ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

TRANSLATE

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

του Che: Ο Σοσιαλισμός και ο Άνθρωπος στην Κούβα

,,Η λευτεριά μας και το ψωμί μας έχουν το χρώμα του αίματος και είναι διογκωμένα από θυσίες. Η θυσία μας, είναι ενσυνείδητη, αυτό είναι το τίμημα της λευτεριάς που οικοδομούμε. Ο δρόμος είναι μακρύς και εν μέρει άγνωστος. Ξέρουμε το στόχο μας. Εμείς οι ίδιοι θα φτιάξουμε τον άνθρωπο του ΧΧΙου αιώνα. Θα σφυρηλατηθούμε στην καθημερινή δράση δημιουργώντας τον καινούργιο άνθρωπο με μια νέα τεχνική. 

Η προσωπικότητα παίζει το μεγάλο ρόλο της κινητήριας και κατευθυντήριας δύναμης από τη στιγμή που ενσαρκώνει τις πιο υψηλές αρετές και τις προσδοκίες του λαού ακολουθώντας σταθερά το δρόμο της.,,

Ο Σοσιαλισμός και ο άνθρωπος στην Κούβα 

(Μέρος Δεύτερο)

Του Ερνέστο Γκεβάρα.


Η εργασία πρέπει να αποκτήσει έναν καινούριο χαρακτήρα
Για να ξανακατακτήσει ο άνθρωπος την υπόστασή του, πρέπει να πάψει να υπάρχει ο άνθρωπος εμπόρευμα και να του χορηγήσει η κοινωνία ένα μέρισμα σε αντάλλαγμα της εκτέλεσης του κοινωνικού του καθήκοντος. 
Τα μέσα παραγωγής ανήκουν στην κοινωνία και η μηχανή είναι σαν το οχυρό όπου εκτελείται το καθήκον. Ο άνθρωπος αρχίζει να λευτερώνει τη σκέψη του από το άγχος με την ικανοποίηση των άμεσων αναγκών του από την εργασία. Αρχίζει να αναγνωρίζεται μέσα στο έργο του και να καταλαβαίνει το ανθρώπινο μεγαλείο του μέσα από το αντικείμενο που δημιουργεί και την πραγματοποιιούμενη εργασία. Η εργασία του δεν προϋποθέτει πια την εγκατάλειψη ενός μέρους της ύπαρξής του στη μορφή μιας πουλημένης δύναμης, που δεν του ανήκει, αλλά εκφράζει μια δική του εκδήλωση, μια προσφορά στην κοινή ζωή, την εκπλήρωση του κοινωνικού του καθήκοντος.
Κάνουμε όλοι ότι μας είναι δυνατόν για να δώσουμε στην εργασία αυτή την καινούρια διάσταση του κοινωνικού καθήκοντος και για να τη συνδέσουμε από τη μια με την τεχνολογική ανάπτυξη και από την άλλη, με την εθελοντική εργασία. 
Αυτοί οι δυο συντελεστές απαντούν στη μαρξιστική εκτίμηση σύμφωνα με την οποία ο άνθρωπος δεν κατακτά πραγματικά την πλήρη ανθρώπινή του υπόσταση παρά μόνο όταν παράγει χωρίς τον καταναγκασμό της φυσικής ανάγκης να πουληθεί σαν εμπόρευμα.
Φυσικά υπάρχουν και τώρα καταναγκαστικές μορφές στην εργασία ακόμα κι όταν είναι εθελοντική. Ο άνθρωπος δεν πέτυχε ακόμη να κάνει την εργασία που του ταιριάζει μια αυτόματη λειτουργία κοινωνικής φύσης και παράγει ακόμα, πολύ συχνά, κάτω από την πίεση του περιβάλλοντος (είναι αυτό που ονομάζει ο Φιντέλ ηθικό καταναγκασμό). Δεν μπορεί να χαρεί απόλυτα το έργο του μέσα στα πλαίσια των νέων συνθηκών χωρίς την πίεση του κοινωνικού περίγυρου. Αυτό δεν θα μπορέσει να το κάνει παρά μέσα στον κομμουνισμό. Η αλλαγή δεν δημιουργείται αυτόματα στη συνείδηση, όπως ούτε και στην οικονομία. Οι διακυμάνσεις είναι αργές και ακανόνιστες, και υπάρχουν περίοδοι έντασης, διακοπής, ακόμα και οπισθοχώρησης.
Η πρώτη μεταβατική περίοδος προς τον κομμουνισμό
Όπως το σημειώσαμε ήδη, πρέπει να παραδεχτούμε πως δεν βρισκόμαστε μπροστά σε μια περίοδο καθαρά μεταβατική όπως εκείνη που περιγράφει ο Μαρξ στο «Κριτική του προγράμματος του Γκότα και της Ερφούρτης», αλλά μπροστά σε μια καινούρια φάση, που εκείνος δεν πρόβλεψε: την πρώτη περίοδο μετάβασης προς τον κομμουνισμό, ή την περίοδο της οικοδόμησης του σοσιαλισμού.
Αυτή κυλά μέσα σε άγριους αγώνες των τάξεων και των στοιχείων του καπιταλισμού που συνεχίζουν να σκιάζουν την πραγματικότητά της. 
Αν προσθέσουμε σ’ αυτά τον σχολαστικισμό που ανέκοψε την ανάπτυξη της μαρξιστικής φιλοσοφίας και εμπόδισε συστηματικά τη μελέτη αυτής της περιόδου της οποίας δεν μελετήθηκαν τα οικονομικά κίνητρα, πρέπει να συμπεράνουμε πως είμαστε ακόμα στην κούνια και ότι πρέπει να ξαναρχίσουμε την έρευνα όλων των πρωταρχικών χαρακτηριστικών αυτής της περιόδου, πριν να επεξεργαστούμε μια οικονομική και πολιτική θεωρία μεγαλύτερης προοπτικής.
Αυτή η θεωρία θα δώσει μια καθολική υπεροχή στους δυο στύλους της οικοδόμησης του σοσιαλισμού: τη διαμόρφωση του καινούριου ανθρώπου και την ανάπτυξη της τεχνικής.
Σ’ αυτές τις δύο περιοχές μας μένουν ακόμη να κάνουμε πολλά, αλλά η καθυστέρηση αυτής της θεμελιώδους βάσης που είναι η τεχνική, είναι λίγο πιο δικαιολογημένη, δεδομένου ότι εμείς δεν πρόκειται να προχωρήσουμε στα τυφλά, αλλά να ακολουθήσουμε την κατάλληλη στιγμή το δρόμο που έχουν χαράξει οι πλέον προχωρημένες χώρες του κόσμου. Γι’ αυτό ο Φιντέλ επιμένει τόσο στην ανάγκη της τεχνικής και επιστημονικής επιμόρφωσης της χώρας μας κι ακόμη περισσότερο για την πρωτοπορία της.
Υλική και ηθική αναγκαιότητα
Μέσα στην περιοχή των μη παραγωγικών δραστηριοτήτων, είναι πιο εύκολο να διακρίνουμε την υλική αναγκαιότητα από την ηθική αναγκαιότητα.
 Από πολύ παλιά ο άνθρωπος προσπαθεί να ελευθερωθεί από την αλλοτρίωση με την κουλτούρα και την τέχνη. 
Πεθαίνει καθημερινά επί οκτώ ώρες παίζοντας το ρόλο του εμπορεύματος για να αναστηθεί μετά την καλλιτεχνική δημιουργία. Αλλά αυτό το φάρμακο φέρει το σπέρμα αυτής καθαυτής της αρρώστιας: εκείνος που ζητά την ενότητα με τη φύση είναι μια μοναχική ύπαρξη. 
Υπερασπίζεται την ατομικότητά του από το περιβάλλον και αντιδρά μπροστά στις αισθητικές ιδέες σαν ένα μοναδικό ον, που ο πόθος του είναι να μείνει άσπιλος. Δεν πρόκειται παρά για μια απόπειρα φυγής.

