ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Κυριακή 19 Μαρτίου 2017

Ο Πελετίδης Αποκαλύπτει:


ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

Παραπέρα εμβάθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, οι αλλαγές στον «Καλλικράτη»


Όπως είπε, μεταξύ άλλων, ο προσανατολισμός αυτός των αλλαγών στον «Καλλικράτη» έχει την συμφωνία όλων των συμμετεχόντων όπως της ΚΕΔΕ - ΕΝΠΕ - ΠΟΕ - ΟΤΑ, κάτι που καταγράφηκε για μία ακόμα φορά, από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της ΚΕΔΕ, στη συνάντηση των Δημάρχων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Δυτικής Ελλάδας.
Σημείωσε επίσης, πως ο «Καλλικράτης», τα μνημόνια και οι συνολικές αναδιαρθρώσεις στο κράτος προετοίμασαν θεσμικά, διοικητικά και δημοσιονομικά το έδαφος για εμβάθυνση της επιχειρηματικής δράσης και λειτουργίας των φορέων της τοπικής διοίκησης. Στο σύνολό του, το πλαίσιο που ομόφωνα παρουσιάζουν μέσω της επιτροπής του ΥΠΕΣ, παρέχει θεσμικά εργαλεία στους φορείς της Τοπικής Διοίκησης είτε να ανοίξουν δρόμο είτε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, σε νέα πεδία κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, όπως:
  • Η προσέλκυση επενδύσεων και συγκέντρωση πόρων ( ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων κλπ) σε έργα και υποδομές που θα υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων.
  • Η ώθηση της λεγόμενης κοινωνικής οικονομίας (ΜΚΟ - KΟΙΝΣΕΠ - δίκτυα και συνεταιρισμούς προσώπων) με την ειδική συνδρομή και συνεισφορά της Τοπικής Διοίκησης.
  • Η ληστρική αξιοποίηση από τις επιχειρήσεις του συνόλου της δημοτικής ακίνητης περιουσίας.
  • Τη σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και τη νομιμοποίηση παλιών μέσω και της Τοπικής Διοίκησης (ΕΝΦΙΑ, αυξημένος ΦΠΑ στα νησιά).
Παράλληλα επεσήμανε πως οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις στο υφιστάμενο πλαίσιο του «Καλλικράτη» συνδέονται με τις γενικές ανάγκες του κεφαλαίου και της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Αλλαγές που καμιά σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες του λαού. Το αστικό κράτος και οι θεσμοί του ευθυγραμμίζονται στην ανάγκη να απελευθερωθούν κεφάλαια για τη χρηματοδότηση των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων. Γι’ αυτό, όσο μεγαλώνει η φορολεηλασία για τα εργατικά λαϊκά νοικοκυριά, οι πόροι που αφαιρούνται από τη χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών θα είναι περισσότεροι.
Αυτό το πλαίσιο φέρνει την όλο και μεγαλύτερη αποδυνάμωση και αποσύνδεση της χρηματοδότησης των φορέων της Τοπικής Διοίκησης από το κράτος την παραπέρα προσαρμογή του ρόλο της όσον αφορά τη χειραγώγηση των λαϊκών αναγκών, τη διασύνδεση της λειτουργίας της με τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας, επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους π.χ. απορρίμματα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τουρισμός, αγροτική παραγωγή κλπ. Διαμορφώνονται ήδη πιο διακριτοί οι ρόλοι σε επίπεδο κράτους -και των θεσμών του- σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο π.χ. οι Δήμοι να έχουν ως κύρια αρμοδιότητα το σχεδιασμό και τη διαχείριση τομέων της κοινωνικής πολιτικής και οι Περιφέρειες ένα πιο κεντρικό ρόλο στο «αναπτυξιακό» κομμάτι. Επιμερίζονται αρμοδιότητες στο πλαίσιο της ενιαίας στρατηγικής του κεφαλαίου που διασφαλίζει το αστικό κράτος στο σύνολό του και με τις αναγκαίες προσαρμογές του.
Όλες αυτές οι αντιλαϊκές αλλαγές, βρίσκονται σε αρμονία με τα απαιτούμενα του τρίτου Μνημονίου που στήριξαν από κοινού ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ.
Υπογράμμισε επίσης πως από όλα αυτά τα παραδείγματα φαίνεται καθαρά, πόσο βάση έχει το επιχείρημα της «δυσκολίας συναινέσεων» στην Τοπική Διοίκηση. Το κεφάλαιο, τα αστικά κόμματα και οι δυνάμεις τους στην Τοπική Διοίκηση καταφέρνουν ευρύτατη συναίνεση, με πολλές αποχρώσεις, όταν πρόκειται να λάβουν μέτρα που θα διασφαλίζουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Είναι αποπροσανατολιστικός ο καβγάς για την απλή αναλογική. Δεν είναι το πρωτεύον αν θα έχουμε σταθερή πλειοψηφία μίας δημοτικής αρχής ή αν θα υπάρχει ανάγκη για «συμφωνίες» δύο και τριών παρατάξεων στα δημοτικά συμβούλια. Σημασία έχει η στρατηγική που υπηρετούν σήμερα οι Δήμοι. Αναρωτήθηκε μάλιστα, τι όφελος θα έχει η λαϊκή οικογένεια από μία Δημοτική Αρχή που αυξάνει δημοτικά τέλη, ξεπουλάει την περιουσία του Δήμου στους ιδιώτες μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ και ΜΚΟ και τρέχει να υλοποιήσει προγράμματα προς όφελος των επιχειρήσεων, έστω και αν αυτή έχει εκλεγεί αναλογικά και έχει και ευρύτατες συναινέσεις μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Η Δημοτική Αρχή Πάτρας, ανέφερε ο Κ. Πελετίδης, στηρίζαμε και στηρίζουμε την απλή αναλογική σε κάθε εκλογική αναμέτρηση από θέση αρχής. Δεν μπορούμε όμως να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι σήμερα αξιοποιείται η κουβέντα για την απλή αναλογική για να κρύψει την ουσία της μεταρρύθμισης του «Καλλικράτη», που είναι να μετατρέψει τις Περιφέρειες και τους Δήμους σε πεδία επιχειρηματικής λειτουργίας. Αφετηριακή μας γραμμή, με την οποία κρίνουμε τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις είναι, αν αυτές εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και την ανάπτυξη προς όφελος του λαού. Με αυτή τη γραμμή στεκόμαστε απέναντι σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις γιατί είναι αντιδραστικές και αντιλαϊκές.
Κάλεσε τους εργαζόμενους αλλά και τους εκλεγμένους σε τοπική και περιφερειακή διοίκηση, να οργανώσουν την πάλη τους, τη διεκδίκησή τους και την εναντίωσή τους σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές. Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερικό επίπεδο, αν η κεντρική πολιτική είναι στα χεριά και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κομμάτων της.
  • Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον Προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των Δημοτικών Υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο κλπ.
  • Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους για την ανάπτυξη - λειτουργία στην Τοπική Διοίκηση, γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
  • Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.
  • Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσιο Δωρεάν Σύστημα στους βασικούς Κοινωνικούς Τομείς της Υγείας - Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και των εργαζομένων στα προγράμματα.
  • Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες - πυρκαγιές - σεισμούς- άλλες καταστροφές- από καιρικά φαινόμενα - ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
  • Παλεύουμε για να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά τους Δήμους και τις Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
Από την πλευρά της, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Με τις αποφάσεις και τις κατευθύνσεις της η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ, όπως φάνηκε και στο πρόσφατο συνέδριό της στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαίωσε την ευρύτερη συναίνεση εκείνων των πολιτικών δυνάμεων που συναντήθηκαν και στο τρίτο μνημόνιο. Η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ "διεκδικεί" στο πλαίσιο της "φορολογικής αποκέντρωσης και της αυτοτέλειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης", να γίνει ο ΕΝΦΙΑ τοπικός φόρος, όπως εφαρμόζεται σε όλα τα Ευρωπαϊκά και προηγμένα κράτη. Συμφωνούν δηλαδή στην παραπέρα αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων, μέσα από την τοπική φορολογία και τα δημοτικά τέλη. Το χαράτσι που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και υποτίθεται θα καταργούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως θα έσκιζε και τα μνημόνια, να εισπράττεται από τους Δήμους.
Εμείς εναντιωνόμαστε σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική, γι' αυτό είμαστε αντίθετοι και με τον εφαρμοζόμενο "Καλλικράτη" και με τη νέα έκδοσή του. Ο λαός με την πάλη του να ανατρέψει στην πράξη την εφαρμογή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής».

