ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

ΚΑΣΤΡΙΝΟΥ: -Η ΖΑΚΥΝΘΟΣ, 2019.

Η ΖΑΚΥΝΘΟΣ, 2019. 
Στο 2019, εφτάσαμε παιδία,
και να σκεφτούμε ποίοι είμαστε, δεν έχουμε αδεία.


Πως ζούμε, και τι κάνουμε.. ποία η ποιότητά τσους,
αυτών που μας δηλώσανε, τη ικανότητά τσους.

Αυτών.. που εμείς ψηφίσαμε, να μας καλυτερέψουν,
που τώρα ετοιμάζονται, και πάλι να γυρέψουν.
Βλέπουμε κάτι ερείπια, που λέγονται σφαγεία,
δρόμους μπαλωματόλουμπες, και βόηθα Παναγία.
Παντού σκουπιδοτζάτζαλα, παντού.. η ανάπτυξή μας,
και πατημένο σε κακά, το πόδι το δεξή μας.
Η αναρχία επικρατή, και στην κυκλοφορία,
και το τραγούδι απ΄τα μικρά.. τα μπούτια σου Μαρία.
Την ύδρευση στο σπίτι μας, μην τη φοβάστε, πιέστε,
όπως και η αποχέτευση, τα καταπίνει χέστε.
Και η θάλασσα ολοκάθαρη, τώρα θα βουρλιστήτε,
βουτιές και για το κρύωμα, αν φτάστε να γδυθείτε.
Εδώ.. πάντα θα είμαστε, οι καταδικασμένοι,
όσο μας έχουν μόνιμα, ρηχοί, και ψωνισμένοι.
Από το Δήμο πέρασαν, κεφάλια και κεφάλες,
που βούιζαν και σφούριζαν, σαν αδειανές μπουκάλες.
Συνήθως ήταν πρόθυμοι, να μας γεμίζουν χάλια,
και οίστρο που κατέβαζαν, ιδέες σαν στραγάλια.
Για αυτό και εξελίχθηκε, η ποιότητα ζωής μου,
προδιαγραφές πολιτισμού, ο ήχος τσης βουής μου.
Όπως ας πούμε αν τσακιστώ, στου δρόμου τον κρατήρα,
αμέσως και αυτόματα, βρίζω με σιγαστήρα.
Όταν μια πόλη βάσανο, τα νεύρα μου ταράζει,
σαφώς και είναι υπεύθυνη, και αιτία όταν χαράζει.
Τι μας την κάνει απάνθρωπη, εγώ θα τσου ρωτήσω,
το 2019 και λίγο πριν ψηφίσω.
Τι φταίει που΄ναι η Ζάκυνθος, σαν φύλλο μαραμένη;
κι απ΄τα παχιά τα λόγια τσους, ποια η ουσία που μένει.
Δοκιμασμένες συνταγές, και αποτυχημένες,
θα φέρουν μέρες δύσκολες, και ποιό δυστυχισμένες.!!!

ΠΑΤΡΑ: -ΓΙΑΤΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ? -ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΤΟΥΣ ?!!

Ανώνυμη πληρωμένη λάσπη...
Η πρώτη φωτογραφία είναι πληρωμένη διαφήμιση που συκοφαντεί τη Δημοτική Αρχή και τον Κ. Πελετίδη.
Η δεύτερη είναι «πληρωμένη» απάντηση από τον πατραϊκό λαό.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Ποιος ή ποιοι πληρώνουν για να δημοσιεύονται ανώνυμες διαφημίσεις ενάντια στη Δημοτική Αρχή;
Γιατί κρύβονται; Γιατί δεν βγαίνουν με το όνομά τους να κάνουν κριτική;
Πού τα βρίσκουν τα χρήματα ;
Είμαι σίγουρος ότι οι Πατρινοί καταλαβαίνουν ποια συμφέροντα εξυπηρετούν.
Το επόμενο διάστημα μέχρι τις εκλογές θα δούμε απίστευτες καταστάσεις.
Τα συμφέροντα της πόλης που έχουν χάσει την «κουτάλα» θα δώσουν τα ρέστα τους.
Είναι σίγουρο, και έχει ήδη αρχίσει από κάποια μέσα (ΜΜΕ), θα υπάρξει αποκλεισμός της Λαϊκής Συσπείρωσης, όπως και το 2014.
Ενώ οι ανώνυμοι και άλλοι θα πληρώνουν για να έχει αντικειμενική πληροφόρηση ο πατραϊκός λαός!
Καλώ λοιπόν όποιον και όποια συμπορεύεται, στηρίζει, ψηφίζει τη Λαϊκή Συσπείρωση και τον Κ. Πελετίδη να κλείσει τα αυτιά του στους λασπολόγους και κυρίως να γίνει ένας δίαυλος επικοινωνίας με όλο τον λαό της πόλης για να φτάσουν οι θέσεις και οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής σε όλους.
Πρώτη απάντηση θα πάρουν της 6 Φεβρουάριου 18.00 μ.μ. στο γήπεδο της ΕΑΠ στην μεγάλη συγκέντρωση της Λαϊκής Συσπείρωσης με ομιλητή τον Δήμαρχο Κ. Πελετίδη

