ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Η Εικόνα της κατακτημένης Ελλάδας, απ' τους ''πολιτισμένους και ευγενικούς" κατακτητές.



Edgar Conan
  28 / 1 / 2017
Μερικές πληροφορίες από ένα παλιό μου άρθρο για το Βήμα και τα Νέα τις οποίες ίσως να μην τις γνωρίζουν κάποιοι:

Το έργο φασισμός το έχουμε ξαναδεί: Μέρος δεύτερο, η παράδοση της χώρας στους ναζί, οι επιπτώσεις, οι ντόπιοι συνεργάτες τους και εχθροί της αντίστασης.

Οι γερμανοί είναι φίλοι μας, γιατί δεν με πιστεύεις;

Στο δεύτερο μέρος του άρθρου θα μας απασχολήσει κυρίως η παράδοση της χώρας στους ναζί/φασίστες, μετά τη στρατιωτική τους νίκη, από τους ντόπιους καλοθελητές προδότες. 
Ας δούμε λοιπόν ποια ήταν τα ανδραγαθήματα της πολεμικής μηχανής του Χίτλερ(που σύμφωνα με την Χ.Α η ιστορία δεν τον έχει ακόμα κρίνει) και των συμμάχων του, ντόπιων και ξένων.


Η προδοτική στάση των αρχών

Σαν ιδρυτική πράξη αυτής της σχέσης συνεργασίας μεταξύ ξένων και ντόπιων φασιστών μπορούμε να θεωρήσουμε την παράδοση στους Γερμανούς, από τον υφυπουργό Ασφαλείας Κ. Μανιαδάκη, 1600 συμπατριωτών του, κομμουνιστών και άλλων αντιπάλων του δικτατορικού καθεστώτος. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πολιτικοί κρατούμενοι ζητούσαν την αποφυλάκιση τους προκειμένου να συγκρουστούν με τον κατακτητή ενώ την ίδια στιγμή ο βασιλιάς και η ελληνική κυβέρνηση είχαν αυτοεξοριστεί (πολύ μου αρέσει αυτή η λέξη) στην Αίγυπτο επιδεικνύοντας έτσι περίσσιο θάρρος.[1]

Η κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου που ανέλαβε την διακυβέρνηση στις 30/4/1941 ενώ είχε πρώτα διαχειριστεί την ανευ όρων παράδοση της χώρας στους ναζί, επιδόθηκε με περίσσια θέρμη στην εξυπηρέτηση του ρόλου του αστυνόμου-τρομοκράτη, υποβοηθώντας τους κατακτητές (Βούλγαρους, Γερμανούς και Ιταλούς) στο δύσκολο έργο να επιβάλλουν την κυριαρχία τους. 
Πλήθος εγγράφων μαρτυρούν την ανάληψη αυτής της «υποχρέωσης» της κυβέρνησης του Τσολάκογλου προς τους κατακτητές.

Ο Τσολάκογλου ζητούσε από τον υπουργό Δημόσιας Ασφάλειας «την λήψιν αυστηροτάτων μέτρων κατά παντός οργάνου της Χωροφυλακής και της Αστυνομίας Πόλεων, το οποίο ου μόνον ήθελε παραμελήσει την εκτέλεσιν του καθήκοντος του, αλλά και δεν ήθελε να συμπεριφερθεί καλώς και επιζητήσει ουσιαστικώς και τυπικώς στενήν συνεργασίαν προς τα όργανα των Ιταλών Βασιλικών καραμπινιέρων»[2]. Ο υπουργός Δημόσιας Ασφάλειας Ν.Μάρκου, εξάλλου, βεβαίωνε τον πρωθυπουργό του ότι «αι υπηρεσίαι Χωροφυλακής και Αστυνομίας Πόλεων θα δίδωσιν εις τας αρχάς κατοχής εις σχετικάς αιτήσεις των τα ονοματεπώνυμα των κομμουνιστών»[3], ενώ έσπευδε παράλληλα να ορίσει σαν τόπους εκτόπισης των κομμουνιστών που συλαμβάνονταν τον Άγιο Ευστράτιο, την Ανάφη, τη Φολέγανδρο, τη Σίφνο, το στρατόπεδο της Ακροναυπλίας και τους πρώην στρατώνες του πυροβολικού «Παύλος Μελάς» στη Θεσσαλονίκη.
 Ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός της μοναρχοφασιστικής δικτατορίας της 4ης Αυγούστου πέρασε στην υπηρεσία των κατακτητών.[4]

Παράλληλα με όλα αυτά ιδρύθηκαν στην χώρα φασιστικά κόμματα και οργανώσεις. Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα Ελλάδας, Εθνική Σοσιαλιστική Πατριωτική Οργάνωση(ΕΣΠΟ), Οργάνωση Εθνικών Δυνάμεων Ελλάδας(ΟΕΔΕ), κ.α.[5]

Ο Αστικός Τύπος

Μόλις οι Γερμανοί μπήκαν στην Αθήνα έσπευσαν να πάρουν στα χέρια τους την ραδιοφωνία και τον τύπο. Οι ιδιοκτήτες των εφημερίδων, συμφώνησαν με τους κατακτητές να συνεχίσουν τις εκδόσεις τους, ακόμα και αν αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να γίνουν φερέφωνα τους. 
Έτσι έχουμε εφημερίδες όπως η «Καθημερινή» η «Εστία» η «Ακρόπολις» η «Βραδινή» το «Ελεύθερον Βήμα» τα «Αθηναϊκά Νέα» και άλλες που υμνούσαν τον Άξονα και αντιστρατευόταν σε κάθε ιδέα και προσπάθεια αντίστασης.[6]

Αξίζει να ρίξουμε μια ματιά σε κάποια δημοσιεύματα τα οποία προέρχονται από τα ιστορικά του Ριζοσπάστη, 
Στα 70 Χρόνια από την ίδρυση του ΕΑΜ, σελ. 16-17:

Από την «Εστία» 29/4/1941 με το που μπήκαν οι χιτλερικοί στην Αθήνα
«Ο πόλεμος ετελείωσε διά την Ελλάδα. Θα νικήσει ο Άξον»(έτσι για να ανέβει το εθνικό φρόνημα).

