ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

«Μα καλά! Έγιναν όλα Αυτά;»



«Ο χορός του Σουκατζίδη», του Βάλια Σεμερτζίδη, 1966
,,Σε μια εποχή που θεοποιούνται ο ατομισμός, ο ανταγωνισμός, το «ο θάνατός σου η ζωή μου», εμείς μαθαίνουμε από τη στάση του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, που δεν δέχτηκε να βάλει το «εγώ» πάνω από το «εμείς» ακόμα και στο πιο τραγικό ερώτημα «ζωή ή θάνατος». Δεν δέχτηκε να του χαριστεί η ζωή, γιατί θα ξεφτιλιζόταν, θα ήταν «ένα τίποτα».,,

Αλλος σκέφτεται, άλλος σκουπίζει βιαστικά τα μάτια του, άλλος αναρωτιέται «Μα καλά! Εγιναν όλα αυτά;». Ασυνήθιστες εικόνες στο τέλος μιας κινηματογραφικής προβολής... Κάπως έτσι όμως ήμασταν όλοι όσοι παρακολουθήσαμε την προηγούμενη βδομάδα το «Τελευταίο Σημείωμα»...
Το πιο θετικό στοιχείο της ταινίας είναι ότι μπορεί να δώσει ώθηση σε έναν νέο άνθρωπο να το ψάξει πιο βαθιά, να μάθει την Ιστορία του τόπου μας και του λαού μας. 
Να μάθει για το ποιοι ήταν αυτοί οι 200 που με την αλύγιστη στάση τους νίκησαν το φόβο και το θάνατο. 
Αυτήν την ιστορία, καθώς και χιλιάδες άλλες δεν θα τις βρούμε γραμμένες στα σχολικά βιβλία...
Η ταινία, βασισμένη στο αληθινό γεγονός της εκτέλεσης των 200 κομμουνιστών, έρχεται σε μία περίοδο που λυτοί και δεμένοι έχουν βαλθεί να βάλουν στο ίδιο τσουβάλι τους εκτελεστές και τους εκτελεσμένους, τους προδότες και τους ήρωες, το ναζισμό με τον κομμουνισμό. 
Ούτε μπορεί να ξεχάσει κανείς ότι η Καισαριανή ήταν το πρώτο ιστορικό μέρος που προσπάθησε να μαγαρίσει ο ΣΥΡΙΖΑ με την παρουσία του (τις πρώτες μέρες της εκλογής του), προσπαθώντας έτσι να ξεπλύνει την αντιλαϊκή του πολιτική.

Στο έργο ακούς και βλέπεις τους κομμουνιστές, τα μέλη του ΚΚΕ που κρατούνταν κοντά μια δεκαετία από τη δικτατορία του Μεταξά στην Ακροναυπλία και σε άλλα ξερονήσια. 
Μαθαίνεις για την άρνηση του Μεταξά και του καθεστώτος του να τους απελευθερώσει για να πολεμήσουν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο όπως ζήτησαν, αλλά αντίθετα τους παρέδωσε στους ναζί. 
Βλέπεις πως «κάποιοι» έξω από τις φυλακές μεριμνούσαν, ώστε οι φυλακισμένοι να μαθαίνουν τα νέα, τις νίκες του Κόκκινου Στρατού και την προσφορά της ΕΣΣΔ...
Αυτές οι ιδέες παραμένουν ζωντανές κι ανίκητες όσο κι αν τις πολεμάνε
«Ο χορός του Σουκατζίδη», του Βάλια Σεμερτζίδη, 1966
Βαδίζοντας στα 100 χρόνια του Κόμματός μας, όλη αυτήν την περίοδο έχουμε ψάξει, συζητήσει και διαβάσει πλευρές της Ιστορίας του. 
Πολλοί από εμάς έχουμε συμμετάσχει και σε εκδηλώσεις και παραγωγές του Κόμματός μας και της ΚΝΕ.
 Σε αυτό το πλαίσιο, η ταινία βοηθά έναν νέο άνθρωπο να οπτικοποιήσει, όσο αυτό γίνεται στο πλαίσιο μίας ταινίας, τη ζωή στη φυλακή και πρώτα και κύρια την ανάγκη οργάνωσης και δράσης των κομμουνιστών κάτω και από τις πιο δύσκολες συνθήκες. 
Μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την οργάνωση που υπήρχε μέσα στη φυλακή. Μπορεί κάποιος να δει τη συντροφικότητα, την αλληλεγγύη, τη στήριξη που υπήρχε, ακόμα κι όταν κάποιος πήγαινε να λυγίσει, τη διαρκή προσπάθεια για κατάκτηση της γνώσης, την πολιτιστική καλλιέργεια. 
Σε βοηθά να κατανοήσεις ότι η αδιάκοπη αυτή προσπάθεια των κομμουνιστών, ακόμα και σε αυτές τις τόσο δύσκολες στιγμές, ήταν πλευρά αντίστασης σε ένα βάρβαρο καθεστώς, ήταν αγώνας για την ίδια τη ζωή.
Ολοι αυτοί - όχι μόνο οι 200 κομμουνιστές - που έδωσαν τη ζωή τους δεν ήταν υπεράνθρωποι, αλλά η αταλάντευτη στάση τους τελικά ήταν προϊόν συνειδητής στράτευσης στον αγώνα ενάντια στην αδικία, για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, στην πίστη για την τελική νίκη. 