οι Άνθρωποι του Τζάντε που Γράφουν Ιστορία!!!


Από 


Καστρινος καστρινος:
19 - 3 - 17


ΈΤΣΙ ΤΗ ΓΝΩΡΙΣΑ.

Εγώ έτσι τη γνώρισα, σε ούλα από την όψη,
την είδα, την αγνάντεψα, κι΄απ΄του γκρεμού την κόψη.

Μ΄έθρεψε, με ανάστησε, κήπος η αγκαλιά τσης, 
καρποί που με πλουτένανε, με πλάθαν τα φιλιά τσης.

Είχε μια χάρη πάντα τσης, και κάτι ευλογημένο,
σπόρος γλυκύς στα σπλάχνα τσης, και χώμα ποτισμένο.

Την είδα απ΄την ανάποδη, απ΄τα ψηλά μουράγια,
τη βλέπω απ΄του καστρόλοφου, τα δασωμένα πλάγια.

Ανθίζει και μαραίνεται, ακμάζει κι΄αρρωσταίνει,
κατα καιρούς η ανάσα τσης, νοσεί μα δεν πεθαίνει.

Τη βλέπω απ΄τον Τιμόθεο, απ΄το γλυκό δοξάρι,
τη βλέπω π΄αναδύεται, σαν βγαίνει το φεγγάρι.

Μέσα απ΄τα μαντολίνα τσης, τη βλέπω απ΄τσι κιθάρες,
Αρβανιτάκης δέντρο τσης, με έμπνευση και χάρες.

Δημιουργός με μαστοριά, και τέκνο τσης χρυσάφι,
την πεναλάπι στην καρδιά, βουτάει μέσα και γράφει.

Βουτάει στο γνήσιο χρώμα τσης, γιομίζει απ΄αποχρώσεις,
με μουσική που σ΄έλουσε, σε κάνει να τη νιώσεις.

Και βλέπω μεσ΄τα μαύρα τσης, πως γράφεται ιστορία,
να βγεί στο φως, στο ξέγναντο, δεν χάνει ευκαιρία.

Κάνει χορούς, θεατρικά, πολλά μεσ΄το σακίδιο,
και ομιλίες, και γραπτά, αλλά δεν ειν΄το ίδιο.

Η μουσική σκορπάει παντού, και την κρατάει στο χρώμα,
εκφράζει και τη μιρουδιά, που βγαίνει απ΄το χώμα.

Εκφράζει στίχους, ποιήματα, για αυτήν που΄ναι γραμμένοι,
το κάτι το καινούργιο τσης, που την κρατάει ανθισμένη.

Βλέπω πολλά που γίνονται, βλέπω πολλά.. πολλάκις,
μα την κρατάει πιο ψηλά, ένας Αρβανιτάκης.!!!

***



Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Για τον «λαμέ» εκπρόσωπο της εγκληματικής νεοΝαζί συμμορίας:






Ο λαμέ χρυσαυγίτης Νότης Σφακιανάκης ξαναχτύπησε. Κάθε χρόνο τέτοιο καιρό βρίσκει τηλεοπτικό στασίδι στον Θεμιστοκλή (Θέμο) Αναστασιάδη (όμοιος τον όμοιο κι η κοπριά στα λάχανα) απ΄ όπου εκτοξεύει κάθε λογής παπαριά με ύφος 1.000 περισπούδαστων πιθήκων για να καταλήξει πάντα να εξυμνεί τον ναζισμό της Χρυσής Αυγής.

