν έχουνε που να πλαγιάσουν
Όταν μιλάς ελεύθερα,να σκέφτεσαι τους άλλους
Εκείνους που δεν τους αφήνουν να μιλήσουν
Και καθώς σκέφτεσαι εκείνους τους άλλους
στον εαυτό σου γύρισε και πές
"Άχ και να ήμουν ένα κερί στο σκοτάδι"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Αλληλεγγύη στα προσφυγόπουλα από μαθητές του 5ου ΓΕΛ και του 3ου ΕΠΑΛ


Tη στήριξη και αλληλεγγύη τους στα παιδιά των προσφύγων εκφράζουν με ανακοίνωσή τους μαθητές του 5ου Λυκείου και του 3ου ΕΠΑΛ Ιωαννίνων. Στην ανακοίνωσή τους οι μαθητές αναφέρονται επίσης και σε συγκεκριμένες ενέργειες που έκαναν για να εκφραστεί έμπρακτα η στήριξή τους στο δικαίωμα των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση.

Στην ανακοίνωσή τους οι μαθητές αναφέρουν:

«Στα Γιάννενα υπάρχουν στρατόπεδα συγκέντρωσης προσφύγων και εδώ και δύο βδομάδες έχουν ξεκινήσει τα προσφυγόπουλα μαθήματα σε σχολεία της πόλης μας.
Είμαστε μαθητές από λύκεια και ΕΠΑΛ στα Γιάννενα που ευαισθητοποιούμαστε σε σχέση με το Προσφυγικό και δείχνουμε τη στήριξη και αλληλεγγύη μας στα παιδιά των προσφύγων.
Όλο το προηγούμενο διάστημα, ανοίξαμε συζήτηση μέσα στα σχολεία μας γύρω από την αιτία που έχει οδηγήσει το συριακό λαό στην προσφυγιά, που δεν είναι άλλη από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που διεξάγεται στη Συρία, αλλά και για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζουν στη χώρα μας.

Στο 5ο Λύκειο, πήραμε το μικρόφωνο το πρωί στην προσευχή και διαβάσαμε το ψήφισμα αλληλεγγύης στα προσφυγόπουλα. 
Αμέσως καλέσαμε συνέλευση τα 5μελή και το 15μελές του σχολείου μας. Αποφασίσαμε, μέσα από τα μαθητικά μας συμβούλια, να συλλέξουμε σχολικά είδη με σκοπό να τα παραδώσουμε οι ίδιοι στα προσφυγόπουλα. 
Γράψαμε και κρεμάσαμε πανό έξω από το σχολείο μας με συνθήματα: “Καταδικάζουμε τον πόλεμο, αλληλεγγύη στα προσφυγόπουλα” και “Οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι γονείς μας μετανάστες, εμείς ρατσιστές;”. Πήραμε αποφάσεις καταδίκης σε σχέση και με τις πρόσφατες, απαράδεκτες, τραμπούκικες ενέργειες των χρυσαυγιτών στο Πέραμα.
Όλη η παραπάνω δράση μας είναι η καλύτερη απάντηση. 
Δεν θα αφήσουμε το φασιστικό δηλητήριο της Χρυσής Αυγής να πιάσει τόπο. Τόσο εμείς όσο και τα παιδιά από οποιαδήποτε άλλη χώρα, προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα, δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα αλλά ίσα ίσα πρέπει να παλέψουμε μαζί για τα δικαιώματα στην εκπαίδευση και τη ζωή».

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΜΠΛΟΚΩΝ:

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΜΠΛΟΚΩΝ ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΜΠΛΟΚΩΝ


«Η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων χαιρετίζει τους χιλιάδες μικρομεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους που βρίσκονται στα μπλόκα, δίνοντας σκληρή μάχη κατά της πολιτικής της κυβέρνησης και κατά της ΚΑΠ της ΕΕ που μας εξοντώνει.

