ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ -ΑΠΟ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟ F/B- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Φωτογραφία της Ελενη Μαρκακη.
COSCO: Καθημερινό φαινόμενο τα εργατικά ατυχήματα τα οποία χαρακτηρίζονται ως ...παθολογικά περιστατικά!!!😨😵😱

Απανωτές είναι οι καταγγελίες εργαζομένων της «COSCO» για τα ασταμάτητα εργατικά ατυχήματα στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τα οποία όπως οι ίδιοι λένε αποκρύβονται και χαρακτηρίζονται παθολογικά. Εργαζόμενος ανέφερε ότι έχει σπάσει τον ώμο του, από το Νοέμβρη, όταν έπεσε μια μπάρα από μηχανισμό σταθεροποίησης εμπορευματοκιβωτίων 30 κιλών από ύψος. Κάθομαι 6 μήνες, ανέφερε, θα γυρίσω στη δουλειά σε ένα μήνα και όταν με πήγαν στο νοσοκομείο χαρακτήρισαν το εργατικό ατύχημα παθολογικό. Ένας ακόμα εργαζόμενος πέρυσι με τον ίδιο τρόπο (από πέσιμο μπάρας) έπαθε ρήξη και στους δύο ώμους και κόπηκαν οι τένοντες του. Και αυτό χαρακτηρίστηκε παθολογικό.

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, δεν υπάρχει βδομάδα που να μη γίνει και ένα εργατικό ατύχημα είτε σοβαρό είτε μικρότερο. Οι εργολάβοι αμέσως τσουβαλιάζουν τους εργαζόμενους και τους μεταφέρουν σε ιδιωτικά νοσοκομεία που έχει σύμβαση η «COSCO» και όλα τα ατυχήματα χαρακτηρίζονται παθολογικά. Καταγγέλλουν ακόμα ότι ενώ οι γερανογέφυρες μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να δουλεύουν μέχρι 8 μποφόρ ανέμους, αναγκάζουν τους χειριστές να συνεχίζουν ακόμα και με παραπάνω μποφόρ βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους, αλλά και των πληρωμάτων των πλοίων. Όποιος πει δεν δουλεύω, του λένε έφυγες. Και έχουν φύγει με αυτόν τον τρόποι πολλοί εργαζόμενοι.
«Όλοι εδώ μέσα έχουμε και από ένα σπασμένο χέρι, πόδι ή ώμο, από τα 12ωρα και τα 16ωρα και την έλλειψη μέτρων προστασίας μας. Αλλά και όσοι δεν είναι σακατεμένοι από εργατικό ατύχημα, έχουν προβλήματα σε μέση, σπονδυλική στήλη, στους καρπούς, στα χέρια...». Άλλος εργαζόμενος κατήγγειλε ότι έχουν γίνει αναφορές στην Επιθεώρηση Εργασίας αλλά δεν έχει υπάρξει ανταπόκριση για έλεγχο.

-Σε Πολωνία, Λιθουανία, Ρουμανία λειτουργούσαν μυστικές φυλακές βασανιστηρίων της CIA. 
Στη Β. Αφρική οργάνωσαν την "Αραβική Άνοιξη" με αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς, τραυματισμένους, ξεριζωμένους, κατεστραμμένες Χώρες. 
Στην Ιταλία άλλοι ψηφίζονται, άλλοι κυβερνούν.
 Στην Ουκρανία οι μυστικές υπηρεσίες οργανώνουν σκηνοθετημένη δολοφονία δημοσιογράφου προκειμένου να ενοχοποιήσουν άλλη Χώρα. 
Στις ΗΠΑ 17χρονοι δολοφονούν μαζικά συμμαθητές τους.
 Στη Λέρο γονείς- κανίβαλοι ζουν ανενόχλητοι επί δεκαετίες. Στην Ελλάδα ο Τσίπρας εξαπάτησε τυχοδιωκτικά εκατοντάδες χιλιάδες ψηφοφόρους του με την υπόσχεση να "σκίσει μνημόνια"......
-Ναι, έτσι είναι αλλά.......οι "δίκες της Μόσχας" ???
-Μα αυτές τις παρακολούθησε μέχρι κι ο Αμερικανός Πρέσβης και δεν διαπίστωσε κάτι επιλήψιμο.
-Α' ναι δεν ήξερα, όμως........τα "Γκουλάγκ"???
-.........αύριο έχει απεργία, να σε ρωτήσω αν θα κατέβεις ή θα μου πεις πάλι για τα "Γκουλάγκ"???

Μετά από 4 χρόνια σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ Σουηδίας και ΕΕ είναι πια γεγονός. 
Από το 2021 απαγορεύεται στην Σουηδία να καλλιεργούνται σαλάτες και μαρούλια σε γλάστρες που θα διατίθενται στο εμπόριο. 
Θύελλα διαμαρτυρίας από τους αγρότες θερμοκηπίων στην Σουηδία. "Νίκησαν οι Νότιοι" δηλώνουν. "Στην Σουηδία δεν μπορούμε να φυτέψουμε στο χώμα κηπευτικά με τέτοιο κλίμα" λένε και έχουν δίκιο. "Οικολογικά προϊόντα θα φυτεύονται στο χώμα" λέει η ΕΕ. Κι αυτή δίκιο έχει. Και οι Νότιοι χαίρονται που θα κάνουν εξαγωγές. Με το δίκιο τους. 
Συμπέρασμα: Τον πλούτο της χώρας σου, πόσο θα καλλιεργείς, πως θα καλλιεργείς, που θα καλλιεργείς κλπ το αποφασίζει άλλος σύμφωνα με άλλα συμφέροντα. Ούτε σύμφωνα με τις ανάγκες ούτε σύμφωνα με τον προγραμματισμό της χώρας. Μόνο σύμφωνα με το κέρδος των μονοπωλίων. Μπορούσε να ταν και χειρότερα δηλώνει η Σοσιαδημοκράτισσα ευρωβουλευτίνα που ήταν στην Επιτροπή.
" Μας άφησαν τουλάχιστον να καλλιεργούμε αγγούρια στην γλάστρα".
Είναι μια παρηγοριά σίγουρα...


ΤΖΙΖ 

Δεν έχουμε κανέναν ήρωα εδώ. Απλώς πέθανε ένας ακόμη αναλώσιμος σκλάβος.

Ούτε δακρύβρεχτα ρεπορτάζ, ούτε έκτακτα δελτία ειδήσεων. Καμία προσφορά μέχρι στιγμής για να συντηρεί την οικογένειά του κάποιος Κωνσταντινίδης.

Αυτή είναι η βία.
Να πεθαίνουν οι εργάτες που παίζουν κορώνα γράμματα τη ζωή τους για ψίχουλα, χωρίς να τους παρέχεται ούτε η στοιχειώδης ασφάλεια.
Όχι το γιαουρτάκι στον Πάγκαλο.