Τούτη τη φορά αυτό το σοφό παλικάρι εξήγησε ότι εκτός από θαυμαστής του… «αρχαιοελληνικού» ναζιστικού χαιρετισμού των χρυσαυγιτών είναι και ψηφοφόρος του… Γεωργίου Καραϊσκάκη. Αλλά επειδή ο Καραϊσκάκης δεν παίρνει αυτοπροσώπως μέρος στις εκλογές, γι’ αυτό και εκείνος, ο Σφακιανάκης, ψηφίζει Χρυσή Αυγή. Που – κατά τον Σφακιανάκη – είναι η πολιτική απόγονος (η Χρυσή Αυγή) του Καραϊσκάκη…

Κατόπιν τούτων ευχαριστούμε – ειλικρινώς – τον μπουρδολογιότατο Νότη, καθότι με το άκουσμα ότι ο Παναγιώταρος και ο Καιάδας, ο Μιχαλολιάκος και οι λοιποί εκπρόσωποι εν Ελλάδι του «Ντόιτσλαντούμπεράλες» συνιστούν… μετεμψύχωση του Καραισκάκη, θυμηθήκαμε ένα άρθρο που γράψαμε πριν ένα χρόνο, με αφορμή αντίστοιχες σφακιανακολογίες. Το αναδημοσιεύουμε αυτούσιο. Δεν χρειάζεται να προσθέσουμε λέξη:

Πριν προχωρήσουμε, προτείνουμε – για την ακρίβεια: παρακαλούμε – να πιάσετε τη μύτη σας.

Έτοιμοι; Ξεκινάμε:

Οι μετανάστες δεν είναι μετανάστες, είναι «ριψάσπιδες».

Οι πρόσφυγες δεν είναι πρόσφυγες, είναι «ορδές».

Δεν είναι κυνηγημένοι μιας και «έχουν πορτοφόλια γεμάτα 500άρικα».

Τα μωρά που θαλασσοπνίγονται δεν είναι μωρά, αλλά το ντεκόρ πίσω από το οποίο οι μανάδες τους κουβαλάνε την πορτοφόλα.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν έρχονται ως ικέτες στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, έρχονται για να «βιάσουν την Ελλάδα»,για να «εξισλαμίσουν την πατρίδα»καθώς ανάμεσα στα άλλα κακά που σέρνουν έχουν κι αυτό: «Γεννοβολάνε σαν τα κουνέλια».

Τα παραπάνω συνιστούν ένα μικρό απάνθισμα από το νέο ξερατό του Νότη Σφακιανάκη.

Του ιδίου που μόλις ένα μήνα μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσαεπιδιδόταν σε ύμνους υπέρ της Χρυσής Αυγής.

Τότε ήταν που κατέκτησε (επάξια) τον ρόλο του πρώτου τη τάξει «λαμέ» κομφερασιέ της ναζιστικής συμμορίας.

Το αίμα του Φύσσα ήταν ακόμα «ζεστό» αλλά ο μπουρδολόγος εκείνο που έβλεπε στην Χρυσή Αυγή δεν ήταν παρά«παιδιά που είναι βγαλμένα από το λαό»… 

Σήμερα, αυτός ο «λαμέ» χρυσαυγίτης, πέρασε τα ελληνικά σύνορα, πήγε στην Κύπρο κι από εκεί τον ακούσαμε να λουμπενολογεί κατά προσφύγων και υπέρ… «πατρίδος».

Συμπέρασμα πρώτο:

Ναι, λοιπόν, πράγματι: Η ναζιστική συμμορία έχει τον «λαμέ» εκπρόσωπο που της αρμόζει.

Φυσικά, δεν πρέπει να μας διαφεύγει, ότι ο Νότης δεν είναι φασίστας. Κατά δήλωσή τους, δε, ούτε ο Μιχαλολιάκος, ούτε ο Παναγιώταρος, ούτε ο Κασιδιάρης είναι φασίστες.

Από πού προκύπτει δηλαδή ότι οι Κου Κλουξ Κλαν είναι ρατσιστές; Αντιθέτως οι μαύροι φταίνε που είναι μαύροι. Και οι μετανάστες που είναι μετανάστες…

Παρότι συμφωνούμε πως η ενασχόληση με το Σφακιανάκη «ανεβάζει» επικίνδυνα το «επίπεδο», επιτρέψτε μας μια υπενθύμιση:

Αντιγράφουμε από τον Μπρεχτ και τις «Ιστορίες του κ. Κόυνερ»:

«Ποιο είναι το μεγάλο μυστικό του βλάκα;» ρώτησαν κάποτε τον κ. Κόυνερ. «Αυτό που τον κάνει ακατανίκητο, ανυπέρβλητα κακό και πάντα νικητή;».

«– Το μεγάλο μυστικό του βλάκα, χμ, για να σκεφτώ λίγο… Ε… μάλλον ότι δεν του περνά καν από το μυαλό, δεν διανοείται ότι μπορεί για μια στιγμή να ’χει άδικο. Κι αν του περάσει μια στάλα υποψίας από το μυαλό, γρήγορα τη διώχνει. Αυτός βλάξ; Ποτέ των ποτών. Οι άλλοι είναι πάντα. Έτσι γίνεται αδίσταχτα θρασύς, υπέροχα επικίνδυνος, ανυπέρβλητα αλαζονικός. Και πείθει. Γιατί πάντα υπάρχουν αρκετοί βλάκες για να σχηματίσουν μια πλειοψηφία. Αυτό είναι το μυστικό όπλο του βλάκα. Μα γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να εξολοθρεύουμε τη βλακεία, γιατί κάνει βλάκες αυτούς που τη συναντούν».

Μετά την οφειλόμενη εξήγηση για την ενασχόλησή μας με τον εν λόγω «νούμερο», και αφού σε κάποια σημεία αντικαταστήσουμε στο παραπάνω χωρίο τις λέξεις «βλάκας» και «βλακεία» με τις λέξεις «φασίστας» και «φασισμός»,ορισμένες παρατηρήσεις:

1ο) Ο φασισμός και ο χρυσαυγιτισμός του Σφακιανάκη είναι απολύτως συνεπής με το είδος της «προσφοράς» του εν λόγω αοιδού στα Γράμματα, τις Τέχνες και τον Πολιτισμό αυτού του τόπου.