Στέλιος Παλαρμάς
Δήλωση του Χρήστου Αθανασούλα δημοτικού σύμβουλου δήμου Πύργου ( εκλεγμένος με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ)
Υποψήφιος με την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ λοιπόν
* ...σε μια παράταξη που να μην συνδέεται με τη «σαπίλα καταχραστών» και την «μπόχα» που τους ακολουθεί και μας πνίγει...
* για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ....
* για να ανήκω σε μια παράταξη που να μην συνδέεται με κόμματα που μετείχαν σε «κυβερνήσεις κατοχής» της πατρίδας μου.
* Επειδή ήθελα ανθρώπους που ξέρουν να αγωνίζονται: στη Βουλή, στους δήμους, στις δομές αλληλεγγύης, στα σωματεία, στους δρόμους…
* Για να ανταμώνω με πολίτες της δράσης:
…ενάντια στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού μας πλούτου.
…για να βροντοφωνάζουμε: «Κανένα σπίτι σε χέρια τραπεζίτη» και «κάτω τα ξερά σας απ’ του λαού το βιός»!…ενάντια στις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς.
…ενάντια στους φόρους που πλήττουν τα λαϊκά νοικοκυριά.…για επανασυνδέσεις ρεύματος.
…για συμμετοχή και συστράτευση σε κάθε δομή κοινωνικής αλληλεγγύης:
… για την ποιότητα της ζωής, για τον άνεργο, για τον άστεγο… για τον πολιτισμό… για τον αθλητισμό… για το δημόσιο σχολείο… για τα Αμεα… για την φροντίδα του παιδιού και της μητρότητας… για το περιβάλλον… για τα ζώα… για την ψυχαγωγία…
* Επειδή ήθελα μια παράταξη που να ακούω, να βλέπω και να μιλάω καθαρά. Για να διατηρώ καθαρό μυαλό, καθαρή καρδιά και καθαρά χέρια… Ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει «ΚΑΘΑΡΑ ΧΕΡΙΑ…»

* Επειδή η ταξική μου οργή οξύνθηκε αντί να αμβλυνθεί τα τελευταία χρόνια από τις «πιρουέτες», τις «κολοτούμπες» της μνημονιακής σοσιαλδημοκρατίας.
*με όπλο προστασίας της ρημαγμένης κοινωνίας μας:
τη «λαϊκή συσπείρωση» και την «κοινωνική αλληλεγγύη»,
*με άστρα λαμπερά να μας οδηγούν:
τα λαϊκά οράματα για όμορφες ανθρώπινες πόλεις
*και παράδειγμα που να μας εμπνέει, να μας «προκαλεί» και να μας προσκαλεί:
την Πάτρα του Κώστα Πελετίδη!..
Ώσπου να έλθει η Άνοιξη!... και για να ρθει η Άνοιξη, «καλούς αγώνες»!

Ο ΖΑΡΑΛΙΚΟΣ ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΚΝΕ ΚΑΙ 3+1 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟ ΚΚΕ !!


Την Παρασκευή 18 Γενάρη, στις 21.00, το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36, πλατεία Βικτωρίας) θα υποδεχθεί έναν ξεχωριστό καλεσμένο, τον Χριστόφορο Ζαραλίκο, σε μια παράσταση stand-up comedy.

Κατιούσα



Άφθονο γέλιο, καυστικό χιούμορ, σάτιρα για όλους και για όλα… Αυτά μας προσφέρει σε κάθε του εμφάνιση ο γνωστός σε όλους μας κωμικός, Χριστόφορος Ζαραλίκος.

Για να τον απολαύσετε προμηθευτείτε προσκλήσεις στο τηλέφωνο 210.8823.674 (από τις 14.00 έως τις 21.00).

***

Και ο αδερφός του υπουργού Άμυνας; 
Και πρώην Συριζαίος; 
Και οι τροτσκιστές της “Κομμουνιστικής Τάσης”; 
Όλοι στηρίζουν ΚΚΕ σε αυτές τις εκλογές
3 + 1 δηλώσεις στήριξης στο ΚΚΕ που (δεν) περιμένατε.
Κατιούσα

Ένα χαρακτηριστικό της φετινής πολλαπλής εκλογικής αναμέτρησης είναι χωρίς αμφιβολία η απήχηση που δείχνει να έχει το ΚΚΕ σε έναν κόσμο που ίσως εκ πρώτης όψης δε θα το φανταζόταν κανείς, τουλάχιστον με βάση τα δεδομένα των τελευταίων χρόνων και την άρνηση του κόμματος να προσχωρήσει στο λεγόμενο “αντιμνημονιακό μέτωπο”. Σαφώς, η τάση αυτή δεν είναι λόγος πανηγυρισμού, ούτε σημαίνει απαραιτήτως πως η δυναμική αυτή θα εκφραστεί και στην κάλπη, τουλάχιστον στο βαθμό που απαιτούν οι περιστάσεις. Εξάλλου ακόμα και μια σημαντική ενίσχυση των συνδυασμών που στηρίζει το κόμμα και στις τρεις – ταυτόχρονες ή μη – κάλπες των ευρωεκλογών, των αυτοδιοικητικών και των βουλευτικών εκλογών θα παραμείνει μετέωρη αν δε συνοδευτεί και από μια άνοδο του κινήματος, ώστε να διεκδικηθούν πίσω όλα όσα στερήθηκε ο λαός τα χρόνια της κρίσης αλλά και της “ανάκαμψης” και να ανοίξει ο δρόμος για πραγματικά ριζικές ανατροπές στην κοινωνία και την οικονομία.