Το «Ελεύθερο Βήμα»2/5/1941 φιλοξενούσε άρθρο που έκανε λόγο για κοινότητα συμφερόντων Ελλάδας και δυνάμεων του Άξονα.

Η «Ακρόπολις» 15/5/1941 ονόμαζε «το δεύτερο όχι», δηλαδή την αντίσταση στους Γερμανούς, «εγκληματικότερον του πρώτου», δηλαδή την αντίσταση στους Ιταλούς.

Η «Καθημερινή» 1/6/1941 έγραφε ότι «Καλώς συνετάγη» ο νόμος που τιμωρεί με θάνατο τους Έλληνες υπηκόους όσοι μετέχουν σε πολεμικές εχθροπραξίες κατά των γερμανών.

Τα «Καθημερινά Νέα» στον τίτλο τους ονόμαζαν Αίσχος την αντίσταση των πατριωτών στην Κρήτη κατά των ορδών του Χίτλερ.

Και για τις φιλικές προθέσεις των κατακτητών η «Καθημερινή» στις 30 Απρίλη 1941 γράφει:
«Ναι! Να γίνη και η ψυχική αποστράτευσις, περί της οποίας γράφει η «ΕΣΤΙΑ». 
Ο πόλεμος ετελείωσε και πρέπει να το πιστεύσωμεν και να ασχοληθώμεν με τα ειρηνικά μας έργα. Αυτή είναι η σπουδαιότερη υπηρεσία εξ όσων έχομεν να προσφέρωμεν εις την χώρα μας. 
Με την ψυχικήν αποστράτευσην θα αισθανθούμε την λύτρωσιν από τον εφιάλτην του πολέμου και θα αγωνισθώμεν, δια να αναδείξουμε την παραγωγήν και τον πολιτισμόν μας»

Και στις 29 του ίδιου μήνα:
«Δεν το γράφομεν εκ λόγων κολακείας, αλλά διότι είναι γενική εντίπωσις: Οι Γερμανοί στρατιώται, όσοι εκυκλοφόρησαν κατά τας ημέρας αυτάς εις την πόλιν, υπήρξαν όλοι υποδείγματα ευπρέπειας και ευγένειας» και σε άλλο άρθρο, προκειμένου να σιγουρευθεί ο λαός ότι οι γερμανοί είναι φίλοι του, αναφέρονται τα εξής. «Αυταί οι εκδηλώσεις των ευάριθμων-ευτυχώς ευάριθμων-μωρών ανθρώπων, πρέπει να τελειώνουν. Δεν τους οφείλομεν τίποτε να προδίδουν και να δηλητηριάζουν μίαν απολύτως φιλικήν ατμόσφαιρα μεταξύ του Λαού και των στρατευμάτων κατοχής. Εις το κάτω-κάτω είναι και έλλειψις στοιχειώδους αγωγής αι τοιούται εκδηλώσεις(σ.σ. προς τους αιχμαλώτους Άγγλους εκ μέρους του Λαού)».

Τέλος τα «Αθηναϊκά Νέα» 2/6/1941 γράφουν:
«Λησμονούντες ότι απο της πρώτης στιγμής οι Γερμανοί μας εφέρθησαν ως φίλοι, ότι δε μας ήθησαν εις όλα, ότι μας συνέδραμαν εις όλα, ότι αποδέσμευσαν τρόφιμα που ήσαν λεία πολέμου, ότι εργάζονται διά να αποκαταστήσουν τας συγκοινωνίας μας, ότι μας έδωσαν ύλας που χρειαζόμεθα, δια να επικοινωνήσωμεν μετά των επαρχιών. Οι άνθρωποι, που ελησμόνησαν τας υπηρεσίας αυτάς, δεν ειναι Έλληνες. Είναι ή πεπωρωμένοι άνθρωποι ή όργανα των ξένων(!!!)»

Στο ένθετο του Ριζοσπάστη θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες και αποσπάσματα σχετικά με τον ρόλο του τύπου την περίοδο της Γερμανικής κατοχής τα οποία για να μην γίνει τεράστιο το άρθρο δεν μπορώ να τα δημοσιεύσω. Το ένθετο θα το βρείτε εδώ σε ηλεκτρονική μορφή.

Η Εκκλησιαστική αρχή

Θέση κατά της αντίστασης όμως πήρε και η επίσημη εκκλησία, ο αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός απευθυνόμενος στον Ελληνικό Λαό γράφει:
«Ουδέν έχομεν να ωφεληθώμεν εξ οιωνδήποτε αποπειρών και προκλήσεων εναντίον των Αρχών κατοχής. Διά τούτο πάντες οφείλομεν, αφιερωμένοι εις την παραγωγικήν εργασίαν, ν’ αναμείνουμε την ώρα της ειρήνης, εγκαρτερούντες και πιστεύοντες εις τον δικαιοκρίτην Θεόν»[7]

Ενώ σε επιστολή προς τον πληρεξούσιο του Ράιχ στην Ελλάδα Γκ. Αλτενμπουργκ:
«Είναι περιττόν και να λεχθεί ότι εκ της τοιαύτης περιπλοκής μόνον ζημίαι, υλικαί και ηθικαί, δύνανται να προκύψουν δι’ αμφότερα τα μέρη, ωφελήματα δε μόνον διά τους έχοντας συμφέρον να οξύνουν και να διαιωνίζουν την αντίθεσιν μεταξύ Δυνάμεων Κατοχής και Ελληνικού Λαού»[8]