Θάλασσα πλατιά, σ’ αγαπώ γιατί μου μοιάζεις..
Λεει το τραγουδι του 1960
Θαλασσα που λιμναζει και το υπερσυσσωρευμενο κεφαλαιο, που παρα τη νεα φαση ανακαμψης που μπαινει η διεθνης καπιταλιστικη οικονομια με μικρη επενδυτικη διεξοδο, εχει χαμηλο κερδος και ειναι πιθανη μια νεα καπιταλιστικη κριση βαθυτερη, που μεχρι και ιμπεριαλιστικο πολεμο, μπορει να φερει. Ετσι, για καλο αγωνιστικο μηνα!
Απο τη μια ο προεδρος μιας αστικης δημοκρατιας να παιζει στα δακτυλα το συνταγμα στο ονομα της "ευρωλιγουρας" και απο την αλλη ενας συνασπισμος του "Μεταξα 5 αστερων" και των Λομβαρδων νοσταλγων του Ντουτσε να το παιζουν αντισυστημικοι κατα της ΕΕ αλλα οχι κατα της κομπανιας "Ανιελι και Συνεργατες"...
Και για τις δυο πλευρες του ιδιου νομισματος ενα τραγουδακι απο τα παλια τους παει γαντι να το τραγουδουν στις συγκεντρωσεις τους... ετσι για να θυμουνται την κοινη τους καταγωγη.
ΥΓ: Αυτες τις μερες, η Λερος εχει την "τιμη" να αποδεικνυει για αλλη μια φορα οτι η Ελλαδα ειναι ενα παζλ με πολλα κομματια "Κωσταλεξι"...
Αλλα ποιος Θανασης?...


YOUTUBE.COM
This day, in 1943, the traitorous Pietro Badoglio and his King declared that Italy would exit the War (which already was a huge mistake), and…

''Δουλευταράς'' ο Αμερικανός πρέσβης Παιτ ! Ασταμάτητος στις συναντήσεις !
Χθες συναντήθηκε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και η Εκκλησία έβγαλε την παρακάτω ανακοίνωση
''Ο Αμερικανός διπλωμάτης και ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας συζήτησαν για θέματα κοινού ενδιαφέροντος σε πολύ καλό κλίμα.
Ο κ.Πάιατ το τελευταίο διάστημα έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον για την εκκλησιαστικά θέματα, ενώ πρόσφατα είχε επισκεφθεί και το Αγιον Ορος.'' Σας έπεισε η ανακοίνωση ; 
Μα και σεις τι περιμένατε να σας πει ; Πως μας επισκέφθηκε ο νουνός να συζητήσουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες για τα ..βαφτίσια του γειτονικού κράτους;




Παρασκευή 01/06/2018 - 13:07 - Ενημέρωση: Παρασκευή 01/06/2018 - 13:26
ΠΑΜΕ

Τα δικαστήριά τους δεν μας φοβίζουν - Απαντάμε με όπλο την αλληλεγγύη και τον αγώνα 

Τις αποφάσεις του Πρωτοδικείου Πειραιά που έκρινε παράνομη τη δεύτερη μέρα απεργίας των εργαζομένων της «COSCO» αλλά και τις σημερινές προσφυγές της εργοδοσίας καταγγέλλει το ΠΑΜΕ, υπογραμμίζοντας και τις ευθύνες της κυβέρνησης που υλοποιεί όλες τις επιλογές του κεφαλαίου, δίνει συνεχώς νόμους και επιχειρήματα, θωρακίζει τη μεγαλοεργοδοσία, την ισχυροποιεί απέναντι στους εργαζόμενους και τους αγώνες τους. Το ΠΑΜΕ σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι «οι τρομοκρατικές πρακτικές της "COSCO" και του ΟΛΠ εναντίον του δίκαιου αγώνα των εργαζομένων και η "επιβράβευση" τους από τα δικαστήρια, αποτελεί ξεγύμνωμα των παραμυθιών που παπαγαλίζει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η υπουργός εργασίας περί δήθεν επαναφοράς των Συλλογικών Συμβάσεων και λοιπά “φύκια για μεταξωτές κορδέλες”».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:
«Μια νέα, μαύρη σελίδα πρόσθεσε στην αντεργατική της βίβλο η κατά τα άλλα "ανεξάρτητη" Δικαιοσύνη.
Αποτελεί ντροπή και αίσχος η απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά που έτρεξε να εκδικάσει μέσα σε λίγες ώρες τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η κινέζικη πολυεθνική "COSCO" εναντίον του δίκαιου αγώνα των εργαζομένων και του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, αλλά και ο ΟΛΠ κατά του σωματείου των λιμενεργατών και να βγάλει την απεργία παράνομη και καταχρηστική.
Σε ελάχιστο χρόνο το δικαστήριο δικαίωσε την εταιρεία που επιχειρεί να βάλει στο γύψο τον αγώνα των εργαζομένων για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς.
Το Πρωτοδικείο Πειραιά δηλαδή δικαίωσε την εταιρεία που μόλις χθες πιάστηκε στα πράσα να υποχρεώνει εργαζόμενους να δουλεύουν έως και 12 ώρες για να σπάσει την απεργία.
Οι τρομοκρατικές πρακτικές της "COSCO" και του ΟΛΠ εναντίον του δίκαιου αγώνα των εργαζομένων και η "επιβράβευσή" τους από τα δικαστήρια αποτελεί ξεγύμνωμα των παραμυθιών που παπαγαλίζει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η υπουργός Εργασίας περί δήθεν επαναφοράς των Συλλογικών Συμβάσεων και λοιπά "φύκια για μεταξωτές κορδέλες".
Η μάχη των εργαζομένων στην "COSCO" δίνει απάντηση και θρυμματίζει τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι με το νόμο που ψήφισε, που βάζει εμπόδια στην απεργία, στη συλλογική δράση, δεν αλλάζει τίποτε. Φάνηκε καθαρά ότι κοροϊδεύει και προσπαθεί να ξεγελάσει τους εργαζόμενους για να υποταχθούν, να αποδέχονται τα θέλω των αφεντικών και των κυβερνήσεών τους.
Η υπουργός εργοδοσίας της κυβέρνησης των βιομηχάνων, ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, την ώρα που παραμυθιάζει τους εργάτες για "ανάπτυξη" και επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων, την ίδια ώρα επιβεβαιώνει το ρόλο της στο χτύπημα των δικαιωμάτων, των μισθών και των αγώνων των εργαζομένων.
Η "ανάπτυξή" τους σημαίνει γενίκευση των εργασιακών γκέτο τύπου "COSCO".
Η "ανάπτυξή" τους σημαίνει τρομοκρατία και διώξεις όσων διεκδικούν το δίκιο τους.
Η "ανάπτυξή" τους σημαίνει δουλειά μέχρι θανάτου για τα κέρδη των πολυεθνικών.
Η "ανάπτυξή" τους σημαίνει φτώχεια και εξαθλίωση για τους εργάτες, κέρδη και χλιδή για τα αφεντικά.
Η κυβέρνηση είναι συνένοχη, γιατί υλοποιεί όλες τις επιλογές του κεφαλαίου. Έχει τεράστιες ευθύνες γιατί δίνει συνεχώς νόμους και επιχειρήματα, θωρακίζει τη μεγαλοεργοδοσία, την ισχυροποιεί απέναντι στους εργαζόμενους και τους αγώνες τους.
Κυβέρνηση, εργοδότες και τα τσιράκια τους πήραν μαχητική απάντηση χθες από τη μαζική συμμετοχή χιλιάδων εργαζομένων στην απεργία με τα ταξικά συνδικάτα. Η τρομοκρατία και οι συκοφαντίες της "COSCO" πήραν απάντηση από τους εργαζόμενους που νέκρωσαν το Λιμάνι και ομόφωνα αποφάσισαν συνέχιση της απεργίας, με το σύνθημα "DPORT και COSCO ακούστε το καλά, χωρίς υπογραφή κανένας για δουλειά".
Τα δικαστήριά τους δεν μας φοβίζουν, ούτε και οι νέες σημερινές προσφυγές της "Cosco" για να βγάλουν την απεργία του Εργατικού Κέντρου Πειραιά παράνομη. Οι απειλές τους δεν μας τρομοκρατούν.
Απαντάμε με όπλο μας την αλληλεγγύη και το μαζικό, συλλογικό αγώνα για τα δικαιώματά μας. Συνεχίζουμε τον αγώνα για την κατάργηση όλου του αντεργατικού οπλοστασίου, των νόμων και των διατάξεων που ψήφισε η κυβέρνηση με τη στήριξη των κομμάτων του κεφαλαίου.
Οργανώνουμε την πάλη μας βάζοντας μπροστά τις δικές μας ανάγκες».