Ηταν άνθρωποι που ενώ ήταν στη φυλακή, πολλοί μάλιστα απ' αυτούς αρκετά χρόνια, σκεφτόντουσαν τον εαυτό τους έξω... Ηταν άνθρωποι, που αγαπούσαν πολύ τη ζωή, τους έλειπαν οι δικοί τους άνθρωποι. Συνειδητοποιείς ότι ήταν συνειδητή επιλογή, η προσωπική ζωή τους να βαδίζει στο πλευρό του ΚΚΕ με όποιο τίμημα. Και το Κόμμα μας, η εξέλιξη της ταξικής πάλης, η δύναμη των επαναστατικών ιδεών ήταν που μετέτρεψε συνηθισμένους ανθρώπους σε ξεχωριστούς.
Είχαν πίστη στο δίκιο του αγώνα έως και την τελευταία στιγμή κι αυτό τους έδινε τη δύναμη ακόμα και να περιφρονούν τους εκτελεστές τους. 
Τους έδινε όμως και τη σιγουριά ότι θα υπάρξει «εκδίκηση», όπως λέει κι ένας από τους εκτελεσθέντες.
Σε μια εποχή που θεοποιούνται ο ατομισμός, ο ανταγωνισμός, το «ο θάνατός σου η ζωή μου», εμείς μαθαίνουμε από τη στάση του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, που δεν δέχτηκε να βάλει το «εγώ» πάνω από το «εμείς» ακόμα και στο πιο τραγικό ερώτημα «ζωή ή θάνατος». Δεν δέχτηκε να του χαριστεί η ζωή, γιατί θα ξεφτιλιζόταν, θα ήταν «ένα τίποτα». 
Είμαστε περήφανοι, γνωρίζοντας ότι ο Ν. Σουκατζίδης ήταν μέλος της Ομοσπονδίας Κομμουνιστικών Νεολαιών Ελλάδας από το 1927 κιόλας. Σε πολύ δύσκολες συνθήκες ανδρώθηκε πρώτα ως στέλεχος της ΟΚΝΕ και αργότερα του ΚΚΕ. 
Το 1936 με την ιδιότητα του προέδρου του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων του νομού Ηρακλείου, συλλαμβάνεται από την Ασφάλεια και εκτοπίζεται στον Αη Στράτη. 
Από τότε δεν ξαναγύρισε σπίτι του, παρέμεινε στις εξορίες και τις φυλακές μέχρι το τέλος της ζωής του. Σημαντικός σταθμός σ' αυτή του την πορεία η Ακροναυπλία και στη συνέχεια το Χαϊδάρι. Η αλύγιστη στάση του τόσο μέσα στη φυλακή όσο και πριν την εκτέλεση, μαρτυρά όλη αυτήν τη διαδρομή.
Κρατάμε τη φλόγα αναμμένη
Οι σημερινές συνθήκες σίγουρα δεν μοιάζουν με αυτές που περιγράφει η ταινία, που έδωσαν πράξεις ανείπωτου ηρωισμού στις φυλακές, στις εξορίες, στα εκτελεστικά αποσπάσματα. 
Αλλά έχουν τον δικό τους ηρωισμό, σε συνθήκες που ο τροχός της Ιστορίας μοιάζει ακίνητος... Εμείς οι νέοι κομμουνιστές παίρνουμε δύναμη από τους συντρόφους μας, από την αδιάλλακτη και περήφανη στάση τους, όπως αυτή αποτυπώνεται και στο «Τελευταίο σημείωμα».
 Κρατάμε τη φλόγα αναμμένη. Εχουμε την ευγενική φιλοδοξία να μάθουμε, να δρούμε, να σκεφτόμαστε σαν όλους αυτούς... Να σταθούμε αντάξιοι των ηρωικών παραδόσεων του ΚΚΕ.


«Εμείς

μερτικό δε ζητήσαμε. Τίποτα. Μόνον

θυμηθείτε το: αν η ελευθερία

δε βαδίσει στα χνάρια του αίματός μας,

εδώ θα μας σκοτώνουν κάθε μέρα. Γεια σας»


Γιάννης Ρίτσος

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Είχαν τη Δύναμη να Σμπαραλιάσουν, να Συντρίψουν, να Εκμηδενίσουν, το Μύθο του Αήττητου:


Χολή και δηλητήριο απ τα τσιράκια της αστικής τάξης στα ΜΜΕ για ''Το τελευταίο σημείωμα'' 
Δεν μπορούν λέει να καταλάβουν 
"τι.. χόρευαν οι 200 κομμουνιστές λίγες ώρες πριν εκτελεστούν'' 
Πως να καταλάβετε εσείς ρε νούμερα το μεγαλείο και τη δύναμη που αντλεί ένας κομμουνιστής από την υπόθεση για την οποία παλεύει ; 