Ο νόμος της αξίας δεν είναι πια η απλή αντανάκλαση των σχέσεων παραγωγής. 
Οι καπιταλιστές μονοπωλητές την περικλείουν σε μια περίπλοκη κενολογία, καθιστώντας την μια υπάκουη υπηρέτρια, ακόμα κι όταν οι χρησιμοποιούμενες μέθοδοι είναι καθαρά εμπειρικές. 
Ο υπεροργανισμός επιβάλλει έναν τύπο τέχνης που απαιτεί μια εργασία καλλιτεχνών πολύ προχωρημένης παιδείας. 
Οι αντιδραστικοί κυριαρχούνται από την τεχνική και μόνο τα εξαιρετικά ταλέντα μπορούν να δημιουργήσουν προσωπικό έργο. Οι άλλοι καταντούν θλιβεροί μισθωτοί ή αποτυγχάνουν. 
Επικαλούνται την καλλιτεχνική αναζήτηση που την θεωρούν σαν την έκφραση της ελευθερίας, αλλά αυτή η «αναζήτηση» έχει τα όριά της, αδιόρατα, μέχρι που να τσακιστεί απάνω τους, ως τη στιγμή δηλαδή, που τίθεται το πραγματικό πρόβλημα του ανθρώπου και της αλλοτρίωσής του. 
Το αδικαιολόγητο άγχος και η χοντροκομμένη ψυχαγωγία αποτελούν τις βολικές δικλείδες για την ανθρώπινη ανησυχία. 
Όποιος σεβαστεί τους κανόνες του παιχνιδιού απολαμβάνει όλες τις τιμές, όμοιες με κείνες που θα μπορούσε να επιτύχει ένας πίθηκος που θα επινοούσε τις πιρουέτες. Ο μόνος όρος είναι να μην προσπαθήσεις να ξεφύγεις από το αόρατο κλουβί.