2ο) Ο εν λόγω αποτελεί ένα από τα «νούμερα» της βιομηχανίας του θεάματος. Τέτοια «νούμερα» φροντίζει να τα κανακεύει πολλαπλώς το μιντιακό κατεστημένο, να τα έχει χρόνια τώρα στα όπα – όπα. Ο λόγος: Δια του τρόπου αυτού, ένα μέρος του κόσμου καθίσταται ευάλωτο στην «αισθητική» που διακονούν κάτι τέτοια «νούμερα». Είναι κι αυτό ένα δείγμα για το είδος του «πολιτισμού» που πρεσβεύουν οι βαρόνοι του μιντιακού και γενικότερου κατεστημένου, που παλεύουν να αποβάλουν από τη ζωή μας τον Θεοδωράκη και τον Χατζιδάκι, αλλά την ίδια στιγμή κανακεύουν τέτοιου είδους «νούμερα»…

3ο) Το πομπώδες και «ψαγμένο» ύφος του εν λόγω δεν πρέπει να προκαλεί εντύπωση. Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος Χατζατζάρης υποδύεται τον (θυμόσοφο) Καραγκιόζη. 
4ο) Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας φασίστας δεν ομολογεί ευθέως ότι είναι φασίστας. Αντιθέτως σπεύδει να αποκηρύσσει τον εαυτό του όταν συλλαμβάνεται στα πράσα επί μισανθρωπισμώ. Πρόκειται για την συνήθη γενναιότητα των φασιστών όπως την έχει περιγράψει στους στίχους του ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και την έχει τραγουδήσει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στον «Μαύρο γάτο»: «Αχ μη καλοί μου άνθρωποι εγώ δεν είμαι γάτος, εγώ είμαι ένας άνθρωπος με αισθήματα γεμάτος»… 
5ο) Ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που όντως ο συγκεκριμένος δεν αντιλαμβάνεται ότι είναι φασίστας, πάλι δεν θα είναι η πρώτη φορά που ένας φασίστας μπορεί και να μην καταλαβαίνει ότι είναι φασίστας (άλλωστε οι φασίστες, τόσο μυαλό έχουν- τόσα καταλαβαίνουν)…


Συμπέρασμα δεύτερο:

Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις ακούγεται ο γνωστός αφορισμός: «Καλύτερα να τραγουδάει παρά να μιλάει».

Διαφωνούμε! Ο Σφακιανάκης πρέπει να συνεχίσει να μιλάει. Ενδεχομένως και να τραγουδάει. Είναι, δε, τόσο ώριμος… «καλλιτεχνικά» που μετά το «Σώμα μου φτιαγμένο από πηλό» ήρθε η ώρα να ερμηνεύσει και ένα απόλυτα αυτοβιογραφικό του τραγούδι: «Κεφάλι μου γεμάτο από σκατό»…

Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

Τα Κομμουνιστικά κόμματα Ολλανδίας - Τουρκίας αποκαλύπτουν την αντιπαράθεση κ καλούν:


ΝΕΟ ΚΚ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ - ΚΚ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Κοινό κάλεσμα διεθνιστικής πάλης ενάντια στον καπιταλισμό

Απευθυνόμενα στην εργατική τάξη της Ολλανδίας και της Τουρκίας, το Νέο ΚΚ Ολλανδίας και το ΚΚ Τουρκίας, σε κοινή ανακοίνωσή τους σχετικά με την τελευταία αντιπαράθεση ανάμεσα σε αστούς πολιτικούς, σημειώνουν ότι «προκαλούν και παίζουν με τον εθνικισμό και προσπαθούν να επωφεληθούν από την κλιμακούμενη ένταση».

Και τονίζουν με έμφαση:

«Γνωρίζουμε ότι οι πολιτικοί, που είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της κρίσης, που έχει πάρει σκανδαλώδεις διαστάσεις, επιτίθενται στους δικούς τους εργαζόμενους και έχουν υπογράψει νόμους που τσακίζουν τα δικαιώματα του προλεταριάτου. Και οι δυο εκπροσωπούν την αστική τάξη και τα μονοπώλια.

Ο Ερντογάν και η κυβέρνηση του AKP στήνουν το "πρόσχημα" του "εξωτερικού εχθρού", μετά την απόγνωση που προκάλεσε η διαδικασία του δημοψηφίσματος. Από την άλλη, η κυβέρνηση της Ολλανδίας προτιμά να παίξει το χαρτί της ξενοφοβίας για να ξεπεράσει την κρίση της ΕΕ.

Εμείς, το Νέο ΚΚ Ολλανδίας και το ΚΚ Τουρκίας, καλούμε τους εργαζόμενους στις χώρες μας σε συνεργασία και να μην υποταχτούν στη χυδαία και εκφυλιστική πολιτική της αστικής τάξης. Και σε αυτές τις συνθήκες, δηλώνουμε για μια ακόμη φορά ότι θα σταθούμε απέναντι στην ιμπεριαλιστική ΕΕ.

Ξέρουμε ότι η άνοδος του ρατσισμού μπορεί να ανακοπεί μόνο από την ενότητα της εργατικής τάξης. Γι' αυτό παλεύουμε με ανεβασμένη τη διεθνιστική μας συνείδηση ενάντια σε κάθε μέτρο που περιορίζει τα δικαιώματα της εργατικής τάξης και των εργαζόμενων μεταναστών.

Διατρανώνουμε ότι δεν υπάρχει καλός καπιταλισμός, όπως και την αναγκαιότητα της ενίσχυσης της πάλης των εργατών για τη μόνη επιλογή: το σοσιαλισμό».

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

ΜΠΡΕΧΤ: «Στις γυναίκες»



Μπέρτολτ ΜΠΡΕΧΤ, «Στις γυναίκες»

Βούρτσισε το σακάκι
βούρτσισ’ το δυο φορές!

Όταν το βούρτσισμα τελειώσεις
μένει μια πατσαβούρα καθαρή.

Μαγείρευε όλο φροντίδα 
μη λυπηθείς κανένα κόπο!

Σαν κι η δεκάρα λείπει
σκέτο νεράκι είναι η σούπα.