Καλούμε τους συναδέλφους που δεν βγήκαν ακόμα στα μπλόκα, να συμμετάσχουν μαζικά. Να αφήσουν πίσω τους κάθε τι που δεν τους αφήνει. 
Δε χρειάζεται να περιμένουμε να μαζευτούμε όλοι στο χωριό για να πάμε μαζί στο μπλόκο. Όσοι είναι έτοιμοι ξεκινούν κι οι άλλοι ακολουθούν μετά. Κι όσοι δεν έχουν τρακτέρ, να πάμε κι αυτοί. Η παρουσία όλων κρίνεται αναγκαία.

Με τη μαζική και δυναμική συμμετοχή στον αγώνα θ’ απαντήσουμε και στην προσπάθεια της κυβέρνησης, στέλνοντας τα ΜΑΤ, να σταματήσει το στήσιμο νέων μπλόκων. Καταδικάζουμε την αστυνομοκρατία και τον αυταρχισμό της κυβερνησης.

ΕΜΠΡΟΣ, ΝΑ ΔΥΝΑΜΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΠΛΟΚΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΘΕΙ, ΝΑ ΣΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΕΑ .

Κλείνουμε τ’ αυτιά μας σε όσους μας λένε «περιμένετε την ολοκλήρωση της «αξιολόγησης» με τους «Θεσμούς» και τότε κάτι θα πάρετε.» 
Λένε ψέματα. Τίποτα καλό δεν πρόκειται να φέρει κι αυτή η «αξιολόγηση», όπως οι προηγούμενες. Αντίθετα, θα φέρει κι άλλα μέτρα σε βάρος του λαού και σε βάρος μας, όπως δείχνουν τα «χαμπέρια» που φτάνουν για «τσεκούρι» στο κουτσουρεμένο αφορολόγητο, που κατακτήσαμε πέρσι παραμένοντας για 40 μερόνυχτα στα μπλόκα, για νέες περικοπές στις συντάξεις κι άλλα πολλά.

Κλείνουμε τ’ αυτιά μας και σε όσους μας λένε «περιμένετε ν’ αλλάξει η κυβέρνηση και τότε θα λυθούν τα προβλήματά σας». 
Δίνουν ψεύτικες υποσχέσεις που τις έχουμε ξανακούσει πολλές φορές. Η πείρα μας δείχνει ότι κάθε φορά που αλλάζουν, με τις εκλογές, κυβερνήσεις, αντί να πάμε στο καλύτερο πάμε στο χειρότερο. Οι επόμενοι, αντί ν’ αποσύρουν τα μέτρα των προηγούμενων, παίρνουν κι άλλα μέτρα σε βάρος μας. Κινούνται στην ιδία αντιλαϊκή ρότα.. Μαζί ψηφίσαν τα μνημόνια.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΛΑΟ.

Δε ζητάμε από την κυβέρνηση «ιδιαίτερη μεταχείριση» σε σχέση με άλλους που «βράζουμε στο ίδιο καζάνι». Να σταματήσει να μας επιβάλλει βαρείς φόρους, ασήκωτες ασφαλιστικές εισφορές κι άλλα πολλά χαράτσια. Απαιτούμε να ζούμε από τον κόπο μας, που είναι και λογικό και δίκαιο. 

Με τους εργαζόμενους, τους μικρούς επαγγελματίες, βιοτέχνες κι εμπόρους, τα άλλα λαϊκά στρώματα δεν έχουμε τίποτα να μοιράσουμε και κανένα λόγο να έλθουμε σε αντιπαράθεση, όπως επιδιώκει η κυβέρνηση υποκινώντας τον «κοινωνικό αυτοματισμό» σε βάρος της αγροτιάς που αγωνίζεται για την επιβίωση.

Αντίθετα, έχουμε κοινά προβλήματα, καθώς δεχόμαστε την ίδια, σφοδρή, αντιλαϊκή επίθεση και κοινά συμφέροντα. Επομένως, κοινός πρέπει να είναι και ο αγώνας μας. Καλούμε τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα να δυναμώσουν ακόμα περισσότερο την συμπαράσταση κι αλληλεγγύη, τη λαϊκή στήριξη στα μπλόκα του αγώνα.