Σταχυολογήσαμε ενδεικτικά τέσσερις δηλώσεις στήριξης, τρεις (ημι)επίσημες και μια “ανεπίσημη”, από ανθρώπους, που για διαφορετικούς λόγους παρουσιάζουν το δικό τους ενδιαφέρον. Από το χώρο του Σύριζα, ξεχωρίσαμε τη δήλωση του καθηγητή του ΕΜΠ Ευάγγελου Χριστοφόρου, που κάλεσε τον κόσμο που, απογοητευμένος από τις ανατροπές του ’89 – ’91, αποχώρησε από το ΚΚΕ και πίστεψε στο Συνασπισμό, να επιστρέψει στο μόνο κόμμα που προσφέρει πραγματική λύση στα αδιέξοδα της πρόσδεσης στο ΝΑΤΟ, την ΕΕ και το καπιταλιστικό σύστημα:
Όλος αυτός ο κόσμος της Αριστεράς που στήριξε τον ΣΥΡΙΖΑ ή τον Συνασπισμό στο παρελθόν και που προέρχεται από τις τάξεις του ΚΚΕ ή από άλλες πολιτικές δυνάμεις, καθώς επίσης και όλοι οι Αριστεροί που είναι ανένταχτοι ή ενταγμένοι σε άλλα αριστερά σχήματα και που ο πόθος τους είναι η ανατροπή του σημερινού συστήματος με στόχο την κομμουνιστική προοπτική, θα βρει στο ΚΚΕ τον εκφραστή και οργανωτή αυτής της εξέγερσης και ανατροπής.
Βέβαια, το θέμα δεν σταματά εκεί, αλλά απλά ξεκινά από εκεί, διότι ο κάθε εργαζόμενος που βλέπει μέρα με την μέρα να συρρικνώνεται το βιοτικό του επίπεδο, αλλά και οι προοπτικές που έχει μέσα στο σύστημα αυτό, θα βρει στο εξειδικευμένο και ρεαλιστικό Πρόγραμμα του ΚΚΕ την πρόταση που οδηγεί τη χώρα στη μοναδική διέξοδο από την κρίση που την ταλανίζει.
Πολύ θερμή ήταν και η δήλωση συστράτευσης του Βασίλη Χονδρογιάννη από τη Θάσο, που στις προηγούμενες εκλογές είχε κατέβει υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης με το συνδυασμό της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Από τη μεστή δήλωση, που αξίζει να διαβαστεί ολόκληρη, παραθέτουμε το δεύτερο μισό, όπου εξαίρει τη στάση του κόμματος στα “πέτρινα χρόνια” της αντιμνημονιακής αγανάκτησης, απαντά – από τη σκοπιά ενός ανθρώπου που προέρχεται από έναν χώρο με εγγενή εν πολλοίς αντι – ΚΚΕ αντανακλαστικά – στη γνωστή ρητορική για το “στείρο” κόμμα που λέει σε όλα “όχι”:
Ενώ όλοι οι υπόλοιποι πολιτικοί χώροι (από την ακροαριστερά έως την ακροδεξιά) τσαλαβουτούσαν μέσα σε έναν ανέξοδο αντιμνημονιακό λόγο, το ΚΚΕ δεν το έκανε. Τα χρόνια της κρίσης, είχε το θάρρος να πει τα πράγματα ως είχαν και ας ήταν εκτός του γενικότερου κλίματος “αδελφοσύνης” και “αγανάκτησης”. Όσο κάποιοι προσπαθούσαν να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο με κυβερνητικές, εθνικιστικές ή υπερεπαναστικές αυταπάτες, στη λογική της κοινωνίας του θεάματος, το ΚΚΕ συνέχισε να παλεύει για την ενδυνάμωση του ταξικού εργατικού κινήματος. Πάλεψε ώστε να βγουν μπροστά οι φτωχοί αγρότες, οι οποίοι διαλύονται από την ΕΕ και τις πολυεθνικές. Στην τοπική “αυτοδιοίκηση”, με όσες δυνάμεις έχει, δεν σταμάτησε να αναδεικνύει τον αντιδραστικό ρόλο της και τη θέση του μεσάζοντα της κυβέρνησης, της ΕΕ και των μονοπωλίων. Δεν σταμάτησε να παλεύει ενάντια στα ΝΑΤΟικά σχέδια που φέρνουν τον πόλεμο στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο. Το ΚΚΕ δεν δίστασε να δώσει το χέρι του σε όποιον σηκώνεται.