Διαβάστε το παρακάτω απ τον σημερινό Ριζοσπάστη:
Ισορροπίες...
Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα διαβάζοντας το σχολιασμό της εμμονικής αντικομμουνιστικής εφημερίδας «Δημοκρατία» για τη νέα ταινία του Π. Βούλγαρη «Το τελευταίο σημείωμα». 
Ο Μ. Κοττάκης, που έγραψε το σχετικό άρθρο χτες, διαπιστώνει ότι πρόκειται για... «στρατευμένο» έργο και προφανώς δεν αντιστέκεται στον αντικομμουνιστικό πειρασμό. 
Επιβεβαιώνει κι αυτός με τη σειρά του την αμηχανία που νιώθει το σινάφι του απέναντι στο μεγαλείο που εκπέμπουν οι 200 κομμουνιστές εκτελεσμένοι από τους ναζί την Πρωτομαγιά του 1944. 
Μια αμηχανία που τελικά το μόνο που αφήνει σε τέτοιες «πένες», είναι το αναμάσημα της θεωρίας των δύο άκρων, της ταύτισης των φασιστών με τους κομμουνιστές. 
Ετσι, μας πληροφορεί ότι στην Κατοχή, ο «τρόπος αντίστασης της αριστεράς μεγάλωνε τη συμφορά», αφού «για έναν Γερμανό διοικητή στους Μολάους δολοφονήθηκαν σε αντίποινα τριακόσιοι...».
Οσο για τα άγχη που βγάζει ο δημοσιογράφος για το τι... χόρευαν οι 200 κομμουνιστές λίγες ώρες πριν εκτελεστούν, ας μην ενίσταται. 
Η σκηνή της ταινίας με τους ήρωες να αντικρίζουν λεβέντικα το θάνατο χορεύοντας παραδοσιακούς χορούς συγκλονίζει το θεατή γιατί αποτυπώνει το μεγαλείο και τη δύναμη που αντλούσαν οι κομμουνιστές από την υπόθεση για την οποία πάλευαν. 
Κι αυτή η υπόθεση, το δίκιο του λαού, όντως είναι ο πιο γνήσιος πατριωτισμός, που σημαίνει αγάπη για το λαό, τους εργάτες, τους μεροκαματιάρηδες αυτής της χώρας, για τις καλύτερες από τις παραδόσεις του, για να ζει ένα μέλλον που θα διαφεντεύει τον τόπο του, τον πλούτο που αυτός παράγει με ειρήνη, φιλία και συνεργασία με τους άλλους λαούς και όχι η «πατριδοκαπηλία», μεγαλοϊδεατισμοί και εθνικοφροσύνες που οδήγησαν το λαό μας στις ανθρωποσφαγές των ιμπεριαλιστικών πολέμων. 
Ομως, αυτά φαντάζουν ακατάληπτα για εφημερίδες που κάθε βδομάδα μοιράζουν αφιερώματα στη μαύρη αντίδραση (από τον Ν. Ζέρβα μέχρι τον Μεταξά και τον Παπαδόπουλο)... 
Οσο για την επισήμανση της εφημερίδας ότι η συγκεκριμένη ταινία δεν καταφέρνει να κρατήσει «ισορροπίες», εμείς απλά το επιβεβαιώνουμε και μάλιστα μετά χαράς... 
Οποιος ψάχνει «ισορροπία» ανάμεσα στο γερμανικό οπλοπολυβόλο και τις απανωτές εικοσάδες των κομμουνιστών που «φεύγουν» με τη γροθιά υψωμένη, μάλλον έχει «λερωμένη» τη φωλιά του...

Αντί άλλου σχολίου, επαναφέρουμε ένα απόσπασμα απ' όσα έγραψε ο «Ριζοσπάστης» την περασμένη Κυριακή για την ταινία: 
«Απέναντι στον κόσμο του κυνισμού, της βαρβαρότητας, της κτηνωδίας που αντιπροσωπεύουν οι δυνάμεις του χιτλεροφασισμού, η ταινία ορθώνει έναν κόσμο αλληλεγγύης, ήθους, εντιμότητας, αξιοπρέπειας και βαθιάς ανθρωπιάς που φτάνει έως την ύστατη θυσία, χωρίς να κρύβει ότι βασικοί φορείς των ανώτερων αυτών ψυχικών δυνάμεων του ανθρώπου είναι οι κομμουνιστές (...) 
Αυτό, άλλωστε, είναι το περιεχόμενο και το βαθύτερο μήνυμα της ταινίας, που προεκτείνεται στο σήμερα: 
Η θεμελιωμένη στα πιο προωθημένα ανθρώπινα ιδανικά ηθική υπεροχή των λαϊκών αγωνιστών είχε τη δύναμη να σμπαραλιάσει, να συντρίψει, να εκμηδενίσει το μύθο του αήττητου, σιδερόφραχτου χιτλερικού οικοδομήματος, τη σάπια τενεκεδένια "υπεροχή" της "ανώτερης άριας φυλής", μια υπεροχή για την οποία καυχιέται άλλωστε στην αρχή της ταινίας ο Γερμανός διοικητής του στρατοπέδου, ο Φίσερ»...
Μ.