Δούλευε, δούλευε ακόμα πιο πολύ!

Κάνε οικονομία, μοίραζέ τα πιο καλά!

Λογάριαζε, λογάριαζε μ’ ακρίβεια!

Σαν κι η δεκάρα λείπει
τίποτα δεν μπορείς να κάνεις.

Ό,τι πάντα κι αν κάνεις
ποτέ αρκετό δε θα ‘ναι.

Η κατάστασή σου είναι άσκημη
κι ακόμα πιο άσκημη θα γίνει.

Δεν πάει άλλο πια
αλλά η διέξοδος ποια είναι;

Σαν την καρακάξα που άλλο
δεν μπορεί πια τα μικρά της να ταϊζει

ανίσχυρη μπροστά στη χιονοθύελλα του χειμώνα

και δε βλέπει διέξοδο καμιά και στο μοιρολόι το ρίχνει

έτσι και συ δε βλέπεις διέξοδο καμιά
κι αρχινάς το μοιρολόι.

Ό,τι πάντα κι αν κάνεις
ποτέ αρκετό δε θα ‘ναι

η κατάστασή σου είναι άσκημη
κι ακόμα πιο άσκημη θα γίνει

δεν πάει έτσι άλλο πια
αλλά η διέξοδος ποια είναι;

Τζάμπα δουλεύετε και δε λυπάστε κόπους

για να αναπληρώσετε αυτό που δεν μπορεί να αναπληρωθεί

και να προκάνετε αυτό που κανένας να προκάνει δεν μπορεί

σαν η δεκάρα λείπει, καμιά δουλειά δεν είναι αρκετή.

Το ζήτημα για το κρέας, που σας λείπει στην κουζίνα

δεν πρόκειται μες στην κουζίνα να κριθεί.

Ό,τι κι αν κάνετε
ποτέ αρκετό δε θα ‘ναι.

Η κατάστασή σας είναι άσκημη
κι ακόμα πιο άσκημη θα γίνει.

Δεν πάει έτσι άλλο πια
αλλά η διέξοδος ποια είναι;

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

Τρέμουν την Απεργία για αυτό κ την έχουν στο στόχαστρό Τους:

ΠΑΜΕ

Αποκαλυπτική για το τί ετοιμάζουν η τοποθέτηση Κ. Μητσοτάκη ενάντια στο δικαίωμα της απεργίας

Η ΝΔ συναγωνίζεται με την κυβέρνηση στον αγώνα δρόμου της αντιλαϊκότητας, τονίζει το ΠΑΜΕ σχολιάζοντας τις δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ για την απεργία. Επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι ένα δρόμο έχουν: Να οργανωθούν και να αντιπαλέψουν τα μέτρα, να διεκδικήσουν την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:
«H απέχθεια της ΝΔ για το δικαίωμα στην απεργία δεν μπορεί να κρυφτεί. Στον αγώνα δρόμου της αντιλαϊκότητας συναγωνίζεται στήθος με στήθος με την κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου για το ποιος θα πάρει την εύνοια και το προβάδισμα για την υλοποίηση των βάρβαρων απαιτήσεων των επιχειρηματικών ομίλων στη ζωή της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.
Η δήλωση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας είναι αποκαλυπτική για το τι βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, για τις δεσμεύσεις που περιέχει και ψήφισαν από κοινού με το 3ο μνημόνιο τα κόμματα του κεφαλαίου.
Οι εργαζόμενοι ένα μόνο δρόμο έχουν. Να οργανωθούν και να αντιπαλέψουν τα μέτρα, να διεκδικήσουν όχι μόνο τις απώλειες από τα πλήγματα που έχουν δεχθεί, αλλά την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών».

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

Για την "λογοκριμένη" συνέντευξη του Κουτσούμπα απ το 902.gr:

Τα μεγάλα πνεύματα...

Παραθέτουμε ασχολίαστα: Δημοσίευμα 1ο: «Η απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του 902.gr. Δεν αναρτήθηκε, όμως, ολόκληρη, αλλά "λογοκριμένη". Ο 902.gr, ενώ δημοσίευσε όλες τις ερωταπαντήσεις, παρέλειψε, προφανώς με εντολή της ηγεσίας του ΚΚΕ και μάλλον του ιδίου του Δ. Κουτσούμπα, πέντε κρίσιμες ερωταπαντήσεις. Κι αυτές οι "λογοκριμένες" ερωταπαντήσεις, όλως τυχαίως, αφορούσαν το κρίσιμο δίλημμα του νομίσματος, ευρώ ή εθνικό νόμισμα, για το οποίο διεξάγεται σήμερα μεγάλη διαμάχη σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο».

Δημοσίευμα 2ο: «Γιατί άραγε ο 902 λογόκρινε τον Κουτσούμπα; Συνέντευξη στην εκπομπή "Επτά", της ΕΡΤ, έδωσε τις προηγούμενες μέρες ο αρχικουκουές Κουτσούμπας και ως είθισται, η συνέντευξη αναρτήθηκε στο επίσημο κουκουέδικο ιστολόγιο. Οχι όμως ολόκληρη, αλλά... λογοκριμένη! Πώς τόλμησαν απλοί υπάλληλοι του Γραφείου Τύπου να λογοκρίνουν τα λεγόμενα του αρχικουκουέ - και πιο συγκεκριμένα πέντε ερωταποκρίσεις; Προφανώς, με την συναίνεσή του! Γιατί άραγε; Διότι, οι ερωτήσεις αφορούσαν τη θέση του... τιμημένου για το ευρώ και το εθνικό νόμισμα (...) αποφεύγοντας επιμελώς να πάρει θέση κατά της τυραννίας του ευρώ (...)».

Δημοσίευμα 3ο: «Ο Δ. Κουτσούμπας σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ (...) προσπαθεί να εμφανίσει την έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ ως μια αντιδραστική πολιτική (...) συμβάλλοντας στην Ευρωτρομοκρατία (...) Χαρακτηριστική της αστοχίας αυτών των τοποθετήσεων, είναι η "λογοκριμένη" δημοσίευση της συνέντευξης στον "Ριζοσπάστη" (...)».