Πολλοί, καθόλου αφελώς, προσπαθούν να πείσουν το λαό ότι το ΚΚΕ είναι ένα στείρο κόμμα. Ένα κόμμα του “όχι” σε όλα. Δηλαδή, εγκαλούν το ΚΚΕ διότι δεν λέει “ναι” στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, στα ντόπια και ξένα αφεντικά. Το εγκαλούν, διότι δεν λέει “ναι” στη συνέχιση εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Το κατακρίνουν, διότι δεν συναινεί στη συνέχιση της λιτότητας για τους πολλούς, για να κερδίζουν οι λίγοι. Το εγκαλούν, διότι δεν θέλει να δεχτεί την ανθρωποφαγία, τον πόλεμο, την εκμετάλλευση, την κλοπή του ελεύθερου χρόνου και τη στέρηση της ολόπλευρης ανάπτυξης του ανθρώπου ως κοινωνικό ον. Ναι λοιπόν, σε ό,τι είναι ενάντια στο λαό, πολύ καλά κάνει και λέει “όχι”. Και είναι χρέος όλων μας να το ενισχύσουμε, ώστε να συνεχίσει να βάζει εμπόδια σε όσα θέλουν να φέρουν για εμάς, χωρίς εμάς. Αντίστροφα, όλοι αυτοί οι φίλοι του “ναι”, πόσες φορές τόλμησαν να ψηφίσουν “ναι” σε πρόταση του ΚΚΕ, στη Βουλή, στην περιφέρεια, στους δήμους, σε τοπικό συμβούλιο; Ποτέ και ο λόγος είναι ότι όλοι αυτοί βλέπουν το λαό ως γρανάζια της καπιταλιστικής τους μηχανής. Σε όποιον δεν θέλει να εθελοτυφλεί, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν πολλά κόμματα, αλλά μόνο 2 πολιτικές. Αυτή της συνέχισης της κυριαρχίας του κεφαλαίου και αυτή του ΚΚΕ.
Για τους παραπάνω λόγους, αλλά και για όλους τους λόγους του κόσμου, θα πορευθώ μαζί με το ΚΚΕ, στηρίζοντάς το παντού».
Οι επόμενες “ψήφοι εμπιστοσύνης” στο ΚΚΕ δεν έχουν φυσικά την πολιτική σημασία των υπολοίπων, έχουν όμως τη δική τους αξία, αποτελώντας ίσως τις πιο απροσδόκητες από όσες έχουμε δει ως τώρα. Φανταζόσασταν ότι ο νέος ΥΠΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης θα είχε αδερφό που αγαπά τον Κουτσούμπα; Αυτό ισχύει αν πιστέψουμε όσα δήλωσε στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου, που μαζί με το πάνελ και τα εκνευριστικά τους κακαρίσματα χάλασαν αρκετά αυτό το ωραίο στιγμιότυπο με το Λευτέρη Αποστολάκη από το καφενείο στο Γεράνι Ρεθύμνου. Ο αδερφός του υπουργού, σωληνάς στο επάγγελμα, ξεκαθάρισε ότι στην – απίθανη για τον ίδιο περίπτωση – ο ναύαρχος να κατέβει υποψήφιος με το Σύριζα, “ψήφο από μένα δεν έχει”, ενώ μετά έκανε σαφή τη δική του προτίμηση, λέγοντας πως “ένα χαμόγελο του Δημητράκη δεν κάνουν όλοι εκεί μέσα”, εννοώντας το γγ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα. Μάλιστα, επέκρινε την κυβέρνηση για το ξύλο στους καθηγητές και τις νατοϊκές δαπάνες, σημειώνοντας με τη χαρακτηριστική του ντοπιολαλιά πως: “προχθές δέρνανε τους καθηγητές στο δρόμο και τα 4 δις του ΝΑΤΟ επέσανε απίκο”.
Τέλος, μια στήριξη – έκπληξη ήρθε από την τροτσκιστική “Κομμουνιστική Τάση” που ανατρέπει τους συσχετισμούς δηλώνοντας πως σε αυτή τη μάχη:
 Η επίτευξη του εκλογικού στόχου της 3ης (ή ακόμα και της 2ης), εκλογικής θέσης για το ΚΚΕ, με μία απόλυτα εφικτή εκλογική επικράτησή του επί της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής και των διεφθαρμένων πολιτικών ρεταλιών του ΚΙΝΑΛ, θα ανησυχήσει σφόδρα τους Έλληνες καπιταλιστές και τους διεθνείς τους υποστηρικτές, ιμπεριαλιστές της τρόικας και θα δημιουργήσει μια νέα, πιο μαχητική διάθεση στο εργατικό κίνημα, ως σημαντικό εφόδιο στους επερχόμενους, μαζικούς, ταξικούς αγώνες.
Μένει τώρα η επιστροφή, μετά από μια δεκαετία του ΕΚΚ Ποσαδιστών στην υποστήριξη του ΚΚΕ, ώστε να προσδεθούμε για την έφοδο στην ουρανό.
Σχετικά Άρθρα