Τραγουδάκι σπέσιαλ αφιερωμένο στους απεργούς της COSCO που δείχνουν τον δρόμο για το πως πρεπει να κεεδιζονται οι αγώνες μας!!! Τρίτη μερα απεργία μέσα σε κλίμα φοβερής εργοδοτικής τρομοκρατίας κ με στημένες προβοκάτσιες από χρυσαυγίτες απεργοσπάστες...
Τσιτσάνης: "Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά"


YOUTUBE.COM
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΚΙ ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΡΓΑΤΙΑ Το τραγούδι του Βασ. Τσιτσάνη με τον τίτλο ΟΙ ΦΑΜΠΡΙΚΕΣ



Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

,,καταδίκασαν την εγκληματική και επεκτατική πολιτική του Ισραήλ, με τη στήριξη των ΗΠΑ και την ανοχή των άλλων κρατών.
,,Επίσης κατήγγειλαν τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης, που δεν έχει αναγνωρίσει επίσημα το παλαιστινιακό κράτος, ενώ διατηρεί πολιτικές, οικονομικές και στρατιωτικές σχέσεις με το κράτος του Ισραήλ.

Πέμπτη 31/05/2018 - 08:54
ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

Αλληλεγγύη στον παλαιστινιακό λαό και καταδίκη των δολοφονικών επιθέσεων (ΦΩΤΟ)

Την παλαιστινιακή πρεσβεία επισκέφτηκαν οι Ηλ. Σταμέλος, Β. Σίμος και Μ. Σελέκος
Την αλληλεγγύη τους στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού και την καταδίκη στις δολοφονικές επιθέσεις του Ισραήλ εξέφρασαν οι εκλεγμένοι δήμαρχοι του ΚΚΕ, Καισαριανής, Ηλίας Σταμέλος, Πετρούπολης, Βαγγέλης Σίμος και Χαϊδαρίου, Μιχάλης Σελέκος, κατά την επίσκεψή τους την Τρίτη 29 Μάη στην παλαιστινιακή πρεσβεία.
Στη συνάντησή τους με τον πρέσβη της Παλαιστίνης, Μαρουάν Τουμπάσι, καταδίκασαν την εγκληματική και επεκτατική πολιτική του Ισραήλ, με τη στήριξη των ΗΠΑ και την ανοχή των άλλων κρατών.
Επίσης κατήγγειλαν τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης, που δεν έχει αναγνωρίσει επίσημα το παλαιστινιακό κράτος, ενώ διατηρεί πολιτικές, οικονομικές και στρατιωτικές σχέσεις με το κράτος του Ισραήλ. Αναφέρθηκαν στις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και στην έκδοση ψηφισμάτων κατά της πρόσφατης σφαγής του παλαιστινιακού λαού, ενώ επισήμαναν πως με κάθε ευκαιρία γίνεται αναφορά στη γενοκτονία των Παλαιστινίων, για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του λαού, ώστε να αναπτύσσεται ένα αντιιμπεριαλιστικό κίνημα αλληλεγγύης.
Τις επόμενες μέρες -με αφορμή την επέτειο της Καταστροφής το 1948 («Νάκμπα»)- στα Δημαρχεία των τριών δήμων θα ανυψωθεί η παλαιστινιακή σημαία, σε ένδειξη αλληλεγγύης και απαιτώντας τον τερματισμό της ισραηλινής κατοχής και την ίδρυση παλαιστινιακού κράτους. Επίσης συζητήθηκε η ανάπτυξη πολιτικών - πολιτιστικών δραστηριοτήτων με την προβολή παλαιστινιακών ταινιών, με μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις και συζητήσεις.
Μετά τη συνάντηση, οι τρεις κομμουνιστές δήμαρχοι υπέγραψαν στο βιβλίο των συλλυπητηρίων:
«Καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο το νέο αποτρόπαιο έγκλημα εις βάρος του λαού της Παλαιστίνης από το κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ, με θύματα δεκάδες νεκρούς και χιλιάδες τραυματίες. Ο δίκαιος αγώνας του παλαιστινιακού λαού θα είναι αυτός που θα νικήσει και όχι οι ιμπεριαλιστές. Δυναμώνουμε τον αγώνα μας και την αλληλεγγύη μας στον παλαιστινιακό λαό! Ηλίας Σταμέλος, δήμαρχος Καισαριανής».
«Μόνη ελπίδα η πάλη των λαών. Με διεθνιστική αλληλεγγύη συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τους καταπιεσμένους όλης της Γης. Ευάγγελος Σίμος, δήμαρχος Πετρούπολης».
«Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στον ηρωικό λαό της Παλαιστίνης για τα χιλιάδες θύματα που έχουν πέσει στον αγώνα για τη Λευτεριά της χώρας τους. Για να διεκδικήσουν το αναφαίρετο δικαίωμά τους για να ζήσουν στην πατρίδα τους χωρίς αποκλεισμούς, διώξεις, τρομοκρατία και δολοφονίες. Για να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματά τους. Να αρθεί ο αποκλεισμός, να απελευθερωθούν όλοι οι κρατούμενοι, να αναγνωριστεί από όλη τη διεθνή κοινότητα το κράτος της Παλαιστίνης με πρωτεύουσα την Αν. Ιερουσαλήμ. Μιχάλης Σελέκος, δήμαρχος Χαϊδαρίου».
1 / 7
902

Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Iqbal Masih: ΤΟ ΠΑΙΔΊ ΗΓΈΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΠΑΙΔΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ-ΔΟΥΛΕΊΑ.

Μια γροθιά στο στομάχι για το σύστημα που ανεχόμαστε και που πολλοί ακόμη υποστηρίζουνε:  
 12χρονος Iqbal Masih:"Τα παιδιά πρέπει να έχουν στυλό στα χέρια τους όχι εργαλεία"


Στα μέσα της δεκαετίας του '90, ένας λαμπρός νέος είχε παγκόσμιο αντίκτυπο στην παιδική δουλεία. Η ζωή του Iqbal Masih κόπηκε λίγο πριν τα 13 χρόνια, αλλά οι ισχυρές και εύγλωττες ομιλίες του ενθάρρυναν χιλιάδες συναδέλφους του εργάτες και παιδικούς σκλάβους να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Έφερε την ευαισθητοποίηση και προώθησε την εκπαίδευση, έτσι ώστε οι άλλοι να μπορέσουν να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και να τερματίσουν την αδικία στα εργοστάσια χαλιών σε όλο τον κόσμο.