Μια νέα τάση καλλιτεχνικής αναζήτησης
Όταν η Επανάσταση πήρε την εξουσία οι τελείως εξημερωμένοι πήραν το δρόμο της εξορίας. 
Οι άλλοι, οι επαναστάτες και μη οραματίστηκαν ένα καινούριο δρόμο. Η αναζήτηση δέχτηκε κι αυτή μια νέα εκτίναξη. Πάντως οι δρόμοι ήταν, λίγο πολύ, χαραγμένοι και η ιδέα της φυγής κρύφτηκε κάτω από τη λέξη «λευτεριά».
 Οι επαναστάτες κράτησαν συχνά αυτή τη στάση, κατάλοιπο του αστικού ιδεαλισμού στις συνειδήσεις τους. 
Στις χώρες που πέρασαν από μια παρόμοια εξέλιξη επιχείρησαν να καταπολεμήσουν αυτές τις τάσεις με έναν υπερβολικό δογματισμό. 
Η γενική εκπαίδευση μεταβλήθηκε σχεδόν σε ένα ταμπού και ανακήρυξαν σαν το ύψιστο σημείο εκπαιδευτική φιλοδοξίας μια τυπικά πιστή εικόνα της φύσης, που μεταβάλλεται εν συνεχεία σε μια μηχανική εικόνα της κοινωνικής πραγματικότητας όπως ήθελαν να τη βλέπουν, μιας σχεδόν ιδανικής κοινωνίας χωρίς συγκρούσεις ούτε αντιθέσεις που επιθυμούσαν να πραγματοποιήσουν.
Ο σοσιαλισμός είναι νέος και έχει τα ελαττώματά του. Εμάς, των επαναστατών, μας λείπουν συχνά οι αναγκαίες γνώσεις και το πνευματικό θάρρος για να αντιμετωπίσουμε την προσπάθεια να αναπτύξουμε τον καινούριο άνθρωπο, με διαφορετικές μέθοδες απ’ αυτές, τις πολύ συμβατικές που είναι σημαδεμένες από τη σφραγίδα της κοινωνίας που τις δημιούργησε (για μια ακόμη φορά εμφανίζεται το πρόβλημα των σχέσεων ανάμεσα μορφής και περιεχομένου). Βρισκόμαστε σε μεγάλη αναστάτωση και μας απορροφούν τα υλικά προβλήματα. Δεν υπάρχουν μεγάλοι καλλιτέχνες που να εξασκούν ταυτόχρονα μεγάλη επαναστατική επιρροή. Οι άνθρωποι του Κόμματος πρέπει να αναλάβουν αυτή την προσπάθεια και να ψάξουν να βρουν τον αντικειμενικό στόχο: πως θα καλλιεργηθεί ο λαός.
Ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός θεμελιώθηκε στην τέχνη του περασμένου αιώνα
Ζητούν λοιπόν την απλοποίηση, 
ώστε να φτάσουν στο επίπεδο εκείνου που όλος ο κόσμος θα καταλαβαίνει, εκείνου δηλαδή που καταλαβαίνουν οι υπάλληλοι. Καταργούν την αυθεντική καλλιτεχνική αναζήτηση και το πρόβλημα της γενικής κουλτούρας περιορίζεται στον σφετερισμό του σοσιαλιστικού παρόντος και του νεκρού παρελθόντος (ακίνδυνου κατά συνέπεια). Έτσι γεννιέται ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός πάνω στις βάσεις του περασμένου αιώνα.
Αλλά η ρεαλιστική τέχνη του ΧΙΧου αιώνα είναι μια ταξική τέχνη κι αυτή ίσως πιο καπιταλιστική από την παρακμιακή του ΧΧου αιώνα, όπου διαφαίνεται η αγωνία του αλλοτριωμένου ανθρώπου.
 Στην περιοχή της κουλτούρας ο καπιταλισμός έδωσε όλο του τον εαυτό και δε μένει πια παρά ένα δυσώδες πτώμα που εκδηλώνεται στην τέχνη με τη σημερινή της παρακμή. 
Αλλά γιατί να φιλοδοξούμε να ψάχνουμε στις ξεθυμασμένες φόρμες του σοσιαλιστικού ρεαλισμού τη μοναδική αξιόλογη συνταγή; 
Δεν μπορούμε να αντιτάξουμε στον ρεαλισμό την «ελευθερία», γιατί αυτή δεν υπάρχει ακόμη και δεν θα υπάρξει όσο η ανάπτυξη της καινούριας κοινωνίας δεν ολοκληρωθεί. 