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019

«ΜΩΡΕ, ΣΑΜΠΩΣ ΝΑ ΜΗ ΤΑ ΛΕΝ ΚΑΙ ΑΣΧΗΜΑ » !!

Ο Λυκοκάπης


Είναι γνωστό το αξίωμα ότι οι ιδέες είναι σαν τα καρφιά, που, όσο χτυπιούνται, τόσο πιο βαθιά χώνονται στο ξύλο. 
Καμιά φορά, όμως, αυτό το χτύπημα - μεταφορικά και κυριολεκτικά - οδηγεί σε απροσδόκητα αποτελέσματα.
Αρχές καλοκαιριού του 1962, μαζί με άλλους τέσσερις βρεθήκαμε από τις φυλακές Λάρισας στις φυλακές Τρικάλων, κατηγορούμενοι για παράβαση του Γ' Ψηφίσματος του 1947.
Κοιμηθήκαμε κουρασμένοι και αρκετά στεναχωρημένοι, γιατί ο διευθυντής της φυλακής στη Λάρισα, για να μας εκδικηθεί για ένα επεισόδιο που είχε γίνει, γιατί δε δεχόμασταν να μας συμπεριφέρονται σαν τους ποινικούς, ούτε σαν καταδικασμένους, υπόδικοι ήμασταν, είχε κανονίσει τη μεταγωγή μας χωρίς να μας ενημερώσει και μας είπαν κάποια στιγμή ότι σε ένα τέταρτο φεύγαμε για τα Τρίκαλα. Ετσι, δεν είχαμε το χρόνο να ειδοποιήσουμε τους δικούς μας.
Το πρωί με το εγερτήριο, ανοίγοντας τα μάτια, βλέπω έναν όρθιο στο κρεβάτι του να κάνει γυμναστική και από την άλλη γωνιά του θαλάμου κάποιος τον μάλωνε: «Κώστα, σταμάτα τη γυμναστική, θα σου ανοίξει πάλι το συρίγγιο και θα έχουμε τρεχάματα...».
Σε λίγο, όταν όλοι είχαμε ταχτοποιηθεί και ετοιμαζόμασταν να κατεβούμε για το πρωινό, ο ίδιος άρχισε να απαγγέλλει, «...ποιος έχτισε τις εφτά πύλες της Θήβας...***».
Ηταν ο Λυκοκάπης. Οπως μου 'λεγε για τον Λυκοκάπη αργότερα ο Χαρ. Φάκας, λοχαγός του ΔΣΕ που πιάστηκε τραυματίας το 1949 στη Ρούμελη:
 «...Εμείς, γιατί είμαστε κομμουνιστές, για να γίνουμε κομμουνιστές φάγαμε πολύ ξύλο, ο Λυκοκάπης για να γίνει κομμουνιστής έριξε πολύ ξύλο. Μετά βέβαια, όταν έγινε και αυτός κομμουνιστής, έφαγε και αυτός πολύ ξύλο για να έρθει στα ίσα...».
Μέχρι εδώ η ιστορία του Λυκοκάπη μοιάζει με την ιστορία χιλιάδων κομμουνιστών, αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, που βρέθηκαν στις φυλακές και τις εξορίες μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας ή κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου.
Γνωριστήκαμε, μια που ήμασταν και «γειτόνοι». 
Ο Λυκοκάπης πριν τον πόλεμο ήταν χωροφύλακας και κάποτε, λίγο πριν τη δικτατορία Μεταξά, βρέθηκε να «επανδρώνει» μόνος του τον αστυνομικό σταθμό ενός απομακρυσμένου μικρού χωριού στη Ρούμελη.
Εκεί ήταν ο απόλυτος άρχοντας, όλα ήταν στη διάθεσή του. Είχε πετύχει ένα «modus vivendi» με μερικούς «κλαρίτες» που ζούσαν και κινούνταν στα γύρω βουνά. Δεν τον ενοχλούσαν και δεν τους ενοχλούσε. 
Άλλωστε, τι θα μπορούσε να κάνει με τους Καραλιβαναίους, τους Αβορίτιδες και άλλους μόνος του ένας άνθρωπος;
Κάπου κάπου, μια στις πέντε, μια στις δέκα, έπαιρνε την αραβίδα στον ώμο και το ρεβόλβερ στη μέση και έκανε ένα γύρο στα μαντριά και τις στάνες της «επικράτειάς του». 
Τέτοιες ήταν και οι διαταγές της διοίκησης. Ετσι, στην τάδε στάνη ρωτούσε, «ορέ μήπως φάνηκε κανένα από αυτά τα ζαγάρια;». 
Του απαντούσαν όλοι τους πάντα τα ίδια, «όχι καπετάνιε, έχουμε ησυχία χάρη σε σένα» κι ας τύχαινε οι ληστές να τους παρακολουθούν από κάποιο καραούλι καμιά εκατοστή μέτρα μακριά, κάτι που, αν δεν το ήξερε, το υποπτευόταν.
Από αυτούς τους «κλαρίτες» κάποιους στην Κατοχή τους συνεπήραν οι μεγάλες ιδέες και στιγμές της Εθνικής Αντίστασης, όπως τους Καραλιβαναίους, και άλλους τους ξεκαθάρισε η Αντίσταση, για να εμπεδωθεί το αίσθημα της ασφάλειας στην ύπαιθρο, αυτήν την ασφάλεια και ειρήνη που δεν είχε κατορθώσει προπολεμικά να εμπεδώσει το κράτος.
Μια φορά στο τρίμηνο ή όταν τον ειδοποιούσαν, κατέβαινε στην έδρα της Διοίκησης, όπως και άλλοι σταθμάρχες της Χωροφυλακής και έδινε διάφορες πληροφορίες, ενημερωνόταν για διάφορα θέματα και παρακολουθούσε διάφορα μαθήματα.
Ενα από τα κυριότερα μαθήματα, αν όχι το κυριότερο, ήταν σχετικά με την αντιμετώπιση του κομμουνισμού.