Το 1983, ο Iqbal Masih γεννήθηκε στην φτωχή κοινότητα Muridke έξω από τη Λαχόρη του Πακιστάν. Η οικογένειά του επιβαρύνθηκε οικονομικά και ο πατέρας του Saif Masih αποφάσισε να εγκαταλείψει την οικογένειά του όταν ο Iqbal ήταν πολύ μικρός. Όταν ήταν 4 χρονών, η μητέρα του Iqbal Inayat χρειαζόταν κεφάλαια για να πληρώσει για το γάμο του μεγαλύτερου αδελφού του. Επειδή η οικογένεια ήταν ήδη χρεωμένη, έβγαλε ένα δάνειο στο όνομα του Iqbal από έναν τοπικό επιχειρηματία. Ωστόσο, όταν το χρέος τους δεν αντιμετωπίστηκε, αναγκάστηκε να "δανείσει" τον Iqbal ως εργάτη για να εξοφλήσει το χρέος.

Ο Iqbal έγινε ένας από τους πολυάριθμους εργάτες που εργάζονταν στο εργοστάσιο χαλιών. Παρά τις 14ωρες βάρδιες έξι ημέρες την εβδομάδα, ο Iqbal δεν κέρδισε ποτέ αρκετά χρήματα για να εξοφλήσει το χρέος, το κόστος της «μαθητείας» του, τα εργαλεία του, το φαγητό του, τα πρόστιμα για τα λάθη του ή την "φροντίδα" του ισοφάριζαν το πενιχρό μεροκάματο του. Παρόλο που θεωρήθηκε ότι ήταν "χρεωμένος", ήταν πραγματικά σαν τα εκατομμύρια άλλα παιδιά, τα οποία ήταν υποδουλωμένα στους εργοδότες τους χωρίς ελπίδα να κερδίσουν την ελευθερία τους. 

Το 1992, ψηφίστηκε νόμος στο Πακιστάν που καθιστούσε παράνομη την παιδική εργασία. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες συνέχιζαν να χρησιμοποιούν παιδιά ως εργάτες..
"Τα παιδιά πρέπει να έχουν στυλό στα χέρια τους όχι εργαλεία" - Iqbal Masih
Όταν ο Iqbal ήταν 10 ετών, αποφάσισε να δραπετεύσει. Έφυγε από το ταπητουργείο και κατήγγειλε τον εργοδότη του στην αστυνομία. Όμως, η εταιρεία στην οποία εργαζόταν δωροδόκησε τους αστυνομικούς και ο μικρός Μασίχ επέστρεψε στην εφιαλτική του καθημερινότητα, όπου του στερούσαν τα γεύματα και τον χτυπούσαν για να τον τιμωρήσουν. Ο Μασίχ δεν το έβαλε κάτω. Μερικούς μήνες αργότερα, το έσκασε ξανά, όμως αυτή τη φορά δεν απευθύνθηκε στην αστυνομία....

Μετά από λίγο, ο Iqbal βρέθηκε να παρακολουθεί μια εορταστική εκδήλωση που διεξήγαγαν οι ενώσεις των οικοδόμων. Εκεί, ο Iqbal άκουσε για τα δικαιώματά του ως εργάτης και ότι η δουλεία του χρέους ήταν εκτός νόμου λίγα χρόνια πριν. Εκτός από το νόμο κατά της δουλείας, η κυβέρνηση είχε ακυρώσει όλα τα χρέη με τις επιχειρήσεις, έτσι ώστε να μπορέσουν με τη σειρά τους να απελευθερωθούν απ' τα χρέη τους. 
Ωστόσο, πολύ λίγες επιχειρήσεις απελευθέρωσαν πραγματικά τους δούλους τους. 
Όταν άλλοι κλήθηκαν να μιλήσουν ενώπιον του πλήθους ο Iqbal προσφέρθηκε εθελοντικά. 
Αφού άκουσε την ιστορία του Iqbal, ένας από τους ηγέτες των συνδικάτων με τον όνομα Ehsan Ullah Khan προσπάθησε να απελευθερώσει τον Iqbal από τη δουλεία. Μετά από πολύ πιεστική παρέμβαση των συνδικάτων για την παρανομία του εργοστασίου του, ο Arshad απελευθέρωσε τον Iqbal και μερικούς από τα άλλα παιδιά σκλάβους.

Ο Iqbal τότε έγινε εξέχων ηγέτης του κινήματος ενάντια στην παιδική εργασία και τη δουλεία στο Πακιστάν. Παρακολούθησε το σχολείο της Ομοσπονδίας Ελευθερίας Εργασίας (BLLF) και ολοκλήρωσε γρήγορα μια τετραετή εκπαίδευση σε μόλις δύο χρόνια. Καθώς η κατανόησή του για τους εργατικούς νόμους και τα ανθρώπινα δικαιώματα αυξανόταν, άρχισε να χρησιμοποιεί τη δυναμική του προσωπικότητα για να μιλήσει εξ ονόματος των σκλαβωμένων εργαζομένων. 
Θα γλιστρήσει σε εργοστάσια και θα αρχίσει να ρωτάει τα παιδιά για τις εμπειρίες τους και αν ήταν δούλοι. Παρόλο που αυτό ήταν μια εξαιρετικά επικίνδυνη δουλειά, το υποσιτισμένο σώμα του και η παρατεταμένη ανάπτυξη του τον έκαναν να φαίνεται ότι ήταν μόνο περίπου έξι ετών, οπότε σπάνια αντιλαμβανόταν ως απειλή.

Το BLLF τον έστειλε να μιλήσει σε επιχειρήσεις και διαδηλώσεις σε όλο το Πακιστάν, όπου ήταν γνωστό ότι υπήρχε δεσμευμένη δουλεία. Με την ισχυρή προσωπικότητά του, ενημέρωνε τους δούλους εργάτες και τους ενθάρρυνε να ξεφύγουν. Παρά τις απειλές θανάτου από τις οργανωμένες επιχειρηματικές μαφίες που κυριαρχούσαν στις κοινότητες, ο Iqbal συνέχισε να μιλάει κατά των πρακτικών τους με εμπιστοσύνη και ευγλωττία. Εκτιμάται ότι πάνω από 3.000 πακιστανικά παιδιά διέφυγαν από τους ιδιοκτήτες τους μετά από επισκέψεις διαμαρτυρίας, που πραγματοποίησε το BLLF εκείνο το έτος.
Λόγω της ιστορίας του, ο Iqbal Masih άρχισε να επισκέπτεται άλλες χώρες, ευαισθητοποιώντας τους παιδικούς σκλάβους και υποστηρίζοντας την ελευθερία τους. Οπουδήποτε πήγε, ενέπνευσε άλλους (ειδικά παιδιά) να συμμετάσχουν στην προσπάθεια να σταματήσουν την παιδική δουλεία.

"Θα ήθελα να κάνω αυτό που έκανε ο Αβραάμ Λίνκολν ... Θα ήθελα να το κάνω στο Πακιστάν" -Iqbal Masih
Μετά από μια επίσκεψη για να μιλήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Δεκέμβριο του 1994, ο Iqbal επέστρεψε στο Πακιστάν. Θα περάσει τους τελευταίους μήνες της ζωής του παρακολουθώντας το σχολείο με την ελπίδα να γίνει δικηγόρος για να πολεμήσει για λογαριασμό συνεργαζόμενων εργατών.