Από:

Konstantinos Mpourxas
1/11/17
Απ' τα σχόλια για την Ταινία:
Stelios Bamiatzis ορθότατα όλα αυτά αλλά μία παρατήρηση:
τελικά "βγαίνει" ότι ήταν κομμουνιστές; διότι εάν είναι έτσι τσάμπα τα χώναμε 

Ελενη Μαρκακη Το οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των κρατουμενων στο στρατοπεδο ηταν κομμουνιστες φαινοταν πολυ καθαρα...
Και φανηκε και η αντιθεση αναμεσα στους ανοργανωτους κρατουμενους 
-που ανεχονταν τους εξευτελισμους εκληπαρωντας και κλαιγοντας για τη ζωη τους-, 
και την οργανωμενη ''κοινωνια'' των κομμουνιστων... 
Απο τη σταση ζωη τους, απο το οτι αποτελουσαν μια συγκροτημενη κοινοτητα με αλληλεγγυη και απο τον τροπο που αντιμετωπισαν τον θανατο... 
Εδω ειχαν στησει και μηχανισμο πληροφορησης και ενημερωσης για να ενημερωνονται για τις επιτυχιες του Κοκκινου Στρατου και του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ... 
Ψυχη της οργανωσης αυτης ηταν ο ηλικιωμενος ''καθοδηγητης'' -τινος Κομματος αληθεια; 
Και ο οποιος μπροστα στο εκτελεστικο αποσπασμα με υψωμενη τη γροθια ειπε: ''Εικοσιπέντε χρόνια αγώνα και θυσίας δεν πήγαν χαμένα. Πεθαίνω σαν άνθρωπος... Για μια δίκαιη κοινωνία...'' που παρεπεμπε αμεσα στην οργανωση του, απο την αρχη της ιδρυσης του Κομματος...
Και μην ξεχναμε οτι δεν προκειται για ιστορικο ντοκυμαντερ, αλλα για ταινια... 
Και επειδη ο κινηματογραφος ειναι και Τεχνη, πρέπει να ξερουμε οτι δεν ειναι ''υποχρεωτικο'' να μας τα δινουν ολα ετοιμα στο πιατο... 
Πρεπει να ειναι και αυτο που λεμε ''τροφη για σκεψη και προβληματισμο''... Και τελικα για τον πολυ τον κοσμο -τους αμυητους- πιστευω οτι λειτουργει καλυτερα αυτο, απο το να τους δινεις ετοιμη τροφη... 
Αν εκατο φορες στη διαρκεια της ταινιας ακουγονταν οι λεξεις, ΚΚΕ, Σταλιν, Κοκκινος Στρατος, Σοβιετικη Ενωση, ΕΑΜ -ΕΛΛΑΣ, τι θα καταφερνε αυτη η ταινια; 

Το πολυ-πολυ η συντριπτικη πλειοψηφια των θεατων θα εβγαινε απο την προβολη με την αισθηση οτι παρακολουθησε μια ταινια ανοιχτης προπαγανδας -γιατι ετσι κατα τη γνωμη μου θα το βιωναν οι περισσοτεροι- τωρα πλεον με τους χιλιαδες τονους αντικομμουνισμου και γκεμπελιστικης προπαγανδας που εχει δεχτει ολος αυτος ο κοσμος, σε ολα τα επιπεδα, τις τελευταιες 10ετιες ειδικα, μετα την ηττα του παγκοσμιου Κομμουνιστικου κινηματος...
Δεν σας κρυβω οτι για μενα ηταν μια εκπληξη ο τροπος που χειριστηκε ο Βουλγαρης αυτη την ταινια, με το τοσο δυσκολο και καθολου ευπεπτο για τους πολλους και το ευρυ κοινο θεμα..

Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017

Οι Δοσίλογοι της Κατοχής, οι δίκες παρωδία (Ντοκουμέντα, Αποκαλύψεις, Μαρτυρίες)

Όλο το βιβλίο μέσω www.scribd.com

“[…]Οι δίκες των δοσιλόγων, που αυτούσια τα πρακτικά τους παραθέτουμε σ’ αυτό το βιβλίο, αποκάλυψαν όλο αυτό τον εσμό και την έκταση του δοσιλογισμού. 
Πάνω από 300 (!) πολιτικοί παράγοντες των κομμάτων της Δεξιάς και του Κέντρου παρέλασαν στη δίκη των Ι. Ράλλη, Γ. Τσολάκογλου κλπ. 
σαν μάρτυρες υπεράσπισης γιατί είχαν συνειδητοποιήσει πως μαζί δικάζονταν όλο το καθεστώς της άρχουσας τάξης και η βρετανική πολιτική στην Ελλάδα.

Ο δοσίλογος Κ. Ρέντης κατάθεσε: «Γνωρίζω ότι το Σίτυ ενίσχυε τα Τάγματα Ασφαλείας εις την Πελοπόννησον» και βεβαίωσε πως ο ίδιος μετέφερε επιστολή του Τσολάκογλου σε Άγγλο συνταγματάρχη. Ο αντιστράτηγος Παναγάκος στην ίδια δίκη δήλωσε ότι οι Άγγλοι αξιωματικοί σύνδεσμοι στην Πελοπόννησο έθεσαν στη διάθεση των ηγετών των Ταγμάτων της Πάτρας Μπακογιάννη, Ζερβέα, Κουρκουλάκου όσα χρήματα ήθελαν.