... συναντιούνται

Το πρώτο απόσπασμα είναι από δημοσίευμα της ιστοσελίδας της ΛΑΕ «Ισκρα» στις 20 Φλεβάρη, το δεύτερο είναι από δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Χρυσής Αυγής «Εθνικισμός.net» στις 24 Φλεβάρη, το τρίτο από δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΡΙΝ» στις 25 Φλεβάρη. 
Οι ομοιότητες είναι προφανείς και γεννάνε προβληματισμούς. 
Παρατήρηση 1η: Οποιος θέλει να δει ολόκληρη την κατά τ' άλλα «λογοκριμένη» συνέντευξη του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην ΕΡΤ, δεν χρειάζεται να ψάξει πολύ, μπορεί να την δει στον «902.gr»! 
Παρατήρηση 2η: Αυτή η συνάντηση «μεγάλων πνευμάτων» στην αντι-ΚΚΕ επίθεση και διαστρέβλωση των θέσεών του για το ζήτημα της πάλης ενάντια στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, που μόνο γέλιο μπορούν να προκαλέσουν (ακούς εκεί, φιλο-ΕΕ δύναμη το ΚΚΕ... Θα γελάνε και οι πέτρες!), επιβεβαιώνει τελικά την κριτική του ΚΚΕ ότι η υιοθέτηση των θέσεων του αστικού ευρωσκεπτικισμού, της θέσης για επιστροφή στο «εθνικό νόμισμα» εντός του καπιταλισμού, από δυνάμεις που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστερές ή αντικαπιταλιστικές, οδηγεί σε περίεργους «εναγκαλισμούς», υπό τη σκέπη τμημάτων του κεφαλαίου.

Στο Φόρουμ των Δελφών θα σχεδιάσουν το σφαγιασμό του λαού:









«Στο Φόρουμ των Δελφών θα σχεδιάσουν το σφαγιασμό των εναπομεινάντων δικαιωμάτων των φτωχών λαϊκών στρωμάτων». Αυτό τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Δελφών, καθώς από τις 2 έως τις 5 Μάρτη θα πραγματοποιηθεί στους Δελφούς το 2ο Οικονομικό Φόρουμ που συνδιοργανώνει ο Δήμος Δελφών με «μεγάλη χαρά και περηφάνια, ανεβάζοντας έτσι τους Δελφούς στο ύψος του Νταβός» όπως είπε ο δήμαρχος. Για το λόγο αυτό η πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων ψήφισαν να βγούνε από τα ταμεία του δήμου 6.500 ευρώ για τη φιλοξενία των συνέδρων.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα, μεταξύ άλλων, τοποθετήθηκε ως εξής:
«Καλά κάνετε και αισθάνεστε περήφανος κ. δήμαρχε που ο δήμος είναι συνδιοργανωτής στο Φόρουμ και ακόμη καλύτερα να αισθάνεστε που δίνει ο δήμος 6.500 ευρώ για τη φιλοξενία των προσωπικοτήτων! 
Βλέπετε όλοι αυτοί είναι πένητες, φτωχοί, απόκληροι της κοινωνίας και πρέπει να συνδράμουμε γι' αυτό! Στο γεύμα θα πάνε με την κάρτα σίτισης και φεύγοντας θα πάρουν και το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης!

Για να σοβαρευτούμε. Θα βγάλουμε χρήματα των συμπολιτών μας για να φιλοξενήσουμε τα αφεντικά (τραπεζίτες, βιομήχανοι, εφοπλιστές, μεγαλεμπόρους, στελέχη πολυεθνικών, καθηγητές Οικονομικών που διδάσκουν πως πρέπει να πεινάει ο λαός) αλλά και τους υπαλλήλους των αφεντικών, αυτούς που κάνουν τη βρώμικη δουλειά, που νομοθετούν τη φτώχεια και την πείνα;
Διαβάζοντας μερικά από τα θέματα και το πρόγραμμα εργασιών, τα σημειώνουμε για να αντιληφθούν οι δημότες πού θα πάνε τα δικά τους χρήματα. Αυτά που βρέξει χιονίσει παίρνει ο δήμος είτε ως δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ είτε ως ανταποδοτικά. Θέματα είναι: 
"Οι νέες στρατηγικές για την Οικονομική Ανάπτυξη και  τη δημιουργία πλούτου", "Η επιτάχυνση των Μεταρρυθμίσεων, οι νέες στρατηγικές ισορροπίες στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και οι εντάσεις στην περιοχή", "Ο κλάδος της Ενέργειας στην περιοχή - οι προκλήσεις και οι προοπτικές", "Τα θέματα του Χρέους σε σχέση με την Ανάπτυξη".


Η δημοτική αρχή δεν τρέφει αυταπάτες ότι κάτι καλό θα βγάλει το φόρουμ. Το στηρίζει συνειδητά μιας και στηρίζει την πολιτική ΟΛΩΝ των εκάστοτε κυβερνώντων. Εξάλλου αυτό δείχνει και η συμμετοχή των αδελφωμένων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ, πιο πάνω "αντιπάλων", μπροστά στην παρουσία των μεγάλων "αφεντικών"!

Το ίδιο το φόρουμ, οι καλεσμένοι, οι χορηγοί, οι ομιλητές σε ένα συνηγορούν. Πώς θα συνεχιστεί η εκμετάλλευση σε βάρος του λαού, πώς θα εξαπλωθεί η φτώχεια, πώς θα τσακιστούν δικαιώματα, πώς και πόσο θα πληρώσουν τη "νύφη" οι εργαζόμενοι, οι μικροί επαγγελματίες, οι αγρότες, η νεολαία μας.

Ζητούμενο από όλη αυτή τη διαδικασία πόσα περισσότερα και με τι τρόπο θα βγάλει το μεγάλο κεφάλαιο».