Πριν κλείσει τα 13 χρόνια του ενώ έκανε ποδήλατο μαζί με τους φίλους του δολοφονήθηκε με μια σφαίρα στο κεφάλι. 
Οι δολοφόνοι του δεν συνελήφθησαν ποτέ, αλλά εικάζεται ότι το συμβόλαιο θανάτου του προέρχονταν από τη «μαφία των χαλιών».
 O 12χρονος επαναστάτης είχε αρχίσει να ξεσηκώνει με τη δράση του τα παιδιά-σκλάβους των εργοστασίων, που υπολογίζονταν σε αρκετά εκατομμύρια, καθώς τους υπενθύμιζε τα δικαιώματά τους. Ο θάνατος του συγκλόνισε τον κόσμο και ο Masih έγινε σύμβολο του αγώνα κατά της παιδικής εργασίας....

ΠΗΓΈΣ: 
http://moralheroes.org/iqbal-masih/ 
και mixanitouxronou.gr

Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

ΠΡΟΣ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΗΣ ΠΥΡΟΒΟΛΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ «ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΩ ΤΗ ΒΙΑ ΑΠ ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ»

Να ζητήσουμε «συγγνώμη», για παράδειγμα, για λογαριασμό του Άρη και του αντάρτη του ΕΛΑΣ που άσκησαν βία κατά της χιτλερικής χολέρας. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό του Καραϊσκάκη και του Κολοκοτρώνη. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό του στρατιώτη του Κόκκινου Στρατού που τσάκισε το κτήνος του ναζισμού στο Ράιχσταγκ. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό των κολίγων στο Κιλελέρ. 
Συγγνώμη για λογαριασμό εκείνων που γκρέμισαν τη Βαστίλη και των άλλων που πολέμησαν για την κατάργηση της δουλείας στην Αμερική. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό και του πιτσιρικά της «Ιντιφάντα» που πετούσε τόσο βίαια τις πέτρες του στα τανκς των Ισραηλινών. 
«Συγγνώμη» και για την άποψή μας ότι ο λαός μας, οργανωμένα, αποφασιστικά και μαζικά – δηλαδή δημοκρατικά – έχει κάθε δικαίωμα να πάρει την «όψη που με βιά μετράει τη γη» και να αποτινάξει από το σβέρκο του τα μνημόνια και ό,τι γεννάει τα μνημόνια.
    «Συγγνώμη»; Δεν θα μπορέσουμε…
***

Καταδικάζεται η βία απ’ όπου κι αν προέρχεται; – του Νίκου Μπογιόπουλου

Κάποιοι παριστάνουν ότι δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το γιαούρτωμα από το ναζιστικό μαχαίρωμα… Παριστάνουν ότι δεν μπορούν να βρουν διαφορές ανάμεσα στο γιουχάρισμα και στην αποδοκιμασία από το λιντζάρισμα, τον τραμπουκισμό και τον αγελαίο φασισμό των ταγμάτων εφόδου… Παριστάνουν ότι δεν μπορούν να δουν τι χωρίζει το πέταγμα της μπογιάς από την εκτόξευση της μπουνιάς και της κλωτσιάς του αλήτικου χουλιγκανισμού που παριστάνει την «πολιτική δράση»…
    Στην ουσία: Αναπαράγουν την αθλιότητα των «δυο άκρων». Τσουβαλιάζουν άλογα με πορτοκάλια για να βγάλουν… αλογοπορτόκαλα, όπως έλεγε ο γερο-Σκαρίμπας. Συκοφαντούν λαϊκούς αγώνες βαφτίζοντας «βία» την κοινωνική αντίσταση στην βαρβαρότητα. Αξιοποιούν φρικιαστικές προβοκάτσιες (π.χ Μαρφίν), αλείβουν σαν βούτυρο στο ψωμί της γκαιμπελικής τους προπαγάνδας «ακτιβισμούς» της πλάκας, για να τα συμψηφίσουν με την κτηνωδία.
    Και έτσι, με αυτό τον τρόπο, όταν δεν τον υποδέχονται από την κύρια είσοδο, ανοίγουν στον φασισμό την πίσω πόρτα. Όμως, την ίδια ώρα που παριστάνουν τους επικριτές της βίας «από όπου κι αν προέρχεται», συλλαμβάνονται επ’ αυτοφόρω ως φορείς της πιο αποκρουστικής βίας , της ταξικής βίας. 
    Ας πάρουμε μια γεύση της θεωρητικής – ιδεολογικής τους σαθρότητας που δεν θα μπορούσε παρά να συνοδεύει την πολιτική υποκρισία τους:  
***
«Κατεβαίνουνε, και ανάφτει του πολέμου αναλαμπή το τουφέκι ανάβει, αστράφτει, λάμπει, κόφτει το σπαθί./ Γιατί η μάχη εστάθει ολίγη; Λίγα τα αίματα γιατί; Τον εχθρό θωρώ να φύγει και στο κάστρο ν’ ανεβεί./ Ακούω κούφια τα τουφέκια, ακούω σμίξιμο σπαθιών, ακούω ξύλα, ακούω πελέκια, ακούω τρίξιμο δοντιών./ Με τα μάτια τους γυρεύουν όπου είν’ αίματα πηχτά, και μες στα αίματα χορεύουν με βρυχίσματα βραχνά/ Κοίτα χέρια απελπισμένα πώς θερίζουνε ζωές! Χάμου πέφτουνε κομμένα χέρια, πόδια, κεφαλές,/ και παλάσκες και σπαθία με ολοσκόρπιστα μυαλά, και με ολόσχιστα κρανία, σωθικά λαχταριστά./ Παντού φόβος και τρομάρα και φωνές και στεναγμοί παντού κλάψα, παντού αντάρα, και παντού ξεψυχισμοί./ Σαν ποτάμι το αίμα εγίνη και κυλάει στη λαγκαδιά, και το αθώο χόρτο πίνει αίμα αντίς για τη δροσιά./ Απ’ τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!».
    Αυτό προφανώς και δεν είναι ο «ύμνος στη βία». Είναι αποσπάσματα και στίχοι από τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν». Και προέρχεται δια χειρός Διονυσίου Σολωμού. Οι κύριοι του «καταδικάζετε τη βία απ΄ όπου κι αν προέρχεται;» τι έχουν να πουν; Τον… καταδικάζουν τον Σολωμό; Τον… καταδικάζουν τον ελληνικό εθνικό ύμνο; Το «σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή» το καταδικάζουν;
«Όταν η διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονα του, το να κάμη τότε ο λαός, ή κάθε μέρος του λαού, επανάστασιν, ν’ αρπάξη τα άρματα και να τιμωρηση του τυράννους του, είναι το πλέον ιερόν απ’ όλα τα δίκαια του και το πλέον απαραίτητον απ’ όλα τα χρέη του. Αν ευρίσκωνται όμως εις τόπον οπού είναι περισσότεροι τύραννοι, οι πλέον ανδρείοι πατριώτες και φιλελεύθεροι πρέπει να πιάσουν τα περάσματα των δρόμων και τα ύψη τωνβουνών, εν όσω ν’ ανταμωθούν πολλοί, να πληθύνη ο αριθμός των, και τότε ν’ αρχίσουν την επιδρομήν κατά των τυράννων (…)»
    Αυτό δεν είναι συνταγή κάποιου «κουκουλοφόρου». Είναι απόσπασμα , από το «Νέα Πολιτική Διοίκησις», το επαναστατικό κείμενο του Ρήγα Φεραίου. Οι κύριοι του «καταδικάζετε τη βία απ΄ όπου κι αν προέρχεται;», πώς και δεν τον έχουν… καταδικάσει ακόμα τον Ρήγα;