Πόσο φίλοι ήταν οι κατακτητές;
 Μήπως είχαν δίκιο οι εφημερίδες τελικά ότι την Κατοχή έπρεπε να χαλαρώσουμε και να την απολαύσουμε;

Μερικά στατιστικά στοιχεία για την περίοδο της κατοχής και τα εγκλήματα των κατακτητών και των συνεργατών τους από το δοκίμιο ιστορίας σελ. 444-445:
-Οι χιτλερικοί ίδρυσαν στη χώρα μας 36 στρατόπεδα συγκέντρωσης ενώ ήταν χιλιάδες οι Έλληνες που στέλνονταν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης εκτός της χώρας.
– Οι εκτελεσμένοι πατριώτες έφτασαν τις 48 χιλιάδες και οι όμηροι πάνω από τις 100 χιλιάδες.
– Εξοντώθηκε το 87% του εβραϊκού πληθυσμού της Ελλάδας.

Παράλληλα με τις εκτελέσεις ή σε συνδυασμό με αυτές, οι χιτλερικοί με τους εθνοπροδότες έκαναν πολλές επιδρομές και μπλόκα σε συνοικίες πόλεων και σε χωρία, ακολουθούν ενδεικτικά μερικές πληροφορίες σχετικά με τέτοιες ενέργειες(από το δοκίμιο, σελ. 446-447).

Ενδεικτικά μόνο καθώς οι σφαγές ήταν πολλές:

– 14/10/1941, κατακτητές μαζί με ντόπιους συνεργάτες τους εκτελούν σε δυο φάσεις 315 κατοίκους του χωριού Μεσόβουνο της Δυτικής Μακεδονίας και ισοπεδώνουν το χωριό.

– 25/10/1941, εκτελούν 222 άνδρες και καταστρέφουν τα χωριά Άνω και Κάτω Κερδύλια της Κεντρικής Μακεδονίας.

– 15/8/1943, καταστρέφουν το χωριό Κομμένο της Ηπείρου και εκτελούν 317 κατοίκους.

Η μαζικότερη σφαγή ήταν η σφαγή των Καλαβρύτων που από τις 5-13 του Δεκέβρη εκτελέστηκαν 1.100 πατριώτες, 776 εκτέλεσαν μέσα στην πόλη από τους οποίους ο μικρότερος ήταν 12 ετών.[9]
Οι οικονομικές επιπτώσεις της Κατοχής, διότι ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται.

Η αγροτική παραγωγή της χώρας που προπολεμικά κάλυπτε τα 2/3 των αναγκών της χώρας πέφτει το 1941 και 1942 στο 40% της προπολεμικής. 
Η παραγωγή σιτηρών έπεσε από τους 1.100 χιλιάδες τόνους στους 850.000 το 41 και στους 690.000 το 42. Οι εισαγωγές τροφίμων από τους 700.000 τόνους προπολεμικά, έπεσαν στους 76.400 τόνους, όπως ήταν φυσικό την περίοδο 41-42 την χώρα την έπληξε τρομερός λιμός που στην Αθήνα και τον Πειραιά στοίχησε τη ζωή τουλάχιστον του 1/10 των κατοίκων[10]
Σαν να μην έφτανε αυτό, την περίοδο που ο λιμός μάστιζε την χώρα, οι κατακτητές μαζί με τους ντόπιους συνεργάτες τους έκαναν ότι μπορούσαν για να αρπάξουν την εναπομένουσα παραγωγή των αγροτών, δυσχεραίνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τις συνθήκες για τον Λαό.[11](οι φίλοι μας οι γερμανοί μας έθεσαν εις αναγκαστικήν δίαιτα δια να μην παχύνουμε, υποθέτω θα έγραφε ο αστικός τύπος της εποχής).

Ο βιομηχανικός κλάδος ακολούθησε χειρότερη κατρακύλα αφού η βιομηχανική παραγωγή σχεδόν σταμάτησε, ενώ ενδεικτικά οι εισαγωγές πρώτων υλών από 1.659 χιλιάδες τόνους προπολεμικά μειώθηκαν το 41 σε 79 μόλις χιλιάδες τόνους. 
Οι μισθοί έπεσαν, οι τιμές των τροφίμων ανέβηκαν ραγδαία(ως και 11,5 φορές πάνω), ενώ οι Γερμανοί και οι Ιταλοί απομυζούσαν την οικονομία με τα κατοχικά δάνεια και την βίαια εισχώρηση του Γερμανικού και Ιταλικού κεφαλαίου.
 Οι ιταλικές και γερμανικές εταιρίες έβαλαν στο χέρι το εξωτερικό εμπόριο, το κρατικό μονοπώλιο καθώς και το 51/100 των μετοχών όλων των μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας, όλα αυτά φυσικά έγιναν δια της βίας. Πιο συγκεκριμένα, το εθνικό εισόδημα έπεσε από τα 62 δις δραχμές το 1939 στα 21 το 41 και στα 7 το 42, ενώ ο προυπολογισμός απο 14,7 δις δραχμές το οικονομικό έτος 1938-1939, μόλις έφτανε τα 600 εκ. το 1941-1942.[12]

Αυτή ήταν η εικόνα της κατακτημένης Ελλάδας, υπο τους κατά τα άλλα πολιτισμένους και ευγενικούς (όπως τους αποκαλούσε ο αστικός τύπος) κατακτητές.
 Σε αυτή τη δεινή θέση έφεραν την χώρα οι θιασώτες του φασισμού και του ναζισμού ντόπιοι και ξένοι (το λεω και το ξαναλέω), έχοντας βέβαια να αντιμετωπίσουν την σθεναρή και ηρωική αντίσταση μεγάλου μέρους του Ελληνικού λαού, με αιχμή του δόρατος το ΚΚΕ και τις οργανώσεις του.