Αλλά και να μην τολμήσουμε να καταδικάσουμε όλες τις προγενέστερες μορφές τέχνης του πρώτου μισού του ΧΙΧου αιώνα, από το ύψος του παπικού θρόνου ενός αμείλικτου ρεαλισμού, γιατί θα υποπέσουμε σ’ ένα προυντονικό σφάλμα επιστροφής στο παρελθόν, και θα βάζαμε έτσι ένα ζουρλομανδύα στην καλλιτεχνική έκφραση του ανθρώπου που γεννιέται και δημιουργεί σήμερα.
Λείπει η ανάπτυξη ενός ιδεολογικο-μορφωτικού μηχανισμού που θα οδηγήσει στην έρευνα και θα ξεριζώσει τα ζιζάνια που πολλαπλασιάζονται τόσο εύκολα, στη γόνιμη γη την επιχορηγούμενη από το Κράτος.
Ο άνθρωπος που πρέπει να δημιουργήσουμε
Στην χώρα μας δεν πέσαμε στο σφάλμα ενός τετριμμένου ρεαλισμού, αλλά στο αντίθετο σφάλμα. Κι αυτό γιατί δεν καταλάβαμε πόσο αναγκαία ήταν η δημιουργία ενός νέου ανθρώπου, που δεν θα ‘να, ούτε εκείνος του ΧΙΧου αιώνα ούτε και του δικού μας του παρακμασμένου και σάπιου. 
Τον άνθρωπο του ΧΧΙου αιώνα πρέπει να δημιουργήσουμε αν και δεν είναι για την ώρα, παρά μια υποκειμενική ιδέα καθόλου συστηματοποιημένη. Αυτό είναι εξάλλου ένα από τα θεμελιώδη σημεία της μελέτης και της εργασίας μας. 
Στην περίπτωση που θα έχουμε συγκεκριμένες επιτυχίες σε μια βάση θεωρητική, απ’ όπου, αντιστρόφως θα αντλήσουμε θεωρητικά συμπεράσματα γενικού χαρακτήρα, στη βάση των πρακτικών μας ερευνών, τότε θα έχουμε κάνει μια πολύτιμη προσφορά στο μαρξισμό – λενινισμό για το συμφέρον της ανθρωπότητας. 
Η αντίδραση κατά του ανθρώπου του ΧΙΧου αιώνα μας έσπρωξε ξανά στην παρακμή του ΧΧου. Δεν πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό σφάλμα, αλλά πρέπει να το επανορθώσουμε με τον κίνδυνο ν’ ανοίξουμε το δρόμο στο ρεβιζιονισμό.
Οι μεγάλες μάζες που η συνείδησή τους αναπτύσσεται, οι νέες ιδέες που προοδεύουν παράλληλα στους κόλπους της κοινωνίας και οι υλικές δυνατότητες μιας πλήρους ανάπτυξης όλων των μελών της, συντελούν στο να γίνεται η εργασία πολύ πιο γόνιμη. Το παρόν είναι καμωμένο από αγώνες, το μέλλον μας ανήκει.
Το προπατορικό αμάρτημα των διανοούμενων
Με λίγα λόγια η ενοχή πολλών από τους διανοούμενους και τους καλλιτέχνες μας είναι συνέπεια του προπατορικού τους αμαρτήματος: δεν είναι αυθεντικοί επαναστάτες. 
Μπορείς να προσπαθήσεις να μπολιάσεις μια φτελιά για να κάνει αχλάδια, αλλά συγχρόνως πρέπει να φυτέψεις αχλαδιές. Οι νέες γενιές θα γεννηθούν ελευθερωμένες από το προπατορικό αμάρτημα. Πρέπει με προσπάθεια να εμποδίσουμε τη σύγχρονη γενιά, που σπαράσσεται από τις διαμάχες της, να διαφθαρεί, για να μη διαφθείρει και τις καινούριες γενιές. 
Δεν πρέπει να δημιουργήσουμε μισθωτούς υποταγμένους στην επίσημη σκέψη, ούτε και υπότροφους που θα ζουν ωραία στη σκέπη της υποτροφίας τους εξασκώντας μια λευτεριά σε εισαγωγικά. 
Οι επαναστάτες που θα τραγουδήσουν τον καινούριο άνθρωπο με την αυθεντική φωνή του λαού θα ‘ρθουν. Είναι μια προετοιμασία που χρειάζεται καιρό.