«Σηκωθείτε παιδιά της Πατρίδας/ Η μέρα της δόξας έφθασε/ Ενάντια της τυραννίας μας/ Το ματωμένο λάβαρο υψώθηκε/ Ακούστε τον ήχο στα λιβάδια/ Το ουρλιαχτό αυτών των φοβερών στρατιωτών/ Έρχονται ανάμεσά μας/ Να κόψουν τους λαιμούς των γιων και των συζύγων σας./ Στα όπλα πολίτες/ Σχηματίστε τα τάγματά σας/ Προελάστε, προελάστε/ Αφήστε το μολυσμένο αίμα/ Να ποτίσει τα αυλάκια στα χωράφια μας./ Ιερή αγάπη για την Πατρίδα/ Οδήγησε και στήριξε τα εκδικητικά μας όπλα/ Ελευθερία, λατρευτή Ελευθερία/ Μπες στον αγώνα με τους υπερασπιστές σου/ Κάτω από τις σημαίες μας, άσε τη νίκη/ να σπεύσει σε σένα, ρωμαλέα δύναμη/ Έτσι ώστε στο θάνατο οι εχθροί σου/Να δουν το θρίαμβό σου και τη δόξα μας».
    Αυτά τα «αιμοβόρα» λόγια είναι στίχοι από την «Μασσαλιώτιδα», τον εθνικό ύμνο της Γαλλίας. Σε αυτόν τον ύμνο στεκόταν προσοχή ο Ζισκάρ Ντε Στεν όταν παραχωρούσε το αεροπλάνο του για να γυρίσει από το Παρίσι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, το 1974. Οι κύριοι του «καταδικάζετε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται;» ανάμεσα στον Ζισκάρ και στην Αντουανέτα, διαλέγουν την Αντουανέτα;



  Αλλά ας θυμηθούμε και κείνο το τραγούδι της Αντίστασης:
«Δε φοβάμαι την κρεμάλα, δε φοβάμαι το σκοινί/Και στο διάβα μου όλοι τρέμουν ράλληδες και γερμανοί/ Ράλληδες, ταγματαλήτες, μπουραντάδες, γερμανοί/ Τα κεφάλια σας θα πέσουν, απ’ τ’ αντάρτικο σπαθί»
    Ή και το άλλο «Το τραγούδι του Άρη» που τραγουδιόταν σε όλη την Ελλάδα μετά τη μάχη στο Μικρό Χωριό, το 1942:
«Βαριά στενάζουν τα βουνά/ Κι ο ήλιος σκοτεινιάζει/ Το δόλιο το Μικρό Χωρίο/ Και πάλι ανταριάζει/ Λαμποκοπούν χρυσά σπαθιά/ πέφτουν ντουφέκια ανάρια/ ο Άρης κάνει πόλεμο/ μ’ αντάρτες παλικάρια».
    Εδώ οι κύριοι του «καταδικάζετε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται;» διαπιστώνουν πολύ σοβαρό πρόβλημα; Μάλλον θα ήταν καλύτερα να μην υπήρχε αντάρτικο σπαθί, τότε, ή κι αν υπήρχε, να ήταν πιο «φιλικό» με τους ναζί και τους γερμανοτσολιάδες;
    Ακούστε αγαπητοί σημαιοφόροι της προπαγανδιστικής πυροβολαρχίας του «καταδικάζω τη βία απ όπου κι αν προέρχεται»:Έχουν περάσει πολλές χιλιάδες χρόνια που ο άνθρωπος ήταν σκλάβος, μετά έγινε δουλοπάροικος και τους τελευταίους αιώνες προλετάριος, δηλαδή μισθωτός σκλάβος, για να μπορούμε πια να αντιληφθούμε τι κρύβεται πίσω από τον δήθεν «πασιφισμό» σας:
    Η δική σας «καταδίκη της βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται», αποτελεί έναν «κομψό», κατ’ επίφαση «δημοκρατικό», τάχα μου «φιλελεύθερο» και πάντα ραφιναρισμένο τρόπο για να υπονομεύετε το δίκιο του αγώνα των καταπιεσμένων. 
Πώς; 
Μα παίρνοντας «ίσες» αποστάσεις τόσο ανάμεσα στο «δίκιο», στις «ελευθερίες» και στο «δικαίωμα» του καταπιεστή να καταπιέζει, όσο και στο δίκιο, στις ελευθερίες και στο δικαίωμα του καταπιεσμένου να αντιδρά. Να αντιστέκεται. Να μην συνθηκολογεί με την καταπίεση και με τον καταπιεστή του.
    Το θέμα σας – ας είμαστε ειλικρινείς – δεν είναι η αποκήρυξη της βίας και της κάθε βίας, όπως λέτε. Εκτός αν αποκηρύσσεται και τον κ.Βορίδη και την γνωστή δήλωσή του περί της «νόμιμης κρατικής βίας». Εσείς που «καταδικάζετε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται» την «νόμιμη – κατ’ εσάς – κρατική βία» την αποκηρύσσετε;
    Πίσω από τον δήθεν «πασιφισμό» σας και από τα διαγγέλματα «κοινωνικής ειρήνης» προς μια κοινωνία που της έχετε βάλει μπουρλότο, στόχος σας είναι να σπιλώσετε τον αγώνα του καταπιεσμένου ενάντια στον τύραννο και τον εκμεταλλευτή του, βαφτίζοντας «βία» την αντίσταση και τη διαμαρτυρία του. 
Κι αφού τη σπιλώσετε και τη συκοφαντήσετε, μετά σπεύδετε να την αντιπαραβάλλεται με τη βία του εκμεταλλευτή, με τη βία των μνημονίων, με τη βία της φτωχοποίησης, με τη βία των ΜΑΤ, με τη βία των νόμων σας. 
Αυτή τη βία, βέβαια, δεν την λέτε βία. Την βαφτίζετε «νομιμότητα» και «δημοκρατία».

