Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Είχαν τη Δύναμη να Σμπαραλιάσουν, να Συντρίψουν, να Εκμηδενίσουν, το Μύθο του Αήττητου:


Χολή και δηλητήριο απ τα τσιράκια της αστικής τάξης στα ΜΜΕ για ''Το τελευταίο σημείωμα'' 
Δεν μπορούν λέει να καταλάβουν 
"τι.. χόρευαν οι 200 κομμουνιστές λίγες ώρες πριν εκτελεστούν'' 
Πως να καταλάβετε εσείς ρε νούμερα το μεγαλείο και τη δύναμη που αντλεί ένας κομμουνιστής από την υπόθεση για την οποία παλεύει ; 

Διαβάστε το παρακάτω απ τον σημερινό Ριζοσπάστη:
Ισορροπίες...
Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα διαβάζοντας το σχολιασμό της εμμονικής αντικομμουνιστικής εφημερίδας «Δημοκρατία» για τη νέα ταινία του Π. Βούλγαρη «Το τελευταίο σημείωμα». 
Ο Μ. Κοττάκης, που έγραψε το σχετικό άρθρο χτες, διαπιστώνει ότι πρόκειται για... «στρατευμένο» έργο και προφανώς δεν αντιστέκεται στον αντικομμουνιστικό πειρασμό. 
Επιβεβαιώνει κι αυτός με τη σειρά του την αμηχανία που νιώθει το σινάφι του απέναντι στο μεγαλείο που εκπέμπουν οι 200 κομμουνιστές εκτελεσμένοι από τους ναζί την Πρωτομαγιά του 1944. 
Μια αμηχανία που τελικά το μόνο που αφήνει σε τέτοιες «πένες», είναι το αναμάσημα της θεωρίας των δύο άκρων, της ταύτισης των φασιστών με τους κομμουνιστές. 
Ετσι, μας πληροφορεί ότι στην Κατοχή, ο «τρόπος αντίστασης της αριστεράς μεγάλωνε τη συμφορά», αφού «για έναν Γερμανό διοικητή στους Μολάους δολοφονήθηκαν σε αντίποινα τριακόσιοι...».
Οσο για τα άγχη που βγάζει ο δημοσιογράφος για το τι... χόρευαν οι 200 κομμουνιστές λίγες ώρες πριν εκτελεστούν, ας μην ενίσταται. 
Η σκηνή της ταινίας με τους ήρωες να αντικρίζουν λεβέντικα το θάνατο χορεύοντας παραδοσιακούς χορούς συγκλονίζει το θεατή γιατί αποτυπώνει το μεγαλείο και τη δύναμη που αντλούσαν οι κομμουνιστές από την υπόθεση για την οποία πάλευαν. 
Κι αυτή η υπόθεση, το δίκιο του λαού, όντως είναι ο πιο γνήσιος πατριωτισμός, που σημαίνει αγάπη για το λαό, τους εργάτες, τους μεροκαματιάρηδες αυτής της χώρας, για τις καλύτερες από τις παραδόσεις του, για να ζει ένα μέλλον που θα διαφεντεύει τον τόπο του, τον πλούτο που αυτός παράγει με ειρήνη, φιλία και συνεργασία με τους άλλους λαούς και όχι η «πατριδοκαπηλία», μεγαλοϊδεατισμοί και εθνικοφροσύνες που οδήγησαν το λαό μας στις ανθρωποσφαγές των ιμπεριαλιστικών πολέμων. 
Ομως, αυτά φαντάζουν ακατάληπτα για εφημερίδες που κάθε βδομάδα μοιράζουν αφιερώματα στη μαύρη αντίδραση (από τον Ν. Ζέρβα μέχρι τον Μεταξά και τον Παπαδόπουλο)... 
Οσο για την επισήμανση της εφημερίδας ότι η συγκεκριμένη ταινία δεν καταφέρνει να κρατήσει «ισορροπίες», εμείς απλά το επιβεβαιώνουμε και μάλιστα μετά χαράς... 
Οποιος ψάχνει «ισορροπία» ανάμεσα στο γερμανικό οπλοπολυβόλο και τις απανωτές εικοσάδες των κομμουνιστών που «φεύγουν» με τη γροθιά υψωμένη, μάλλον έχει «λερωμένη» τη φωλιά του...