ΝΑ ΣΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΛΑΪΚΟ ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

Η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν ικανοποιεί τα δίκαια και ζωτικής σημασίας αιτήματα των μικρομεσαίων αγροτών, αλλά, ακόμα κι αυτές τις μέρες που βρισκόμαστε στα μπλόκα, προχωράει σε νέα μέτρα εναντίον μας, όπως:
* Η διαβίβαση στο διαβόητο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών, (ΚΕΑΟ), και των κάτω από 5.000 ευρώ οφειλών των αγροτών προς τον ΟΓΑ, εκβιάζοντας με κατασχέσεις πάνω από 360.000 μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους. 
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση αυτής της κυβερνητικής απόφασης, δεν θα δεχτούμε ούτε μια κατάσχεση για χρέη στον ΟΓΑ.

* Το νέο βαρύ χαράτσι για την υποβολή αντιρρήσεων που καλούνται να υποβάλλουν χιλιάδες αγρότες που τα χωράφια τους φαίνονται ως δασικές εκτάσεις και οι κτηνοτρόφοι που αμφισβητούνται τα βοσκοτόπια τους, με την ανάρτηση των δασικών χαρτών που υλοποιεί η κυβέρνηση. 
Διεκδικούμε να είναι δωρεάν οι αντιρρήσεις και όλη η διαδικασία να γίνει από το κράτος. 
Να εξαιρεθούν οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις από τις αναδασωτέες, χωρίς, βεβαίως, να ευνοούνται κάποιοι μεγαλοκτήμονες που προχωρούν σε καταπατήσεις, εκχερσώσεις, παράνομες χρήσης γης κλπ. 
Να μην είναι οι δασικοί χάρτες αιτία για παρακράτηση των όποιων ενισχύσεων πήραν τα προηγούμενα χρόνια.

* Η πώληση των δυο κερδοφόρων εργοστασίων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης που λειτουργούν στη Σερβία, μετά από το κλείσιμο των εργοστασίων της ΕΒΖ στη χώρα μας και το ξεπούλημα «φιλέτων» από τη περιουσία της. 

ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ.

Βγαίνουμε στους δρόμους του αγώνα, διεκδικώντας άμεσες λύσεις στα φλέγοντα προβλήματα που δημιουργεί, πολλαπλασιάζει και οξύνει η ΚΑΠ της ΕΕ και η αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων. 
Για να μπορέσουμε να πάρουμε «μια ανάσα ζωής», καθώς νοιώθουμε ασφυξία από τα απανωτά μέτρα που παίρνονται εναντίον μας και, γενικότερα, του λαού.

Ταυτόχρονα, όμως, αγωνιζόμαστε και για να έχουμε μέλλον, αφού με την πολιτική που εφαρμόζεται όλα αυτά τα χρόνια, δεν υπάρχει αύριο για τους μικρομεσαίους αγρότες. 
Η ΚΑΠ της ΕΕ ως εργαλείο για τη συγκέντρωση της γης και της παραγωγής σε λίγα χέρια μας οδηγεί στο ξεκλήρισμα, στην ανεργία και στην εξαθλίωση. 
Η «νέα ανάπτυξη» που οραματίζεται η κυβέρνηση δεν αφορά την συντριπτική πλειοψηφία των αγροτών στη χώρα μας που είναι μικρομεσαίοι, αλλά μια χούφτα μεγαλοαγροτών – επιχειρηματιών. Σ’ αυτούς πάει το 80% των επιδοτήσεων – ενισχύσεων, αυτούς και μόνο αφορούν τα κονδύλια από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και τα άλλα πολλά δισ. ευρώ που διαλαλεί η κυβέρνηση.

Θέλουμε μια άλλη ανάπτυξη που δεν θα στοχεύει στην συνεχή αύξηση των κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών του αγροτικού χώρου, των μονοπωλιακών ομίλων, αλλά στην εξασφάλιση ικανοποιητικού εισοδήματος στους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους, καλύτερης ζωής στο χωριό, επαρκών, φτηνών και ποιοτικών προϊόντων για την ικανοποίηση των αναγκών του λαού μας. 

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ, 
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟ ΜΑΣ.

Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί!»
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΜΠΛΟΚΩΝ
30 – 1 - 2017