[…] Ο ταγματάρχης Πολύζος εξάλλου, υπαρχηγός και επιτελάρχης της «Χ» του Γρίβα στη δίκη της Ειδικής κατάθεσε: «Οι Γερμανοί δεν συνελάμβαναν μέλη της οργανώσεως ‘Χ’ διότι εγνώριζον ότι ανήκον εις εθνικιστικήν οργάνωσιν. Δεν επείραζαν εμάς τους εθνικιστάς… Συνεργαζόμουν συχνά μετά του Λάμπου (διοικητή της Ειδικής Ασφάλειας που ήταν τυφλό όργανο των γερμανικών Ες – Ες)… Ο Λάμπου, συνεχίζει, μας εφοδίαζε με ταυτότητες της Ειδικής […] Οι Γερμανοί έβαζαν τας εθνικιστικάς οργανώσεις να πολεμούν τους κομμουνιστές δια να έχουν αυτοί ήσυχο το κεφάλι των… Ο Λάμπου είχε αρίστας σχέσεις μετά των Ν. Ζέρβα και του Δ. Ψαρρού…»

Ο Ι. Ράλλης ψευτοπρωθυπουργός της Κατοχής και ο άμεσος συνεργάτης του συνταγματάρχης Ι. Πλυτζανόπουλος, διοικητής των Ταγμάτων Ασφαλείας της Αθήνας, στην απολογία τους ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου ωρύονταν… «είμαστε αγγλόφιλοι!!».
 Ο δεύτερος μάλιστα αποκάλυψε πως, όταν πριν ιδρυθούν τα Τάγματα Ασφαλείας, ζητήθηκε η γνώμη των Άγγλων αυτοί απάντησαν: «… να φτιάξετε τα Τάγματα. Αρκεί μόνο να πέσουν σε καλά χέρια» (υπονοώντας να πέσουν στα χέρια των δικών τους πραχτόρων),

Ακόμα, πολλοί , μεγαλόσχημοι δοσίλογοι που βαρύνονταν με σωρεία εγκλημάτων, μπλόκα, ομαδικές εκτελέσεις απαλλάσσονταν ή απλώς εμφανίζονταν στο δικαστήριο προσκομίζοντας μια απλή βεβαίωση της αγγλικής πρεσβείας στην Αθήνα ότι ήταν πράχτορές της και έφευγαν. 
Και πραγματικά στην πορεία της διαδικασίας της δίκης αποδείχτηκε πως οι πιο λυσσασμένοι βασανιστές των Ταγμάτων και της Ειδικής Ασφάλειας ήταν τυφλά όργανα και πράχτορες των Άγγλων! […]”

(Από τον πρόλογο του συγγραφέα του βιβλίου)
Το βρήκαμε στον Οικοδόμο !!
Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο να μεταφερθείς στο βιβλίο: 

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2017

Σήμερα οι Μαθητές:«Λεφτά για F-16 βρήκαν στο λεπτό και δεν υπάρχει σάλιο μας λεν για το σχολειό!»



Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΕΧΕΙ ΙΔΑΝΙΚΑ, ΟΥΤΕ ΞΕΠΟΥΛΙΕΤΑΙ, ΟΥΤΕ ΠΡΟΣΚΥΝΑ! 


mathites.gr:
30/10/17


Σήμερα χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα, από την Αθήνα και τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη, την Πρέβεζα, την Πάτρα και την Κρήτη βγήκαμε στους δρόμους και διεκδικήσαμε τα δικαιώματά μας! Ένα σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει!

Με δυναμικό παλμό, φωνάζοντας συνεχώς συνθήματα, όπως 
«Λεφτά για F-16 βρήκαν στο λεπτό και δεν υπάρχει σάλιο μας λεν για το σχολειό!», 
«Τόσα χρόνια νόμοι η ίδια ιστορία, κόστος οι μαθητές μέσα στα σχολεία…» κ.ά.
 κάναμε ξεκάθαρο ότι οι μαθητές δε θα κάτσουμε στ’ αυγά μας, θα διεκδικήσουμε να εξασφαλιστεί ΤΩΡΑ χρηματοδότηση για τη λειτουργία των σχολείων μας, δημόσια και δωρεάν παιδεία, τη ζωή και το μέλλον που μας αξίζει!

Στείλαμε δυναμικό μήνυμα αγώνα: 
Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΕΧΕΙ ΙΔΑΝΙΚΑ, ΟΥΤΕ ΞΕΠΟΥΛΙΕΤΑΙ, ΟΥΤΕ ΠΡΟΣΚΥΝΑ! 
Έχουμε αιτήματα, διεκδικούμε το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει κι αυτό δεν μπορεί να κρυφτεί, επειδή τα ΜΜΕ αξιοποιούν ενέργειες που δεν έχουνε καμία σχέση με τον οργανωμένο αγώνα μας!
Σήμερα ήταν μόνο η αρχή… Τώρα ξεκινάμε… 
Η σημερινή κυβέρνηση, που συνεχίζει στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες και μαζί με τους συνεργάτες τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αλλού συνεχίζουν να χτυπάνε το δικαίωμά μας στη μόρφωση και τη ζωή ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ!