 Τα είχε μάθει καλά, τα είχε αποθηκεύσει στο χωροφυλακίστικο κεφάλι του και δεν του περνούσε από το μυαλό ότι μπορεί και να μην ήταν έτσι,
 «οι κομμουνιστές ήταν εναντίον της οικογένειας, εναντίον της ιδιοκτησίας, υπέρ της κοινοκτημοσύνης των γυναικών, δεν έχουν πατρίδα» και διάφορα άλλα φοβερά και απίστευτα της κρατικής προπαγάνδας της εποχής και όχι μόνο.
Στο χωριό είχε μερικούς «υπόπτους επί κομμουνισμώ» και ό,τι πληροφορίες μάζευε τις καταχωρούσε σε κάτι φακέλους που του είχε παραδώσει ο προηγούμενος, μαζί με τους φακέλους κάποιων ληστοτρόφων, κάποιων ζωοκλεφτών και άλλων, που είχαν «αλισβερίσι» με το νόμο... 
Ολα αυτά τα «στοιχεία» τα κρατούσε καλά κλειδωμένα σε ένα σιδερένιο ντουλάπι, όπου φύλαγε και μια εφεδρική αραβίδα και πυρομαχικά.
Είχε και μερικούς «πληροφοριοδότες», που τον ενημέρωναν κάθε τόσο για ό,τι έπεφτε στην αντίληψή τους και έτσι ενημερωνόταν για διάφορα που συνέβαιναν στη μικρή κοινωνία του χωριού «του».
Ετσι, η ζωή κυλούσε ήρεμα, τίποτα δεν του έλειπε, κάπου κάπου υπήρχε κάποιο περιστατικό ζωοκλοπής, υπήρχε κανένας οικογενειακός καυγάς, κανένας μεθυσμένος, καταπάτηση χωραφιών ή λιβαδοβοσκής, και διάφορα άλλα περιστατικά που είτε ήταν δικής του αρμοδιότητας ή του αγροφύλακα, ο οποίος όμως έμενε σε άλλο χωριό.
 Καμιά φορά, η παρουσία του ήταν επιβεβλημένη οπότε επέβαλε το νόμο, 
«ουρέ ζαγάρ, ξέρς ποιος είμι ιγώ; Ιγώ ουρέ είμι ου νόμους του κράτους κι να υπακούσ' γιατί θα συ πάρ' κι θα συ σηκώσ'».
Ελάχιστες φορές είχε ρίξει σφαλιάρα, δεν ήταν και του χαρακτήρα του. Εκεί, όμως, που δε σήκωνε μύγα στο σπαθί του ήταν με τον «αντεθνικό κομμουνισμό».
Αν οι πληροφοριοδότες του, του φέρναν πληροφορία για κάποιον από τους «χαρακτηρισμένους» για αριστερούς, για κάποια κουβέντα που είπε ή κάτι άλλο, τότε τον καλούσε στο σταθμό για εξηγήσεις.
 «Ακου ζαγάρ, ιγώ τα μαθαίνου ούλα κι τσ' κουβέντις που τάχα συ ξιφέγν', κάτσι καλά, γιατί θα συ δέσου κι θα σι στείλου στ'ν Διοίκησ' διά τα πιριταίρου». 
Εκτός από την ελάχιστη καθημερινή γραφική εργασία, πολύ σπάνια την επίδοση κάποιου εγγράφου, την ετοιμασία κάποιου πιστοποιητικού, και την καθημερινή αναφορά με το υπηρεσιακό τηλέφωνο, την υπόλοιπη ημέρα ήταν ελεύθερος. 
Επινε στο καφενεδάκι του χωριού ένα καφέ το πρωί μόνος του ή με τον δασκαλάκο ή φώναζε και του φέρναν τον καφέ στο γραφείο. 
Η υπόδειξη της διοίκησης ήταν να έχει καλές σχέσεις με τους χωρικούς, αλλά όχι πολλά «πάρε - δώσε», να κρατάει αποστάσεις. «Και πρόσεχε Λυκοκάπη, οι άνθρωποι εκεί είναι πολύ φτωχοί αλλά περήφανοι, πρόσεξε με τις γυναίκες, να μην εκτίθεσαι». 
Εφημερίδα σπάνια έφτανε εκεί και τον πολύ ελεύθερο χρόνο του τον περνούσε «κουφοσυλλογιάζοντας» στο γραφείο ή κάνοντας, πάντα έχοντας την αραβίδα και το ρεβόλβερ μαζί, μεγάλους περιπάτους - περιπολίες στην «επικράτειά» του. 
Το πέτρινο οίκημα του σταθμού, που χρονολογιόταν από την εποχή του Τρικούπη, είχε ισόγειο με δυο χώρους, αποθήκη και κρατητήριο και ανώι με δυο δωμάτια, το γραφείο στο ένα και υπνοδωμάτιο στο άλλο. Για το βράδυ, είχε μια λάμπα πετρελαίου και ένα ισχυρό φακό τσέπης.
Κάποτε ένας από τους πληροφοριοδότες του ανέφερε ότι είχε έρθει ο γιος της χήρας τάδε από την Αθήνα, ο «φοιτητής», και ότι την περισσότερη μέρα έμενε σπίτι του διαβάζοντας ή πήγαινε με τη μάνα του στο κτηματάκι που είχαν στη ρεματιά με τις καρυδιές. Σπάνια πήγαινε στο καφενείο, όπου, βέβαια, ήταν το κέντρο της προσοχής των χωρικών. 
«Αλλά καπετάνιε, λέει κάτ' πιρίιργις κουβέντις, να μι συμπαθάς, δεν τς καταλαβαίνου για να συ τς πω».
- Σαν τι κουβέντες, δηλαδή;
- Να, μια μέρα έλιγι για ισότητα κι μια άλλ' για τουν Ζαχαριάδ' κι έχ' κι ψου-ψου μι τον Κώτσιου που είνι ύπουπτους.
Το 'φερε από δω, το 'φερε από κει ο Λυκοκάπης και μια μέρα πήγε αιφνιδιαστικά στο σπίτι του φοιτητή.
- Φέρε, ουρέ, να δω τι είναι αυτά τα βιβλία που διαβάζεις;