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Οι ειδήσεις της εβδομάδας κ ο σκάρτος αντιφασισμός των νεο"αριστερών":

Κάν' το όπως ο Πελε

Η είδηση της εβδομάδας ήταν η δικαστική αθώωση του Πελετίδη από τις κατηγορίες εναντίον του, γιατί δεν παραχώρησε ένα δημοτικό χώρο (και βασικά γη και ύδωρ) στους φασίστες, για να κάνουν προεκλογική συγκέντρωση.
Κάποιοι μίλησαν για θρίαμβο της (αστικής βεβαίως-βεβαίως) δημοκρατίας, αυτής που εξέθρεψε κι ανέχεται τους φασίστες, επιζητώντας να βγάλει στην επιφάνεια το σοβαρό τους πρόσωπο -που είναι κάτι σαν το ανθρώπινο πρόσωπο του καπιταλισμού, δηλαδή ανύπαρκτο. Θα μπορούσαμε να πούμε -τηρουμένων των αναλογιών και της υπερβολής που έχει ένας παραλληλισμός- πως θα ήταν σαν να κάναμε λόγο για θρίαμβο της -ετοιμοθάνατης τότε- δημοκρατίας της Βαϊμάρης, μετά την αθώωση του Ντιμιτρόφ και των συντρόφων του για την προβοκάτσια με την πυρπόληση του Ράιχσταγκ.
Η δικαίωση αυτή αφορά το δήμαρχο και τη δημοτική αρχή, τους εκατοντάδες αλληλέγγυους που του συμπαραστάθηκαν, το μαζικό κίνημα και το μαχόμενο τον φασισμό. Και όχι τη "δημοκρατία" που έσυρε τον Πελετίδη στα δικαστήρια, τα πανηγυρικά πρωτοσέλιδα του αστικού τύπου, διάφορους όψιμους υποστηρικτές και τα κυβερνητικά στελέχη, που δεν έχουν κάνει το παραμικρό, για να δείξουν στην πράξη την εναντίωσή τους στο κόμμα των νεοναζί.
Δεν είναι θέμα ιδιοκτησιακής λογικής ενός αγώνα -αν και θα μπορούσα, συνεχίζοντας καθ' υπερβολή τους παραλληλισμούς, να πω ότι "το ΚΚΕ γεννά Πελετίδηδες" -δε φυτρώνουν μόνοι τους στο δρόμο, σπορά της τύχης. Το πρόβλημα είναι η προκλητική στάση κι η διπροσωπία της ΔΦΑ, που νίπτει σαν Πόντιος Πιλάτος τα χέρια της, στην κολυμβήθρα της τυφλής κι 'ανεξάρτητης' δικαιοσύνης, για να μη τα λερώσουν τα "δύο άκρα": Ιησούς και Βαραββάς. Κι έρχεται εκ των υστέρων να πουλήσει σκάρτο αντι-φασισμό με ξένα κόλλυβα, να πανηγυρίσει για την απόφαση και να τη θεωρήσει περιφανή νίκη της δημοκρατίας.
Λοιπόν, δεν είναι θέμα να αποκλείσουμε κάποιον -όπως όταν απομονώνουμε τους χρυσαυγίτες- αλλά όποιος χάρηκε για τη δικαίωση του Πελετίδη και της δημοτικής αρχής, όποιος θαυμάζει τη σταθερή, αποφασιστική τους στάση απέναντι στους φασίστες, δεν έχει παρά να μιμηθεί το παράδειγμά τους στην πράξη, για να αποδείξει πως δε λέει λόγια του αέρα.
Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό, μπροστά του.

Κάν' το όπως ο ΠΕΛΕ, που έλεγε κι ένα αποκριάτικο άρμα πέρσι στο καρναβάλι της Πάτρας, που κορυφώνει τις φετινές εκδηλώσεις του μες στο Σαββατοκύριακο, και θα μπορούσε αντί για βασιλιά καρνάβαλο να έχει το ομοίωμα ενός ναζί ή ακόμα καλύτερα του αρχηγού τους (Φύρερ).
Κι αν όλα αυτά φαίνονται σε κάποιον βαριά κι ασήκωτα σαν καθήκον, όπως η δίαιτα στο λιχούδη που έχει το δάχτυλό του στο βάζο με το μέλι της εξουσίας, ας ξεκινήσει για αρχή από κάτι πιο απλό, κόβοντας πχ αντί για το κρέας τα ταξιδάκια στο Καστελόριζο με τους νεοναζί, σταματώντας να τους καλεί ως υψηλά ιστάμενα πρόσωπα σε γιορτές, όπου ποζάρουν δίπλα στον Παυλόπουλο, κτλ. Ή να αφήσει τα υπονοούμενα (όπως έκανε ένας παράγοντας του εξωκοινοβουλίου στο διαδίκτυο) πως ο κομμουνιστής δήμαρχος της Πετρούπολης δεν ακολούθησε το παράδειγμα της Πάτρας κι έδωσε ένα δημοτικό χώρο στους νεοναζί.
Ίσως τότε γίνουν κάπως πιο πειστικοί για τις προθέσεις και τη χαρά τους...




-Σημειώνω παρεμπιπτόντως πως μία από τις εφημερίδες που πανηγύριζε στο πρωτοσέλιδό της για την αθώωση (αλλά δεν είχε αναλυτικό ρεπορτάζ στις μέσα σελίδες, μάλλον γιατί έπρεπε να κλείσει ύλη) ήταν η ΕφΣυν. Που μεταξύ άλλων είχε στις σελίδες της και μια δημοσκόπηση-παραγγελιά για τη θετική αποτίμηση της κατάληξης του Eurogroup απ' την κοινή γνώμη, καθώς και κεντρικό άρθρο για τη γαλλική και γερμανική σοσιαλδημοκρατία, που κάνουν αριστερή στροφή (Ουάου). Είναι μετά να μην κάνεις τη σύνδεση και να πεις πως αυτός ο επιφανειακός πασόκικος αντιφασισμός στρώνει το δρόμο στην εξάπλωση του φασισμού κι αλείφει βούτυρο στο ψωμί του (αγαπημένο κλισέ);
-Αυτή τη βδομάδα η "κατάρα" του θανατικού άφησε τους εικαστικούς κι έπιασε ηθοποιούς και σκηνοθέτες.
Η περίπτωση του Κούνδουρου έχει αρκετές αντιφάσεις κι ιδιαιτερότητες. Γόνος εύπορης οικογένειας που διάλεξε άλλο δρόμο, στρατεύτηκε στο ΕΑΜ, πέρασε από τη μαρτυρική Μακρόνησο (όπου γνωρίστηκε με το Βέγγο) και βρήκε διέξοδο στον κινηματογράφο. Λέγεται όμως πως τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ένα άσχημο προσωπικό βίωμα τον έκανε να στραφεί σε αντιδραστικές θέσεις εναντίον των μεταναστών και των προσφύγων.
Με τον κίνδυνο της ανακρίβειας που περιέχουν πάντα τέτοιες γενικεύσεις, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Κούνδουρος ήταν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της πνευματικής ηγεμονίας της Αριστεράς και του Εαμογενούς κόσμου, στις τέχνες. Και παράλληλα δείγμα των ορίων αυτής της ηγεμονίας ή μάλλον της επίδρασης της ηγεμονίας του αντιπάλου τα τελευταία χρόνια...