Κάπου εδώ σταματάει το δεύτερο μέρος της αναφοράς μου στον φασισμό που γνωρίσαμε(και ξεχάσαμε), εστιασμένο κυρίως στα δεινά της γερμανικής κατοχής και σε όσους την υποστήριξαν. Σίγουρα ένα άρθρο λίγων σελίδων(που δεν μπορεί να γίνει μεγαλύτερο λόγω της φύσης του μέσου) αδυνατεί να καλύψει όλα τα ζητήματα μιας και το θέμα είναι τεράστιο, ελπίζω όμως να κατάφερα ενδεικτικά να δοθεί έστω μια αντιπροσωπευτική εικόνα.

Πρόκειται να ακολουθήσει και τρίτο μέρος το οποίο θα αναφέρεται στην μετακατοχική εποχή.
Λαγωνικάκης Φραγκίσκος(Poexania)

[1] Δοκίμιο Ιστορίας του ΚΚΕ, Α Τόμος, 1918-1949, Σύγχρονη Εποχή, Αθήνα 2011, σελ. 365.
[2] Πρόεδρος της Κυβερνήσεως. Επιτροπή Συνδέσμου μετά της Ιταλικής Διοικήσεως. Απόρρητος, επείγουσα,, 21-8-1941.
[3] Υπουργείον Δημοσίας Ασφαλείας. Διεύθυνσης Εθνικής Ασφαλείας. Γραφείο Ε, Αριθ. Εμπ. Πρωτ. 13/16-8-1941.
[4] Δοκίμιο ιστορίας, σελ. 370-371.
[5] Δοκίμιο ιστορίας, σελ. 371.
[6] Ριζοσπάστης Ιστορικά, Στα 70 χρόνια από την ίδρυση του ΕΑΜ, 25 Σεπτέμβρη 2011, σελ. 16.
[7] Ο.Π. σελ. 17.
[8] Ο.Π. σελ. 17.
[9] Δοκίμιο Ιστορίας, σελ. 447.
[10] Ο.Π, σελ. 392-393.
[11] Ο.Π, σελ. 393.
[12] Ο.Π, σελ. 369-370, 392.

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

Εσύ είπες Αμήν ;; Σας αποκαλύπτουμε Αυτούς που εκμεταλλεύονται την Καλοσύνη σας:

Από:


Giorgos Trihakis
23 / 1 2017

ΑΠΑΤΕΣ LIKE-FARMING...


Επανειλημμένα έχω αναφερθεί στις διαδικτυακές απάτες,τύπου like farming κλπ,όπου χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου πέφτουν θύματα. Εδώ και τρία χρόνια παίζει αυτή η φωτογραφία,που ούτε λίγο ούτε πολύ έχει συγκεντρώσει πάνω από ένα εκατομμύριο likes και έχουν ακολουθήσει άλλα τόσα σχόλια,με χιλιάδες κοινοποιήσεις.

Την συνοδεύει η εξής λεζάντα.: ''Αυτή η γυναίκα παλεύει να σώσει τη ζωή του γιου της που γεννήθηκε άρρωστος. Μη φύγεις χωρίς να γράψεις ένα ''Αμήν''.Μην το αγνοήσεις, κοινοποίησε την φωτογραφία στους φίλους σου.''

Τελικά το ''Αμήν'' έπεσε σύννεφο και το παιδάκι με τόσα ''αμήν'',όχι μόνο έγινε καλά,αλλά μεγάλωσε μέσα σε λίγες μέρες,παντρεύτηκε,έκανε παιδιά,εγγόνια κλπ κλπ.

Ιδού και η αποδόμηση της όλης ιστορίας. 
'Αμήν":
http://dailygreatest.com/world-news/40-powerful-photos-of-love-and-its-many-beautiful-forms/



19η στη σειρά: http://dailygreatest.com/world-news/40-powerful-photos-of-love-and-its-many-beautiful-forms/

και Εδώ χρησιμοποιώντας την αυτόματη μετάφραση της google: http://dailygreatest.com/world-news/40-powerful-photos-of-love-and-its-many-beautiful-forms/
Μην "Τσιμπάτε" 
Μην Δίνεται το δικαίωμα να παίζουν με την Νοημοσύνη Σας. 


Δείτε και άλλα Εδώ


'

,,Σήκωσε την ψυχή σου από την λάσπη που στρώνουν οι βέβηλοι,,

Φωτογραφία του Λάκης Τεάζης.
       Λάκης Τεάζης












''φιλοσοφικά''

Μη λες ποτέ
πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Μη μένεις στον σχεδιασμό της απερισκεψίας
που χάραξαν στα πεδινά του μυαλού σου οι πολιτικοί.
Δες τους δρόμους που αν και χωμάτινοι ...τότε
καρδιοχτυπούσε ο έρωτας τυλιγμένος με το άρωμα του γιασεμιού
και ανυποψίαστος ψαχούλευες την νιότης σου,
στα άγουρα χείλη μιάς ουτοπίας.
Μη ξοδεύεσαι στις διαβάσεις των περίεργων
που τα ερευνητικά τους μάτια καρφώνονται
στο περίγραμμα σου.
Σήκωσε την ψυχή σου από την λάσπη που στρώνουν
οι βέβηλοι 
αυτοί που κατακάθι είναι στην πόλη η στην επαρχία.
Έτσι 
φρεσκοπλυμένος από την αρετή της γνώσης 
δρόμους καινούργιους θα βρεις
αφοσιωμένους στα παιδιά που την αθωότητα τους
κι' εσύ κρατάς ακόμα
έστω κι' αν σε πλήγωσαν οι ασφαλτοστρωμένες λεωφόροι.