Αντί άλλου σχολίου, επαναφέρουμε ένα απόσπασμα απ' όσα έγραψε ο «Ριζοσπάστης» την περασμένη Κυριακή για την ταινία: 
«Απέναντι στον κόσμο του κυνισμού, της βαρβαρότητας, της κτηνωδίας που αντιπροσωπεύουν οι δυνάμεις του χιτλεροφασισμού, η ταινία ορθώνει έναν κόσμο αλληλεγγύης, ήθους, εντιμότητας, αξιοπρέπειας και βαθιάς ανθρωπιάς που φτάνει έως την ύστατη θυσία, χωρίς να κρύβει ότι βασικοί φορείς των ανώτερων αυτών ψυχικών δυνάμεων του ανθρώπου είναι οι κομμουνιστές (...) 
Αυτό, άλλωστε, είναι το περιεχόμενο και το βαθύτερο μήνυμα της ταινίας, που προεκτείνεται στο σήμερα: 
Η θεμελιωμένη στα πιο προωθημένα ανθρώπινα ιδανικά ηθική υπεροχή των λαϊκών αγωνιστών είχε τη δύναμη να σμπαραλιάσει, να συντρίψει, να εκμηδενίσει το μύθο του αήττητου, σιδερόφραχτου χιτλερικού οικοδομήματος, τη σάπια τενεκεδένια "υπεροχή" της "ανώτερης άριας φυλής", μια υπεροχή για την οποία καυχιέται άλλωστε στην αρχή της ταινίας ο Γερμανός διοικητής του στρατοπέδου, ο Φίσερ»...
Μ.

Από:

Konstantinos Mpourxas
1/11/17
Απ' τα σχόλια για την Ταινία:
Stelios Bamiatzis ορθότατα όλα αυτά αλλά μία παρατήρηση:
τελικά "βγαίνει" ότι ήταν κομμουνιστές; διότι εάν είναι έτσι τσάμπα τα χώναμε 

Ελενη Μαρκακη Το οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των κρατουμενων στο στρατοπεδο ηταν κομμουνιστες φαινοταν πολυ καθαρα...
Και φανηκε και η αντιθεση αναμεσα στους ανοργανωτους κρατουμενους 
-που ανεχονταν τους εξευτελισμους εκληπαρωντας και κλαιγοντας για τη ζωη τους-, 
και την οργανωμενη ''κοινωνια'' των κομμουνιστων... 
Απο τη σταση ζωη τους, απο το οτι αποτελουσαν μια συγκροτημενη κοινοτητα με αλληλεγγυη και απο τον τροπο που αντιμετωπισαν τον θανατο... 
Εδω ειχαν στησει και μηχανισμο πληροφορησης και ενημερωσης για να ενημερωνονται για τις επιτυχιες του Κοκκινου Στρατου και του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ... 
Ψυχη της οργανωσης αυτης ηταν ο ηλικιωμενος ''καθοδηγητης'' -τινος Κομματος αληθεια; 
Και ο οποιος μπροστα στο εκτελεστικο αποσπασμα με υψωμενη τη γροθια ειπε: ''Εικοσιπέντε χρόνια αγώνα και θυσίας δεν πήγαν χαμένα. Πεθαίνω σαν άνθρωπος... Για μια δίκαιη κοινωνία...'' που παρεπεμπε αμεσα στην οργανωση του, απο την αρχη της ιδρυσης του Κομματος...
Και μην ξεχναμε οτι δεν προκειται για ιστορικο ντοκυμαντερ, αλλα για ταινια... 
Και επειδη ο κινηματογραφος ειναι και Τεχνη, πρέπει να ξερουμε οτι δεν ειναι ''υποχρεωτικο'' να μας τα δινουν ολα ετοιμα στο πιατο... 
Πρεπει να ειναι και αυτο που λεμε ''τροφη για σκεψη και προβληματισμο''... Και τελικα για τον πολυ τον κοσμο -τους αμυητους- πιστευω οτι λειτουργει καλυτερα αυτο, απο το να τους δινεις ετοιμη τροφη... 
Αν εκατο φορες στη διαρκεια της ταινιας ακουγονταν οι λεξεις, ΚΚΕ, Σταλιν, Κοκκινος Στρατος, Σοβιετικη Ενωση, ΕΑΜ -ΕΛΛΑΣ, τι θα καταφερνε αυτη η ταινια; 

Το πολυ-πολυ η συντριπτικη πλειοψηφια των θεατων θα εβγαινε απο την προβολη με την αισθηση οτι παρακολουθησε μια ταινια ανοιχτης προπαγανδας -γιατι ετσι κατα τη γνωμη μου θα το βιωναν οι περισσοτεροι- τωρα πλεον με τους χιλιαδες τονους αντικομμουνισμου και γκεμπελιστικης προπαγανδας που εχει δεχτει ολος αυτος ο κοσμος, σε ολα τα επιπεδα, τις τελευταιες 10ετιες ειδικα, μετα την ηττα του παγκοσμιου Κομμουνιστικου κινηματος...
Δεν σας κρυβω οτι για μενα ηταν μια εκπληξη ο τροπος που χειριστηκε ο Βουλγαρης αυτη την ταινια, με το τοσο δυσκολο και καθολου ευπεπτο για τους πολλους και το ευρυ κοινο θεμα..