Είμαστε πολλοί, θα γίνουμε περισσότεροι. Δε σταματάμε! Συνεχίζουμε ακόμα πιο δυνατοί και αποφασισμένοι:
Συντονιζόμαστε όλα τα σχολεία, σε κάθε δήμο και πόλη, για να οργανώσουμε καλύτερα, ενωμένοι όλοι μαζί οι μαθητές τον αγώνα μας! 

Αποφασίζουμε πώς θα συνεχίσουμε:

Στην Αθήνα καλούμε όλους τους εκλεγμένους σε 5μελή και 15μελή, αλλά και όλους τους μαθητές που θέλουν να αγωνιστούν να συντονίσουμε τον αγώνα μας για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει! 
Το Σάββατο 4 Νοέμβρη στις 13:00 στο κτίριο της Ένωσης Λογιστών (Κάνιγγος 27) φτιάχνουμε και φέτος τη Συντονιστική Επιτροπή μαθητών Αθήνας!
Συζητάμε σε κάθε τάξη, σε κάθε σχολείο για να μπουν πιο πολλοί μαθητές στον αγώνα!
Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη, τη διεκδίκηση για όλα αυτά που έχουμε ανάγκη!


Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Σαν σήμερα Τι αλήθεια είπε ο Μεταξάς;;



ΓΙΑΤΙ Ο ΜΕΤΑΞΑΣ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΤΟ ΟΧΙ (TRUE STORY)


Εκείνο το βράδι που ο Μεταξάς δέχθηκε την επίσκεψη από τον Ιταλό πρέσβη της κυβέρνησης Μουσολίνι, φέρεται να είπε το περίφημο «ΟΧΙ» το οποίο έμεινε στην ιστορία και έκτοτε μνημονεύεται ως μεγάλη ιστορική πράξη του δικτάτορα Μεταξά.
Εδώ δεν θα κάνουμε ιστορική ανάλυση. Δεν θα μπούμε στην λογική να απαντήσουμε με τους συνηθισμένους τρόπους και να υποστηρίξουμε ότι δεν ήταν ο Μεταξάς που είπε το «ΟΧΙ» αλλά ο ελληνικός λαός. Δεν θα υπενθυμίσουμε το πόσο γερμανο-ιταλόφιλος ήταν ο δικτάτορας, ο οποίος όμως αναγκάστηκε να ταχθεί στο πλευρό των συμμάχων γιατί ο βασιλιάς ήταν αγγλόφιλος και ο συσχετισμός δύναμης έδειχνε, όπως και αποδείχτηκε, ότι ο φασιστικός άξονας θα έχανε τον πόλεμο.
Το πραγματικό ερώτημα είναι άλλο: Τι αλήθεια είπε ο Μεταξάς; Γιατί όπως λέει και η ιστορία δεν είπε «ΟΧΙ».
Στην ουσία όλο το βράδι ο Μεταξάς έψαχνε την κατάλληλη διατύπωση, όπως την ψάχνουν οι σύγχρονοι κατακτητές. Μόνο που σήμερα οι διατυπώσεις αυτές μπαίνουν σε κείμενα του Eurogroup. Τότε ο Μεταξάς είπε μια φράση που δεν περιείχε την λέξη «όχι»: Alors c’est la guerre. (Δηλαδή έχουμε πόλεμο).
Μπροστά δεν ήμασταν, όμως μαντεύουμε πως πρέπει να είχε προηγηθεί ο παρακάτω διάλογος:
Μεταξάς: Τα σέβη μου αγαπητέ πρέσβη
Πρέσβης: Τα σέβη μου αγαπητέ πρωθυπουργέ
Μ: Τι σας φέρνει τέτοια ώρα εδώ;
Π: Έχουμε εξελίξεις
Μ: Πες μου αγαπητέ, πως μπορώ να βοηθήσω;
Π: Θέλω να σου ζητήσω μια πολύ μεγάλη χάρη
Μ: Πιο μεγάλη από τότε που μου ζητήσατε να κάνω γαργάρα τον τορπιλισμό της Ελλης;
Π: Ναι, φοβάμαι πιο μεγάλη
Μ: Τι είναι αγαπητέ συμφασίστα; Θα κάνω ότι θέλετε
Π: Θέλουμε να ανοίξετε τα σύνορά σας να περάσουμε
Μ: Και πως θα γίνει αυτό;
Π: Απλά θα έρθετε με το μέρος μας. Ο Μπενίτο με τον Χίτλερ κάνουν πολύ καλή παρέα και θα εκτιμούσαν αν τους τιμούσατε με την δική σας συντροφιά.
Μ: Είναι πολύ τιμητικό δε λέω, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ
Π: Γιατί;
Μ: Να, ξέρετε, δεν μπορώ να ζητήσω από τον λαό να κάτσει να τον κατακτήσουν.
Π: Μα δεν θα σας κατακτήσουμε, θα σας απελευθερώσουμε
Μ: Έπειτα, είναι και εκείνος ο βασιλιάς που μου έχει ζαλίσει τα άντερα. Είναι με τους Άγγλους, και του χρωστάω μεγάλη χάρη. Με 4% με έκανε πρωθυπουργό.
Π: Ποιος τον χέζει κι αυτόν;
Μ: Ναι, αλλά ξέρετε, έχω κι ένα άλλο θέμα. Πιο προσωπικό
Π: Πείτε μου
Μ: Κάθε φορά που συναντιέμαι με τον Αδόλφο και τον Μπενίτο με κοροϊδεύουν γιατί είμαι κοντός.
Π: Αυτό είναι αλήθεια, σας κοροϊδεύουν, όχι μόνο γιατί είστε κοντός.
Μ: Καταλαβαίνετε επομένως ότι δεν μπορώ να συνεργαστώ μαζί τους.
Π: Κρίμα. Ίσως στο μέλλον, σε κάποιον άλλο πόλεμο.
Μ: Δηλαδή αυτό ήταν, δεν θα με παρακαλέσετε λίγο; Με την πρώτη κάνετε πίσω;
Π: Σιγά μην σε παρακαλέσουμε γελοίε, κοντέ, Έλληνα. Εμείς είμαστε ανώτερη φυλή, δεν παρακαλάμε εσάς τους υπάνθρωπους.
Μ: Α, έτσι έ;
Π: Έτσι.
Μ: Εντάξει λοιπόν. Και για να σου δείξω πόσο ανώτεροι και καλλιεργημένοι είμαστε θα στο πω στα γαλλικά: Alors, c’est la guerre!
Δημοσιεύθηκε την 

Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

,,Ξίνισαν οι «μαντάμ Σουσούδες»,,



Πού ακούστηκε;

«Πώς αλλάζουν τα πράγματα! Το ίδιο διάστημα που η Εθνική Λυρική Σκηνή έκανε τα εγκαίνιά της στο ΚΠΙΣΝ (στου Νιάρχου, για να συνεννοηθούμε...), το Μέγαρο Μουσικής, το άλλοτε λαμπρότερο κέντρο της κοσμικής και πολιτιστικής ζωής, σήμερα φυτοζωεί, φιλοξενώντας συναυλία της Ορχήστρας της ΕΡΤ, που οργάνωσε το ΚΚΕ για την εκατονταετηρίδα της Οκτωβριανής "Επανάστασης" - το θέτω σε εισαγωγικά, διότι επρόκειτο για πραξικόπημα. 
Η επανάσταση του ρωσικού λαού είχε γίνει τον Φεβρουάριο. Τον Οκτώβριο έγινε το πραξικόπημα με το οποίο οι Μπολσεβίκοι κατέλαβαν την εξουσία και εγκατέστησαν τη δικτατορία τους, με τα γνωστά και καταγεγραμμένα αποτελέσματα. 
Βέβαια, οι πιστοί του ΚΚΕ μπορούν να ονομάζουν όπως θέλουν την επέτειο και να τη γιορτάζουν όπως τους αρέσει. Δική τους είναι, αυτούς μόνον αφορά και κανέναν άλλον. Η απορία μου είναι γιατί τη συγκεκριμένη συναυλία, προχθές, τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Καλά ο Πρόεδρος της Βουλής - τον ξέρουμε. Αλλά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας;».
***

Αυτά έγραφε τις προάλλες στην «Καθημερινή» ο «πολύς» Στέφανος Κασιμάτης, φανερά ενοχλημένος από την απήχηση που είχε η πρωτοβουλία της ΚΕ του ΚΚΕ να τιμήσει τρεις κορυφαίους Σοβιετικούς μουσικοσυνθέτες, με αφορμή την 100ή επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης.

Η ίδια συναυλία απασχόλησε σε ένα εκτενές κείμενο και τον αρθρογράφο της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», Ηλία Κανέλλη, ο οποίος κατηγορεί το ΚΚΕ ότι επέλεξε τους τρεις Σοβιετικούς συνθέτες όχι για να τιμήσει το έργο τους, αλλά για να το χρησιμοποιήσει. 
Στο άρθρο του αναμασά τα γνωστά για τον Σοστακόβιτς, ότι έτρεμε μην τον διώξει το «καθεστώς» και ότι στη Νέα Υόρκη, το 1949, διάβαζε τους λόγους που του γράψανε, για να είναι αρεστός στην ηγεσία της ΕΣΣΔ. 
Για τον Προκόφιεφ και τον Χατσατουριάν δεν βρήκε πολλά να γράψει και έτσι αρκέστηκε στη μάταιη διαπίστωση για τον πρώτο ότι πήγε άκλαυτος, επειδή είχε την «ατυχία» να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Στάλιν και επομένως «όλοι θρηνούσαν τον πατερούλη»...
***