    Φυσικά οι πάντα ευπρεπείς εστέτ του δήθεν ανθρωπισμού, θα συνεχίσουν το ίδιο τροπάρι: «Καταδικάζετε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται;»… 
Νομίζουν ότι έτσι θα φέρουν πιο κοντά όχι μόνο το «Τέλος της Ιστορίας», αλλά και το τέλος της φιλοσοφίας. 
Μεγαλεπήβολος στόχος, αλλά κατά κακή τύχη των διακόνων της ιστορικής αφασίας και της πολιτικής υποκρισίας υπάρχει η πραγματικότητα. Και προς δόξαν της πραγματικότητας, τη βία – ως συστατικό στοιχείο της ύπαρξης των κοινωνιών όπου αντιπαρατίθενται αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα – είτε την καταδικάζεις, είτε δεν την καταδικάζεις, αυτή υπάρχει. Ερήμην των ηθικοπλαστικών κηρυγμάτων και τρις ερήμην της πολιτικής κατεργαριάς.
    Καταδικάστε τη βία όσο θέλετε, 24 ώρες το 24ωρο. Όμως: 
    Για όσο στον κόσμο θα επικρατεί ο νόμος του ισχυρού, γα όσο θα θεωρείται «δημοκρατία» να υπάρχουν οι «από πάνω» και οι «από κάτω», για όσο το δίκιο θα καθορίζεται με βάση την δύναμη και θα υποτάσσεται σε αυτήν, για όσο οι κοινωνίες θα χωρίζονται σε τάξεις όπου οι πεντακοσιομέδιμνοι θα κάνουν κουμάντο πάνω στους ζευγίτες και όλοι μαζί πάνω στους δούλους, το να καταδικάζεις τη βία (ακόμα κι όταν αυτή η καταδίκη είναι ειλικρινής) είναι τόσο μάταιο όσο το να καταδικάζεις το γήρας. Η’ το θάνατο.
Όσο κι αν τον καταδικάσεις, αυτός υπάρχει. Και θα υπάρχει μέχρι τη δευτέρα παρουσία (τουλάχιστον…).
    Πριν σπεύσουν κάποιοι να πουν ότι όποιος αναγνωρίζει το αναπόφευκτο της ύπαρξης της βίας ταυτόχρονα την «δικαιώνει», 
απαντάμε: Η αναγνώριση ότι ο θάνατος υπάρχει, μόνο κάποιος παράλογος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι συνιστά εκδήλωση «αγάπης» προς το θάνατο ή δήλωση «δικαίωσης» της ύπαρξής του ή ότι αναιρεί την απέχθεια απέναντί του.
    Το ίδιο συμβαίνει και με τη βία. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η ρητορική καταδίκη της βίας – «μαμής» της Ιστορίας κατά Μαρξ. Το ζητούμενο είναι η δίκη, η καταδίκη και ο εξοβελισμός της «μάνας» και του «πατέρα» της βίας και όλων όσοι την γεννούν. Ας πάρουμε για παράδειγμα, το θέμα του πολέμου. Τι πιο βίαιο! Αλλά αν θέλεις να είσαι σοβαρός, το πώς τοποθετείσαι απέναντι στον πόλεμο δεν μπορεί να τελειώνει (ούτε καν να αρχίζει) με την έκφραση της καταδίκης του πολέμου. Γιατί έχει και «παρακάτω». Η μήπως δεν έχει «παρακάτω»; Δεν απαιτείται, δηλαδή, να προσδιοριστεί ο χαρακτήρας του πολέμου; Το «καταδικάζω τον πόλεμο» σε βγάζει, τάχα, από την υποχρέωση να τοποθετηθείς, να πάρεις θέση αν είναι δίκαιος ή άδικος ο πόλεμος, από πλευράς εκείνων που είτε ως αμυνόμενοι, είτε ως επιτιθέμενοι, συμμετέχουν σε αυτόν;
    Εκτός αν καταλήξουμε ότι κάθε πόλεμος είναι άδικος και ότι με ένα «καταδικάζω τον πόλεμο» ξεμπερδεύουμε. Αλλά τότε εξίσου «άδικο» με τους Τούρκους το ’21 είχαν και οι επαναστατημένοι Έλληνες. Όμως, αν κάθε πόλεμος είναι «άδικος», και αν η αδικία επιμερίζεται εξίσου σε όλους όσοι συμμετέχουν ή εξαναγκάζονται να συμμετάσχουν σε αυτόν, τότε καλύτερη δικαίωση του «αδικητή» δεν μπορεί να υπάρξει.


 
   Όταν επομένως μιλάμε για βία, το χρέος μας δεν είναι να αραδιάζουμε επίθετα και προσδιορισμούς για να αποδείξουμε πόσο απεχθής μας είναι, μη και δεν πάρουμε μέρος στο γενικό μεθύσι κάποιας αταξικής, απολίτικης και αντι-ιστορικής «συναδέλφωσης». Υποχρέωση του καθενός – εφόσον σέβεται τον εαυτό του – είναι να προσδιορίζει το χαρακτήρα της βίας.
    Και στο σημείο αυτό, αφήνουμε τη «βαριά φιλοσοφία» και ερχόμαστε στην τρέχουσα επικαιρότητα: Υποχρέωση του καθενός, αν μάλιστα είναι αξιοπρεπής (ούτε κομμουνιστής ούτε μη κομμουνιστής, ούτε αριστερός ούτε δεξιός, ούτε προοδευτικός ούτε συντηρητικός, αλλά «απλώς» αξιοπρεπής), είναι να μην επιτρέπει να συκοφαντούνται οι κοινωνικοί αγώνες μέσα από τη χυδαία επιχείρηση να διασυνδεθούν, να παραλληλιστούν ή πολύ περισσότερο να ταυτιστούν με το ναζιστικό έγκλημα. Με το φασιστικό λιντσάρισμα. Με την ατομική τρομοκρατία. Με την παρα-κρατική δράση. Με την προβοκατόρικη, δολοφονική δράση τύπου «Μαρφίν» κοκ.
    Δεν υπάρχει πιο ευδιάκριτο σινιάλο επερχόμενης πολιτικής «ανωμαλίας» από τη χυδαιότητα που ισχυρίζεται, άμεσα ή έμμεσα, ότι η λαϊκή αντίσταση αποτελεί τάχα τη «δικαίωση», τη «νομιμοποίηση», τον «τροφοδότη», το «συγκοινωνούν δοχείο» ή ακόμα και τον «γεννήτορα» (!) της τραμπούκικης, της υποκοσμιακής, της ναζιστικής και κάθε μορφής φασιστικής βίας.
    Εκείνο που ισχύει είναι το ακριβώς αντίθετο:
    Οι μαζικοί, λαϊκοί, κοινωνικοί και πολιτικοί αγώνες, εφόσον είναι τέτοιοι, όχι μόνο δεν αποτελούν την «κατάφαση», αλλά την πιο κατηγορηματική, την πιο εκκωφαντική άρνηση – μέχρι του σημείου της κατάργησή της – της βίας που ασκείται πάνω στον καταπιεσμένο. Η κατάργηση αυτής της βίας, που γεννά όχι μόνο το δικαίωμα αλλά και το καθήκον της αντίστασης απέναντί της, είναι και ο μόνος δρόμος για την αντιμετώπιση της βίας, γενικά, και της διάχυσής της.
    Υποχρέωση, τελικά, του καθενός – εφόσον σέβεται τον εαυτό του – δεν είναι να εξαντλείται στην «καταδίκη της βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται». Είναι η καταδίκη και η αντίσταση στη βία,αλλά από εκεί που πραγματικά προέρχεται. Είναι η καταδίκη, η αντίσταση και η αποκάλυψη της βίας – και όσων κρύβονται πίσω της – που αναπαράγει, ενισχύει, διευκολύνει και «νομιμοποιεί» την καθεστωτική βιαιότητα.