Και πριν προλάβει ο άλλος να πει λέξη, άρχισε να τα ψάχνει. Εκτός από τα βιβλία του Πανεπιστημίου, ο νεαρός είχε την «Καταγωγή των Ειδών» ενός Δαρβίνου, τη «Διαλεκτική της Φύσης» ενός Ενγκελς, τη «Διαλεκτική» ενός Παπακωνσταντίνου, ένα άλλο τελείως ακαταλαβίστικο για τον Λυκοκάπη, τουλάχιστο από τον τίτλο, «Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη», μια «Παλαιά Διαθήκη» και μερικά άλλα...
Πάνω που ήταν έτοιμος να φύγει, γιατί δεν εύρισκε τίποτα το ύποπτο, από κάποιο βιβλίο που κρατούσε στα χέρια του, έπεσε διπλωμένος ένα παράνομος «Ριζοσπάστης». Αυτό του άνοιξε τα μάτια και ξεφυλλίζοντας την «Αγία Γραφή» διαπίστωσε ότι ύστερα από μερικές σελίδες στην αρχή, στη συνέχεια ήταν ένα βιβλίο με τίτλο «Το Κεφάλαιο» του Μαρξ. Αυτό το είχε ακουστά.
Εκλεισε το νεαρό στο κρατητήριο και έκανε μερικά τηλεφωνήματα. Του είπαν ότι αυτά τα βιβλία είναι παράνομα και άκρως επικίνδυνα, να τα κατασχέσει και να ανακρίνει τον νεαρό, να του πει πού βρήκε τα βιβλία και το «Ριζοσπάστη».
Ο νεαρός του 'λεγε ότι τα βρήκε σε τιμή ευκαιρίας σε παλιατζίδικο στην Αθήνα και τα πήρε από περιέργεια και δεν είχε προλάβει να τα διαβάσει, δεν ήξερε τι έγραφαν, όσο για το «Ριζοσπάστη», τον βρήκε στο δρόμο.
Ο άλλος βέβαια δεν του τα 'λεγε «καλά» και οι σφαλιάρες έπεφταν η μια μετά την άλλη.
- Μαρτύρα, ουρέ ζαγάρ, είσι ή δεν είσι απ' αυτοί, είσι κουμμουνιστής νιε ή όχ';
Στο τέλος ο Λυκοκάπης θύμωσε, να συμβαίνουν τέτοια στην «επικράτειά» του και τον άτυχο τον φοιτητή τον ξυλοφόρτωσε για τα καλά και επειδή ο δαρμένος δεν μπορούσε να σταθεί στα πόδια του, τον άφησε να πάει με τη βοήθεια κάποιου και της μάνας του στο σπίτι.
- Αύριο στις δέκα του πρωί να είσαι εδώ, η ανάκριση δεν τελείωσε.
Ο άλλος μάζεψε όσο κουράγιο είχε και έφυγε νύχτα από το χωριό, πριν ξημερώσει.
Του Λυκοκάπη του 'μειναν τα βιβλία, που τα κλείδωσε στο σιδερένιο ντουλάπι. 
Κάποια μέρα, μην έχοντας τι να κάνει, δεν άντεξε στον πειρασμό και άρχισε να διαβάζει το «Ριζοσπάστη». Μετά, μια άλλη μέρα, άρχισε να διαβάζει ένα βιβλίο. Εκανε ένα μήνα να το τελειώσει και, βέβαια, ό,τι κατάλαβε, κατάλαβε. Μετά άρχισε άλλο βιβλίο. 
Οσο τα διάβαζε, τόσο εύρισκε και περισσότερο ενδιαφέρον. Μερικά πράγματα άρχισε να τα βλέπει αλλιώς. 
«Μωρέ, σάμπως να μη τα λεν και άσχημα». 
Πράγματα που τα ζούσε μέχρι τώρα και δεν τα 'βλεπε, άρχισε να τα βλέπει αλλιώς, τη φτώχεια, την αγραμματοσύνη, την αμάθεια, την κρατική και παπαδίστικη υποκρισία.
Από την άλλη, άρχισε να συνειδητοποιεί ότι οι «ύποπτοι επί κομμουνισμώ», που είχε στο χωριό, δε διέφεραν από τους άλλους. Οι οικογένειές των ζούσαν τα ίδια προβλήματα, τα παιδιά τους ήταν όπως όλα τα παιδιά, τα κορίτσια τους ειδικά, τώρα τα εύρισκε πιο σεμνά, οι οικογένειές των δε δημιουργούσαν προβλήματα.
Τα ερωτήματα που άρχισαν να δημιουργούνται με το διάβασμα γίνονταν όλο και περισσότερα και δεν εύρισκαν απαντήσεις, μαζί και οι αμφιβολίες. Σκεφτόταν ότι αν έχουν δίκαιο, άδικα το καταχέριασε το «παιδί».
Μια μέρα, τάχα τυχαία, αντάμωσε τη μάνα του φοιτητή που είχε δείρει.
- Τι κάνει ο γιος σου;
- Τι να κάνει καπετάνιε μ', προσπαθεί το δόλιο, αλλά λίγα τα λεφτά και συ τον έδιωξες κι αναγκάστηκα να πληρώσω άνθρωπο να μαζέψουμε τα καρύδια.
- Το ξέρω, γράψτον να 'ρθει όποτε θέλει, δε θα τον πειράξει κανένας και να φέρει και άλλα βιβλία.
- Δεν ξαναέρχεται, όταν θυμάται ότι με την κρανιά που τον έδειρες του έκανες την πλάτη απαλότερη από την κοιλιά. Ούτε εγώ θέλω να έρθει, μεγάλο κακό μας έκανες.
Ο καιρός κυλούσε, ήρθε ο πόλεμος, πολλοί άνδρες του χωριού έφυγαν. Ο Λυκοκάπης είχε πάρει σιγά σιγά επαφή με κάποιους από τους «φακελωμένους» του χωριού, όμως είχε ακόμα πολλά ερωτήματα και αμφιβολίες.
Ηρθε, όμως, η Κατοχή και σε λίγο η φήμη ότι εμφανίζονται στα γύρω βουνά κάτι αλλιώτικοι «κλαρίτες» που μιλάν για «Λευτεριά» και αργότερα ήρθε η φήμη για κάποιον «Βελουχιώτη» κομμουνιστή που μιλάει κι αυτός για «Λευτεριά» και έχει και ενόπλους μαζί του.
Στο μυαλό του Λυκοκάπη «άστραψε» φως. Του 'φυγαν τα ερωτήματα και οι αμφιβολίες. Πέρασε με τον Αρη στον ΕΛΑΣ από τους πρώτους. Από εκεί και πέρα τον πήρε ο Αγώνας.
Σε κάποια πορεία του τμήματός του, συναντήθηκαν με ένα άλλο τμήμα που ερχόταν από άλλη κατεύθυνση. Στο τμήμα αυτό, ήταν ο φοιτητής που είχε δείρει ο Λυκοκάπης.
Επεσαν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου κλαίγοντας, «σύντροφε, σχώρα με». Σε μια μάχη με τους Γερμανούς, ο Λυκοκάπης τραυματίστηκε βαριά, χαμηλά κάτω στην κοιλιά και το τραύμα τού έκανε μόνιμο συρίγγιο, που κάθε τόσο άνοιγε και τον ταλαιπωρούσε.
Μετά τη Βάρκιζα, ο Λυκοκάπης διώχθηκε από την αρχή με την κατηγορία ότι «εγκατέλειψε τη θέση του» και πέρασε από στρατοδικεία και καταδίκες. Αφέθηκε ελεύθερος το 1964.
Στα χρόνια της φυλακής είχε αποκτήσει τεράστιες γνώσεις. Είχε μάθει, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, κάπου εφτακόσια ποιήματα Ελλήνων και ξένων ποιητών και ήταν χάρμα να τον ακούς να απαγγέλλει.