Ξίνισαν οι «μαντάμ Σουσούδες» της αστικής δημοσιογραφίας και βγήκαν στη ρούγα του αντικομμουνισμού. 
Αλήθεια, τι τον ενόχλησε πιο πολύ τον Κασιμάτη; 
Οτι ο «λαουτζίκος», η «μπασκλασαρία», ο «μπύθουλας» μπήκε στο Μέγαρο Μουσικής; 
Ενοχλήθηκε από την παρουσία απλών εργατών και εργατριών στο Μέγαρο Μουσικής; 
Ανατριχιάζει, φαίνεται, από την ιδέα και μόνο ότι οι εργάτες που χτίζουν τα «Μέγαρα» έχουν (άκουσον, άκουσον...) το δικαίωμα να τα επισκέπτονται!!! 
«Τι θράσος, τι αγένεια, πού φτάσαμε», θα αναρωτήθηκε η μαντάμ Σουσού και μύρισε το αρωματισμένο της μαντίλι, γυρνώντας το κεφάλι της με απέχθεια.


Μήπως όμως θύμωσε γιατί μια από τις καλύτερες ορχήστρες της Ελλάδας, η Ορχήστρα της ΕΡΤ, και ένας καταξιωμένος, διεθνούς φήμης μαέστρος έπαιξαν σε συναυλία... που διοργάνωσε το ΚΚΕ για την επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης; 
«Οποία κατάντια», θα σκέφτηκε η μαντάμ Σουσού, ένα ρίγος διαπέρασε το κορμί της και προσπέρασε με βιασύνη τη γνώμη του διεθνούς φήμης διευθυντή ορχήστρας, Αλέξανδρου Μυράτ:
 «Είναι η επέτειος του σημαντικότερου γεγονότος που άνοιξε τον "σύντομο" 20ό αιώνα. Η Ιστορία δεν τελειώνει ποτέ, ούτε επαναλαμβάνεται βέβαια. Η επέτειος φέρνει ξανά στο φως μια ιστορία που θα πρέπει να γνωρίζουμε για να κατανοούμε τη σχέση της με το σήμερα».
***

Αυτό που όμως δεν μπορεί να αποδεχτεί με τίποτα ο δημοσιογράφος της «Καθημερινής», είναι αυτό το ίδιο το έργο των τριών κορυφαίων Σοβιετικών συνθετών του 20ού αιώνα, ίσως των κορυφαίων του κόσμου για τον αιώνα που μας πέρασε. 
Πώς να χωνέψει ότι μια «δικτατορία», ένα «ολοκληρωτικό και ανελεύθερο» καθεστώς διαμορφώνει τέτοιο επίπεδο καλλιτεχνικής δημιουργίας και πνευματικής πρωτοπόρας εργασίας. 
Πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο «πραξικόπημα» να αποτελεί έμπνευση για τη δημιουργία κορυφαίων μουσικών έργων του 20ού αιώνα.
 Πού ακούστηκε, αυτή η ύψιστη καλλιτεχνική δημιουργία να απευθύνεται στον απλό λαό, να καλλιεργεί και να διαπαιδαγωγεί τα ιδανικά μιας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο...

Είναι λογικό ο δημοσιογράφος να αναστατώνεται. Ομως, στην προκειμένη περίπτωση ταιριάζει γάντι και η απάντηση στην ψωνισμένη μαντάμ Σουσού από τον Παναγιωτάκη, όταν εκείνη του λέει: 
«Δε θα μπορούσες (να ζήσει στο Μέγαρο που πρόσφατα είχε αποκτήσει) καθότι πτωχός, και όχι μόνο πτωχός εις το χρήμα, αλλά και πτωχός εις το πνεύματι και αυτή είναι η μεγαλύτερη πτωχεία». 
Κι εκείνος της απαντά: «Αχ μωρέ Ζαργάνα μου, βασίλισσα έγινες αλλά οι κοτσάνες, κοτσάνες»!!!
***

Οσο για τον Κανέλλη των «ΝΕΩΝ», που παρουσιάζει τους τρεις Σοβιετικούς συνθέτες ως «παρίες» και καταχωρημένους στα μαύρα κατάστιχα της σοβιετικής εξουσίας, προφανώς του διαφεύγει ότι ο Προκόφιεφ τιμήθηκε από το σοβιετικό κράτος όχι μία, αλλά πολλές φορές με τις ανώτερες διακρίσεις, όπως το Βραβείο «Λένιν» (1957) και το Βραβείο «Στάλιν» (1943, 1946, 1947, 1952). 
Ο Σοστακόβιτς, πάλι, εκτός του ότι τιμήθηκε εξίσου από το σοβιετικό κράτος, ήταν τόσο «απεχθής» στο καθεστώς, που έδωσε το όνομά του ακόμα και σε μια χερσόνησο της σοβιετικής επικράτειας στην Ανταρκτική. 
Ανάλογες τιμές απέδωσε η ΕΣΣΔ και στον Χατσατουριάν. Ψιλά γράμματα, θα σκεφτεί κανείς. Κυρίως για εκείνους που με κάθε αφορμή επαναλαμβάνουν τις ίδιες αντικομμουνιστικές κορόνες, σαν να τις διαβάζουν από ...παρτιτούρα.

Aπό: 


Ελενη Μαρκακη
24/10/17
Το επόμενο ραντεβού στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας 
Όλοι θα μαστε κει !