    Τα όσα σημειώνουμε παραπάνω μόνο από κάποιον συκοφάντη ή εντελώς ευήθη θα ερμηνεύονταν ως στάση που προσεγγίζει τη βία ως κάτι, τάχα, το επιθυμητό. Εκείνο που λέμε είναι ότι η βία αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα της μόνης ελεύθερης προσέγγισης που μπορεί να υπάρξει. Και η μόνη ελεύθερη προσέγγιση είναι εκείνη που διαθέτει επίγνωση της αναγκαιότητας.
    Αν πάλι όλα αυτά δεν ισχύουν, τότε όχι μόνο θα πρέπει να «καταδικάσουμε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται», αλλά θα πρέπει να ζητήσουμε και «συγγνώμη»:
    Να ζητήσουμε «συγγνώμη», για παράδειγμα, για λογαριασμό του Άρη και του αντάρτη του ΕΛΑΣ που άσκησαν βία κατά της χιτλερικής χολέρας. «Συγγνώμη» για λογαριασμό του Καραϊσκάκη και του Κολοκοτρώνη. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό του στρατιώτη του Κόκκινου Στρατού που τσάκισε το κτήνος του ναζισμού στο Ράιχσταγκ. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό των κολίγων στο Κιλελέρ. Συγγνώμη για λογαριασμό εκείνων που γκρέμισαν τη Βαστίλη και των άλλων που πολέμησαν για την κατάργηση της δουλείας στην Αμερική. 
«Συγγνώμη» για λογαριασμό και του πιτσιρικά της «Ιντιφάντα» που πετούσε τόσο βίαια τις πέτρες του στα τανκς των Ισραηλινών. 
«Συγγνώμη» και για την άποψή μας ότι ο λαός μας, οργανωμένα, αποφασιστικά και μαζικά – δηλαδή δημοκρατικά – έχει κάθε δικαίωμα να πάρει την «όψη που με βιά μετράει τη γη» και να αποτινάξει από το σβέρκο του τα μνημόνια και ό,τι γεννάει τα μνημόνια.
    «Συγγνώμη»; Δεν θα μπορέσουμε…

Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

Σαν σήμερα 23-5-1970: ΧΟΥΝΤΑ CIA ΑΓΓΛΙΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΟ "ΧΕΡΑΚΙ" ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ.


23 Μαΐου 1970: CIA και χού­ντα υπο­νο­μεύ­ουν την Κύπρο


23 Μάη 1970:Πάνω από 70 ένο­πλοι μα­σκο­φό­ροι κα­τα­λαμ­βά­νουν τα ξη­με­ρώ­μα­τα τον Αστυ­νο­μι­κό Σταθ­μό της Λε­με­σού και αρ­πά­ζουν όλο τον οπλι­σμό και τα πυ­ρο­μα­χι­κά.
Οι ει­σβο­λείς αφή­νουν στο Αστυ­νο­μι­κό Τμήμα προ­κη­ρύ­ξεις του πα­ρά­νο­μου «Εθνι­κού Με­τώ­που» και κα­λούν τους αστυ­νο­μι­κούς να μην υπα­κούν στην κυ­βέρ­νη­ση, αλλά στην ορ­γά­νω­ση αυτή.
Η επι­χεί­ρη­ση αυτή ήταν ένα ακόμη επει­σό­διο στην επι­χεί­ρη­ση ανα­τρο­πής του Προ­έ­δρου της Κύ­πρου Μα­κά­ριου, για την ολο­κλή­ρω­ση του σχε­δί­ου της ΝΑ­ΤΟ­ποί­η­σης του Νη­σιού.
Το σχέ­διο αυτό κα­τα­στρώ­θη­κε από τους Αμε­ρι­κα­νούς σε συ­νερ­γα­σία με τους Βρε­τα­νούς και με εκτε­λε­στι­κό όρ­γα­νο τη χού­ντα της Αθή­νας.
Λίγες μέρες πριν την επι­χεί­ρη­ση στη Λε­με­σό, στις 8 Μάρτη 1970, απέ­τυ­χε δο­λο­φο­νι­κή από­πει­ρα σε βάρος του Μα­κά­ριου.
Αμέ­σως μετά την απο­τυ­χη­μέ­νη από­πει­ρα, γί­νε­ται γνω­στή η ύπαρ­ξη σχε­δί­ου πρα­ξι­κο­πή­μα­τος στην Κύπρο με την επω­νυ­μία «Ερμής».

Η ορ­γά­νω­ση «Εθνι­κό Μέ­τω­πο» εμ­φα­νί­στη­κε για πρώτη φορά στην Κύπρο το Μάρτη του 1969.
Πραγ­μα­τι­κός κα­θο­δη­γη­τής της ήταν η ΚΥΠ του ελ­λη­νι­κού δι­κτα­το­ρι­κού κα­θε­στώ­τος και το 2ο Γρα­φείο του Γε­νι­κού Επι­τε­λεί­ου της Εθνο­φρου­ράς, δη­λα­δή των ελ­λη­νι­κών στρα­τιω­τι­κών δυ­νά­με­ων στην Κύπρο.
Η επι­χεί­ρη­ση στη Λε­με­σό στις 23 Μάη 1970 ήταν το επι­στέ­γα­σμα μιας σει­ράς προ­βο­κα­τό­ρι­κων, τρο­μο­κρα­τι­κών ενερ­γειών της ορ­γά­νω­σης.
Ο Μα­κά­ριος, επι­κε­φα­λής κλι­μα­κί­ου αξιω­μα­τι­κών της Αστυ­νο­μί­ας, με­τα­βαί­νει στη Λε­με­σό και κα­θο­δη­γεί προ­σω­πι­κά τις προ­σπά­θειες σύλ­λη­ψης των μελών του «Εθνι­κού Με­τώ­που».
Συλ­λαμ­βά­νο­νται εκα­το­ντά­δες άτομα και στις 27 Μάη ο Πρό­ε­δρος της Κύ­πρου ανα­κοι­νώ­νει τη διά­λυ­ση της ορ­γά­νω­σης.

Οι συλ­λή­ψεις, όμως, φέρ­νουν στο φως το μέ­γε­θος της διείσ­δυ­σης του «Εθνι­κού Με­τώ­που» και όλο το πο­λι­τι­κό σύ­στη­μα της Κύ­πρου κιν­δυ­νεύ­ει να τι­να­χτεί στον αέρα.
Απο­κα­λύ­πτε­ται, λοι­πόν, ότι το 70% των αστυ­νο­μι­κών της Λε­με­σού ανή­κει στο «ΕΜ», ενώ με την ορ­γά­νω­ση αυτή συ­νερ­γα­ζό­ταν στενά ο επι­κε­φα­λής της Κε­ντρι­κής Υπη­ρε­σί­ας Πλη­ρο­φο­ριών της Κύ­πρου, ανώ­τα­τα στε­λέ­χη της Αστυ­νο­μί­ας, πολ­λές γνω­στές πο­λι­τι­κές προ­σω­πι­κό­τη­τες.

Ωστό­σο, ο Μα­κά­ριος, αν και γνώ­ρι­ζε τα σχέ­δια της χού­ντας και των Αμε­ρι­κα­νών, ακο­λού­θη­σε πο­λι­τι­κή συ­γκά­λυ­ψης των συ­νω­μο­τών και τους απέ­νει­με χάρη. Το απο­τέ­λε­σμα ήταν, σύσ­σω­μη η ηγε­σία του «Εθνι­κού Με­τώ­που» να εντα­χθεί στην ΕΟΚΑ Β’…

Από Ατέχνως