λάκης τεάζης


Αφιέρωμα στον στιχουργό Λάκη Τεάζη:
Ένας από αυτούς τους λίγους και ξεχωριστούς καλλιτέχνες που δεν επέλεξε ποτέ να διαφημίσει την προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι, ενώ αυτή υπήρξε μεγάλη. 
Αυτό που τον ενδιέφερε ήταν μόνο η ουσία της δουλειάς του, δηλαδή να διαπαιδαγωγήσει τον κόσμο, να τον βοηθήσει να γίνει καλύτερος. 
Μπορεί να μας έχει πει ελάχιστα ο ίδιος για τον εαυτό του όμως ο χαραχτήρας και τα βιώματα ενός στιχουργού φαίνονται πάντα μέσα από το έργο του. Ένα έργο που το χαραχτηρίζει η στιβαρότητα, η αξιοπρέπεια, η ευαισθησία, η ταπεινότητα, η ανθρωπιά. Συνεργάστηκε κυρίως με τον Σπύρο Παπαβασιλείου και τον Χρήστο Γκάρτζο ενώ έφτιαξε έναν θαυμάσιο κύκλο τραγουδιών με τον Σταύρο Κουγιουμτζή αλλά και μια ξεχωριστή σειρά τραγουδιών με τον Γιάννη Σπανό. Συνεργάστηκε επίσης για πολύ λίγο με τον Κώστα Χατζή, τον Γιώργο Χατζηνάσιο, τον Νίκο Τάτση καθώς και άλλους αξιόλογους συνθέτες. Τα περισσότερα τραγούδια του ερμήνευσε ο Δημήτρης Μητροπάνος και ο Αντώνης Καλογιάννης, ενώ τον τραγούδησαν οι περισσότεροι από τους μεγαλύτερους Έλληνες τραγουδιστές. Απόηχος αυτών των συνεργασιών ένας μεγάλος αριθμός διαχρονικών τραγουδιών που μας συντρόφευσαν και μας προβλημάτισαν και που τα ακούμε με τον ίδιο ενθουσιασμό μέχρι και σήμερα όταν θέλουμε να θυμηθούμε ότι κάποτε σε αυτό τον τόπο υπήρχε καλό τραγούδι. Ακολουθεί μια επιλογή 15 εκ των καλυτέρων του δημιουργιών...

1) Παράπονό μου (Στ. Κουγιουμτζή) – Δημήτρης Μητροπάνος
2) Σ’ αγαπώ σαν αμαρτία (Σπ. Παπαβασιλείου) – Δημήτρης Μητροπάνος 03:46
3) Άει μωρέ παιδιά (Χρ. Γκάρτζου) – Γιώργος Νταλάρας 06:34
4) Η φτώχεια μου καθρέφτης (Χρ. Γκάρτζου) – Γιώργος Νταλάρας 09:06
5) Όμορφη μου Κατερίνα (Σπ. Παπαβασιλείου) – Αντώνης Καλογιάννης 11:59
6) Στόμα γλυκό μου στόμα (Σπ. Παπαβασιλείου) – Αντώνης Καλογιάννης 15:44
7) Όλα θα περάσουν (Σπ. Παπαβασιλείου) – Αντώνης Καλογιάννης 19:06
8) Θεέ μου πώς σ’ αγαπώ (Γ. Σπανού) – Τάνια Τσανακλίδου 23:01
9) Έλεγα (Ν. Τάτση) – Χάρις Αλεξίου 26:14
10) Στους ανήσυχους δρόμους (Σπ. Παπαβασιλείου) – Βίκυ Μοσχολιού 28:56
11) Είσαι ωραία σαν αμαρτία (Στ. Κουγιουμτζή) – Δημήτρης Μητροπάνος 32:25
12) Αν μ’ αγαπάς (Στ. Κουγιουμτζή) – Δημήτρης Μητροπάνος 35:58
13) Μια μικρή ψυχούλα (Χρ. Γκάρτζου) – Άννα Βίσση 39:05
14) Στοχάσου στοχάσου (Χρ. Γκάρτζου) – Αντώνης Καλογιάννης 42:09
15) Στον Σεφέρη (Χρ. Γκάρτζου) – Αντώνης Καλογιάννης 45:51


Mοιραίοι κι Άβουλοι αντάμα...Θάμα;;

Βολέψου σαν το σπίτι σου. 
Κι η πατρίδα τι είναι; 
Τι άλλο παρά ένα μεγάλο σπίτι για να βολευόμαστε. 
Με τη διαφορά πως άλλοι βολεύονται και πιάνουν την καλή με το βόλεμά τους. Κι άλλοι απλώς τα κουτσοβολεύουν, ξεγελάνε τους εαυτούς τους και πορεύονται...
Μόνο που το βόλεμα είναι σχετική έννοια και κάθε εποχή έχει αυτό που της αξίζει. Κι οι βολεμένες συνειδήσεις ανεβάζουν το αντίτιμο της εξαγοράς τους, ανάλογα με τις περιστάσεις και την... ισοτιμία της μέσης, γενικής συνειδητοποίησης. 
Οπότε δεν (τους) έρχονται όλα πάντα βολικά και μπόλικα. 
Βόλεμα κάποτε ήταν μια θέση στο δημόσιο, ασφαλής και παχυλά αμειβόμενη. Σήμερα "βόλεμα" μπορεί να είναι μια σύμβαση, ένα πεντάμηνο, μια θέση ημι-απασχόλησης. Οτιδήποτε χρειάστηκε μεσάζοντα, για να σε βολέψει κι ας μην έχεις βολευτεί στην πραγματικότητα.

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι ακριβώς το βόλεμα που νανουρίζει την (ταξική ή απλά αγωνιστική) συνείδηση, αλλά η βολή ως νοοτροπία. 
Τι σημαίνει αυτό;

Έριξε την καλύτερη βολή
η καρδιά του έγινε πορφυρό βιολί

Όχι ακριβώς.