Τον Μάνεση οι περισσότεροι τον θυμούνται ως Μένιο στους "δύο ξένους" αλλά προσωπικά ξεχωρίζω τρεις άλλες στιγμές της καριέρας του -με εντελώς υποκειμενικά κριτήρια:
-την έκτακτη εμφάνισή του στο επεισόδιο των Απαράδεκτων με το βίντεο-κλαμπ και την Παπαρήγα την καλή.
-τις φυλακές Ανηλίκων, όπου πρωταγωνιστούσε, πλησιάζοντας ήδη τα σαράντα.
Μου είπαν είσαι σάπια βίδα, σε ένα σύστημα σωστό...

-τους Αυθαίρετους, με το ιδιαίτερο σήμα έναρξης (μουσάκι ΠαΣοΚ και το 92' ως ορόσημο) και τους χαρακτήρες που σκιαγραφούσαν εύστοχα την εποχή.


Υγ: μπορείτε να θυμηθείτε εδώ μια παλιότερη ανάρτηση της κε του μπλοκ, όπου θα βρείτε μια συνέντευξη του Κούνδουρου στη δεκαετία με τις βάτες (όπου αρχικά είχε αυταπάτες για το ΠαΣοΚ), ενώ το 91' με το πραξικόπημα του Αυγούστου στην ΕΣΣΔ, ο Κούνδουρος πρέπει να έκανε γυρίσματα κάπου στην Κριμαία -όπου βρισκόταν για διακοπές κι ο Γκορμπατσόφ...

Πηγή !!!

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Όταν Αυτοί πανηγυρίζουν,, Εσύ θα πρέπει να δυναμώσεις τον Αγώνα,, Άκουσε:


 Στους χαμηλούς  μισθούς και στους υψηλούς φόρους θα στηριχθεί η καπιταλιστική ανάπτυξη σημείωσε στην «ΕΡΤ» ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Τάσσος.
Έφερε ως παράδειγμα το νέο προϋπολογισμό που προβλέπει για το 2017 ανάπτυξη 2,7%, αλλά από την αρχή του έτους έχουν εκτιναχθεί οι φόροι.

Σημείωσε όταν μιλούν για ανάπτυξη ευνοούν την υψηλή κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και δεν είναι προς όφελος του λαού.
Τόνισε ότι χρειάζεται να ανατραπεί το καπιταλιστικό σύστημα που έχει στο επίκεντρο τα κέρδη των λίγων και να γίνουν ριζικές αλλαγές σε εξουσία και οικονομία με στόχο την κάλυψη των αναγκών της κοινωνίας.

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Στη Σύρο το 1879 τα πρώτα βήματα της ταξικής πάλης:




TA ΠΡΩΤΑ BHMATA ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΠΑΛΗ! 1879!
Στη Σύρο, ένα από τα πρώτα βιομηχανικά κέντρα της Ελλάδας, έχει ξεσπάσει οικονομική κρίση, πυροδοτώντας σειρά απεργιακών-κοινωνικών αγώνων, σημαντική συμβολή στις οποίες έχουν και οι σοσιαλιστές.
Σε απεργία κατεβαίνουν οι αρτοποιοί, οι οινοπώλες, οι εργάτες των ναυπηγείων, κ.α. Στις 19/2 ξεκινά η απεργία των εργατών των βυρσοδεψείων, η οποία υπήρξε από τις πιο δυναμικές. Συνολικά τα αιτήματα των εργατών των βυρσοδεψείων ήταν: Αύξηση των μεροκάματων κατά 27%, πληρωμή σε νόμισμα με βάση τη βασιλική διατίμηση, κατάργηση της κουτουράδας (κατ' αποκοπή εργασία), εξασφάλιση εργασίας για όλους τους εργάτες, ελάττωση των ωρών εργασίας και κατάργηση της δίωρης απασχόλησης της Κυριακής που ήταν αγγαρεία γιατί δεν πληρωνόταν.
Έγινε προσπάθεια να δουλέψουν τα βυρσοδεψεία με απεργοσπάστες που όμως απέτυχε, υπήρξε σύγκρουση με την αστυνομία και ενίσχυση των δυνάμεων καταστολής με μεταφορά από την Αθήνα 50 σκαπανέων, πραγματοποιήθηκαν συλλήψεις, εντάθηκε η τρομοκρατία αλλά το απεργιακό κίνημα δεν υποχώρησε και μετά από μία βδομάδα αγώνων κατάφερε να επιβάλει τα αιτήματά του.
Μόλις όμως οι εργάτες σταμάτησαν την απεργία κι επέστρεψαν στη δουλειά τους, οι εργοδότες «δεχθέντες κατ' εκλογήν τους αναγκαιούντας εργάτας, απέβαλλον τους λοιπούς. Ούτω μέγας αριθμός εργατών, μείνας άεργος, εξεπατρίσθη εις Κωστάντζαν, Οδησσόν, Χίον και Αλεξάνδρειαν». Παρά την κατάληξη που είχε το απεργιακό κίνημα της Σύρου το 1879, σε λίγο οι απεργίες θα κατέκλυζαν την Ελλάδα. Η εργατική τάξη έκανε τα πρώτα της βήματα στην ταξικη παλη!!!!!!