***Μπέρτολτ Μπρέχτ: απορίες ενός εργάτη που διαβάζει



Απορίες ενός εργάτη που διαβάζει
Ποιός έχτισε τη Θήβα την επτάπυλη;
Στα βιβλία δε βρίσκεις παρά μόνο βασιλιάδων ονόματα.
Οι βασιλιάδες είχανε τις πέτρες κουβαλήσει;
Και τη Βαβυλώνα που την κατέστρεψαν
πολλές φορές,
ποιός, τόσο πολλές φορές την έχτισε πάλι;
Της χρυσόλαμπρης Λίμα οι οικοδόμοι,
σε ποιά σπίτια κατοικούσαν;
Σε ποιό μέρος γύρισαν το βράδυ,
που το Σινικό τείχος έτοιμο ήταν,
οι χτίστες;

Η μεγάλη Ρώμη γεμάτη ήταν
από αψίδες θριάμβων.
Ποιοί τις είχανε υψώσει;

Πάνω σε ποιούς θριάμβευσαν οι Καίσαρες;
Το ξακουστό Βυζάντιο είχε για τους
κατοίκους του παλάτια μόνο;
Ακόμη και στη μυθική Ατλαντίδα,
τη νυχτιά που καταποντιζόταν,
τους σκλάβους τους φωνάζαν οι πνιγμένοι.

Ο νεαρός Αλέξανδρος κατέκτησε τις Ινδίες.
Μόνος αυτός;
Ο Καίσαρ τους Γαλάτες κατενίκησε.
Δεν είχε ουτ’ ένα μάγειρο μαζί του;

Ο Φίλιππος της Ισπανίας έκλαψε,
όταν ο στόλος του βυθίστηκε.
Δεν έκλαψε άλλος κανείς;
Ο Φρειδερίκος ο Β΄ νίκησε στον επταετή Πόλεμο.
Και ποιός άλλος νίκησε, εκτός από αυτόν;

Κάθε σελίδα και μιά νίκη.
Ποιός ετοίμαζε τα επινίκεια φαγοπότια;
Κάθε δέκα χρόνια κι ένας μεγάλος άντρας.
Ποιός πλήρωνε τα έξοδά του;
Πόσα πολλά ιστορήματα!
Πόσα πολλά ερωτήματα!
Μπέρτολτ Μπρέχτ: Ερωτήσεις ενός εργάτη που διαβάζει», 1935, μετάφραση Μάριου Πλωρίτη.