Βόλεμα είναι η λογική να βολευτείς εσύ πρώτα έναντι των άλλων.
Είναι οι καταναλωτικές συνήθειες, με κεκτημένη ταχύτητα απ' τα "περασμένα μεγαλεία", που δεν αντιστοιχούν στα σημερινά δεδομένα. 
Όχι επειδή ζούμε πάνω από τις δυνατότητές μας, αλλά γιατί αντιδρούμε κάτω από τις δυνατότητές μας και τις απαιτήσεις των καιρών. 
Στο ενδιάμεσο ωστόσο, θα μπορούσαμε να απαλλαγούμε από μερικές συνήθειες.
Η λογική "δεν το κουνάω ρούπι" και τα περιμένω όλα από τους άλλους, είτε αυτοί είναι πχ απεργοί συνάδελφοι που απεργούν (για όλο τον κλάδο και όχι μόνο για αυτούς που τρέχουν) είτε ένας επίδοξος σωτήρας, που αναζητά εύπιστα θύματα.

Η λογική "κάθομαι στα αυγά μου", είτε αυτά είναι χρυσά και αντιστοιχούν σε μια κάποια ζαχαρένια, είτε είναι μια μίζερη θεσούλα, ζωούλα, και άλλα (που παραπέμπουν στην κοτούλα).
 Κι είναι αλήθεια πως όσο κλωσάμε τους καναπέδες μας, εκκολάπτουμε τα πολιτικά χρυσά αυγά του φασισμού, από τα οποία δε θα βγουν κοτοπουλάκια αλλά μικρά δηλητηριώδη φιδάκια.

Βολή είναι κι η επανάπαυση της σκέψης, που δεν έχει πρωτότυπη παραγωγή, ανησυχίες, αναζητήσεις, 
αλλά βολεύεται με τα γνωστά και τετριμμένα (κλισέ, στερεότυπα, τσιτάτα) ή με έναν καλό ρήτορα που 
"τα λέει καλά" και μας καλύπτει -άλλο αν δεν αφομοιώνουμε τι ακριβώς λέει και δεν μπορούμε καν να το επαναλάβουμε. 
Λέμε όμως πως μας εκφράζει, γιατί δεν έχουμε δικό μας τρόπο έκφρασης (και βασικά σκέψης).

Βολή είναι και η δύναμη της συνήθειας, η ανάγκη για μια μορφή "κανονικότητας". 
Η οποία δεν πρόκειται όμως να σπάσει το φαύλο κύκλο, όσο αναπαράγεται.

Αυτή η "ρετσινιά" βέβαια είναι κάπως
 άδικη. 
Δίκαιη εν μέρει, γιατί απευθύνεται ως κατηγορία εναντίον όλων μας, στον ένα ή τον άλλο βαθμό, χωρίς να κάνει διακρίσεις. 
Αλλά άδικη βασικά γιατί απευθύνεται σε άτομα που προσπαθούν, κοπιάζουν, τα βγάζουν δύσκολα πέρα, με κούραση, δάκρυα κι ιδρώτα. 
Πολλά πράγματα δηλ που κανείς βολεμένος δε θα έμπαινε στον κόπο να σκεφτεί, πόσο μάλλον να κάνει.

Κι αν τελικά μας παίρνει όλους, 
δίκαια ή άδικα, η μπάλα, είναι για το κομμάτι που μας αντιστοιχεί: 
ότι βολευόμαστε και συμβιβαζόμαστε με αυτήν την
-κάθε άλλο παρά βολική- κατάσταση, 
"η ζωή συνεχίζεται" -κι ας μην αλλάζει ποτέ. 
Μας παίρνει η μπάλα, γιατί βολευόμαστε 
-σε αντίθεση με όσα γράφει ο ποιητής- 
διαρκώς με λιγότερο ουρανό 
(αντί να εφοδεύσουμε σε αυτόν), 
μέχρι να μαυρίσει και να μείνουμε χωρίς αέρα.

Μαθαίνουμε να σκύβουμε το κεφάλι,
 είτε προσκυνώντας, είτε ακόμα χειρότερα από απογοήτευση.
Και περιμένουμε, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, ακριβώς όπως στο στίχο του ποιητή, κάποιο θάμα, να αλλάξουν τα πράγματα από μόνα τους, 
να προσπαθήσει κάποιος άλλος αντί για εμάς, να φορτωθεί το μερίδιο που μας αναλογεί.

Εξάλλου, εκτός από τη βολή (βόλεμα), 
υπάρχουν οι δικές μας βολές, που δεν είναι άσφαιρα πυρά. 
Κι αν η πρώτη πήγε στο σίδερο ή μπήκε και δε μας έφτασε, δεν πειράζει. 
Πηγή !!!
Παρουσίαση-φωτο: Viva La Revolucion

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

,,δεν θέλει πολύ να βρεθούν οι ίδιοι στο λάκκο που προορίζουν για μας,,

,,Λαοί που έχουν προγραφεί από τον παγκόσμιο καπιταλισμό κι οδηγούνται άγρια στον όλεθρο και στην εξαφάνιση. 
Άνευ δικαιώματος στα πανανθρώπινα δικαιώματα, χωρίς παρόν, ζωή, ελπίδα, προοπτική. 
Κι όσοι δουλεύουμε ακόμη, δουλειά με την ώρα, τη μέρα, την ανάγκη του αφεντικού, όλο και λιγότερα χρήματα – ένα χαρτζιλίκι, χωρίς ανάσα, δίχως προοπτική ή μάλλον με τη δυστυχία του διπλανού μας να προβάλει ως η μέλλουσα θέση μας κι ας μην το αντιλαμβανόμαστε πολλοί,,


Ένα έγκλημα εθνοτικών διαστάσεων συντελείται. 
Ένα νέο ολοκαύτωμα. 
Εξαφανίζουν έναν ολόκληρο λαό. Αργά αλλά σταθερά, με κάθε μέσο, σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής, κλέβουν ασύστολα, ξεπουλάνε, δολοφονούν κατά συρροή, εξαφανίζουν το παρόν μας, υποθηκεύουν το μέλλον των παιδιών μας. 

Οι απόμαχοι δουλειάς χρόνων καλούνται να ζήσουν με το φιλοδώρημα που τους απένειμαν για σύνταξη. Εξαθλιωμένοι, ξεκολλάνε απ’ το πετσί τους την όποια αξιοπρέπεια τους απέμεινε και την οποία έχτιζαν με τα χρόνια, έστω και λαθεμένα, για ένα κομμάτι ψωμί, που τους πετάνε ξεδιάντροπα, ένα κεραμίδι που καλούνται να υπερασπιστούν ως εμπράγματη απόδειξη της ζωής που τους πήραν και μια ταπεινή θεσούλα του παιδιού. 
Τις αποταμιεύσεις τους τόσων χρόνων, χρήματα της εργασίας τους και των κόπων τους τα εξαφάνισαν. 
Άλωσαν τα αποθεματικά των συνταξιοδοτικών ταμείων, τα τζογάρισαν στο χρηματιστήριο των αφεντικών τους, τα έκλεψαν, τα έφαγαν.
Και τώρα τρώνε τις σάρκες των γερόντων. 
Και των παιδιών τους. Και των παιδιών των παιδιών τους.
Ανάμεσά μας, ενάμισι εκατομμύριο άνεργοι, εκατοντάδες χιλιάδες υποαπασχολούμενοι, χιλιάδες ανήμποροι, καταθλιμμένοι, ψυχολογικά ράκη, ξοφλημένοι, ετοιμοθάνατοι, οδηγούνται πειθήνια σ’ ένα ιδιότυπο πρόγραμμα ευγονικής από την τάξη των αφεντικών, που τόσα χρόνια μας διαφεντεύει και διαμορφώνει τη συνείδησή μας. 

Λαοί που έχουν προγραφεί από τον παγκόσμιο καπιταλισμό κι οδηγούνται άγρια στον όλεθρο και στην εξαφάνιση. 
Άνευ δικαιώματος στα πανανθρώπινα δικαιώματα, χωρίς παρόν, ζωή, ελπίδα, προοπτική. 
Κι όσοι δουλεύουμε ακόμη, δουλειά με την ώρα, τη μέρα, την ανάγκη του αφεντικού, όλο και λιγότερα χρήματα – ένα χαρτζιλίκι, χωρίς ανάσα, δίχως προοπτική ή μάλλον με τη δυστυχία του διπλανού μας να προβάλει ως η μέλλουσα θέση μας κι ας μην το αντιλαμβανόμαστε πολλοί.

Η δημόσια υγεία αποσαθρώθηκε, η πρόληψη χάθηκε, τα νοσοκομεία εγκαταλείφτηκαν, το εναπομείναν προσωπικό τους αγκομαχεί, γιατροί και νοσηλευτές ήρωες, φάρμακα εκλείπουν, θεραπείες που θα έσωζαν ζωές διακόπτονται, αναβάλλονται ή δεν εκκινούν ποτέ, επεμβάσεις δεν γίνονται. 

Απέλπιδες ασθενείς, συνοδοί και νοσηλευτικό προσωπικό στην αθλιότητα των εφημεριών και της γενικής λειτουργίας των νοσοκομείων. 
Μονάδες ΜΕΘ δεν λειτουργούν, ακόμη και πολύτιμα μηχανήματα απαξιώνονται, ασθενοφόρα σαράβαλα, ράντζα και ασθενείς παραπεταμένοι στην τύχη τους, στους πόνους και στην ανημποριά τους. Όσο περνάει ο καιρός, 
η περίπτωση να ψοφήσουμε – αν φτάσουμε ποτέ, σ’ έναν άθλιο διάδρομο νοσοκομείου, από ένα θολό στατιστικό ενδεχόμενο, γίνεται ολοένα και πιθανότερη για μας τους ίδιους, τα παιδιά μας, τους συγγενείς και τους φίλους μας. Ένας καιάδας για να ξεφορτώνονται το κουφάρι μας.

Η παιδεία σε διάλυση, πανεπιστήμια σκουπιδότοποι, πανεπιστημιακοί που διδάσκουν την προσευχή ως μέσο για την αύξηση της παραγωγικότητας (και υποδούλωσης), 
άλλοι που ανακαλύπτουν θεϊκούς τάφους κι όλοι μαζί να προσκυνούν το άθλιο σύστημα που τους ανέδειξε. 
Φοιτητές χωρίς μέλλον κι άλλες χιλιάδες παιδιά, εκατοντάδες χιλιάδες κι αυτά, αποδιωγμένα στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, μετανάστες στον… καλύτερο καπιταλισμό, μιας και το χρηματιστήριο αξιών ζωής της ημεδαπής έχει πατώσει. 
Μαθητές που πεινάνε και δάσκαλοι εξαθλιωμένοι, συσσίτια από μεγαλοαστούς και τροφαντούς παπάδες, εταιρείες που προσφέρουν γεύματα αν αγοράσουμε το καθαριστικό τους, παιδάκια κατατρεγμένα, ξοφλημένα πριν ακόμη ζήσουν. 
Χιλιάδες παιδιά που σιτίζονται από την ελεημοσύνη μεγαλοκαρχαριών. Ένα θλιβερό σάντουιτς, ένα γιαούρτι, ίσως και γάλα. 
Από αυτούς που προηγούμενα κατάφεραν και απομύζησαν τη ζωή των γονιών τους. 
Τους δήμιούς τους! Τους… ευεργέτες. 
Και χιλιάδες άλλα παιδάκια διαμελισμένα από τις βόμβες των «συμμάχων» μας ή ξεβρασμένα άψυχα στις ακρογιαλιές μας, 
σ’ ένα ύστατο αγκάλιασμα με τους πνιγμένους γονείς τους, όπου, αντιθέτως, θα έπρεπε να παίζουν, να γελούν και να μαθαίνουν τις χαρές της θάλασσας.

Μερικοί οδηγήθηκαν στην αυτοκτονία, ήδη. 
Κάτω στο δρόμο κάποιος ψάχνει στα σκουπίδια. 
Η γιαγιά μαζεύει τα πεταγμένα της λαϊκής αγοράς. Το παιδάκι λιποθυμά στο σχολείο. 
Μας προσφέρουν τα ληγμένα των σούπερ μάρκετ.
Απ’ τα ληγμένα της τέχνης, του πολιτισμού, του κοινωνικού εκμαυλισμού μας ξεκίνησαν.
Θυμάστε; 
Γιατί αν πρόκειται να διακορεύσεις, να εκμαυλίσεις ένα λαό, απ’ τον πολιτισμό του αρχινάς.
Μας άμβλυναν την ικανότητα ανάγνωσης, μέχρι που μας κατέστησαν λειτουργικά αναλφάβητους. Αφεθήκαμε, δεν αντιδράσαμε. 
Μας αποξένωσαν από κάθε ίχνος αξιοπρέπειας, βάλθηκαν να μας καταντήσουν άθλια και θλιβερά χαμερπή. Να ψάχνουμε κάποιον που θα βγάλει «το φίδι απ’ την τρύπα».
Γι’ αυτό εξαφάνισαν τον πολιτισμό.
Ένα άλλο έγκλημα που συντελείται χρόνια τώρα και λίγοι πήραν χαμπάρι. 
Η Τέχνη που, ως τέτοια, μπορεί να αφυπνίσει, να καλλιεργήσει συνειδήσεις, να ανατάσσει, να θέσει ερωτήματα, να εξυψώσει τον άνθρωπο, εξαφανίστηκε, διαβρώθηκε, εκμαυλίστηκε. 
Αποξενωθήκαμε από το Ωραίο, το Ηρωικό, το Μεγάλο, την αισθητική παιδεία και καλλιέργεια. 
Ότι απόμεινε χώθηκε στο βρακί της κάθε Καλομοίρας, σύρθηκε στην ιπτάμενη και ξεθυμασμένη λίμπιντο απόμαχων αεροσυνοδών, στην ξετσιπωσιά αγυρτών, στο θλιβερό τίποτα ανδρεικέλων, στις κραυγές υπανθρώπων.
Και να φανταστείς, αργεί ακόμη το τέρμα. 
Βρομίσαμε γιατί μετράμε το κόστος της θέρμανσης. 
Σε λίγο θα ζέχνουμε γιατί και το νερό θα γίνει εμπορευματικό είδος.
Όπως κατάντησε ολάκερη η ζωή μας. Κι όσο αποτιμούσαν, στο βωμό του κέρδους τους, με την αρωγή ή την αδιαφορία μας, τα πανανθρώπινα αγαθά, τόσο έχανε την αξία της η ζωή μας. Μέχρι που δεν θ’ αξίζουμε, πια, ούτε φράγκο.
Δολοφονούν ένα ολόκληρο λαό. Γέροντες, μεσήλικες, νέους, παιδιά. Ξεπουλάνε τα πάντα. Εργατικά και πανανθρώπινα δικαιώματα, εθνικό πλούτο, ανθρώπους, ιδανικά, αξιοπρέπειες, το παρόν μας και το μέλλον μας, τις ζωές των παιδιών μας. Εκμαυλίζουν, τρομοκρατούν, απογοητεύουν και μας σέρνουν στον τάφο.

Η σαπίλα εισβάλλει από παντού στη ζωή μας. 
Ξεδιάντροπα, προκλητικά, το σύστημα αποβάλει τη «δημοκρατία» του, τη «δικαιοσύνη», την «ενημέρωση», τον «πολιτισμό», την αστική λογική του, οτιδήποτε το ενοχλούσε στην ισοπέδωση του λαού, κάθε τι που το φτιασίδωνε και αποκοίμιζε τους υπηκόους. Στέκεται γυμνό κι αποκρουστικό απέναντί μας.
Μας εξαφανίζουν και μας κοροϊδεύουν ξεδιάντροπα. Μας σκοτώνουν και μας βγάζουν τη γλώσσα. 
Μας αφαιρούν τη ζωή, μαγαρίζουν και υποσκάπτουν το μέλλον των παιδιών μας και μας περιγελούν. Μας δολοφονούν και μας χλευάζουν. 
Μας προκαλούν κι ελεημονούν. Μια δωρεά, ένα συσσίτιο, μια υποτροφία, ένα ίδρυμα, μια ΜΚΟ.
Κι εμείς τους ανεχόμαστε. 
Κι αν δεν σκύβουμε το κεφάλι, αποστρέφουμε το βλέμμα. 
΄Η πιανόμαστε από την επόμενη μαριονέτα που μας δείχνουν. Κι ας είναι ολοφάνερα ψευδεπίγραφη, ακόμη και γκρίζα ή και μαύρη. Από απάτη σε απάτη. Μέχρι το τέλος μας, που το έχουν ορίσει και προδιαγράψει αυτοί.
Κι όμως. Μας εξαφανίζουν, γιατί το επιτάσσουν τα κέρδη τους, 
αλλά μας φοβούνται. 
Αυτοί ξέρουν, γνωρίζουν τη δύναμή μας. 
Εμείς δεν πρέπει να την μάθουμε. 
Γι αυτό και μας λοιδορούν. Μας εξευτελίζουν. Στο δρόμο προς τον όλεθρο πρέπει να νιώθουμε άθλιοι, απελπισμένοι, δίχως ελπίδα κι ανάστημα. 
Αλλιώς, δεν θέλει πολύ
 αυτοί το ξέρουν, να βρεθούν οι ίδιοι στο λάκκο που προορίζουν για μας.
Θέλει;