Στην κοινωνία μας η νεολαία και το Κόμμα παίζουν ένα μεγάλο ρόλο. Η νεολαία είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί είναι ο εύπλαστος άργιλος με τον οποίο μπορεί να κατασκευαστεί ο καινούριος άνθρωπος απαλλαγμένος απ’ όλα τα κατάλοιπα του παρελθόντος. 
Μπορούμε να την μεταχειριστούμε σύμφωνα με τις φιλοδοξίες μας. Η εκπαίδευσή της είναι κάθε μέρα και πληρέστερη και δεν ξεχνάμε να την προτρέπουμε από την αρχή στην εργασία. Οι υπότροφοί μας εργάζονται χειρονακτικά κατά τις διακοπές τους ή ακόμα και κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Σ’ άλλες περιπτώσεις η εργασία είναι μια επιβράβευση και σ’ άλλες ένα μορφωτικό όργανο, δεν είναι ποτέ μια τιμωρία. Μια καινούρια γενιά γεννιέται.

Το Κόμμα, οργάνωση της πρωτοπορίας
Το Κόμμα είναι μια οργάνωση πρωτοπορίας, οι καλύτεροι δουλευτάδες, προτείνονται από τους συναδέλφους τους για να ενταχθούν. Είναι μειοψηφία, αλλά επιβάλλεται αρκετά χάρη στην ποιότητα των στελεχών του.
 Επιθυμούμε να γίνει το Κόμμα ένα μαζικό κόμμα, αλλά όταν οι μάζες θα έχουν κατακτήσει το επίπεδο της ανάπτυξης της πρωτοπορίας, δηλαδή θα έχουν εκπαιδευτεί για τον κομμουνισμό. Όλες μας οι προσπάθειες τείνουν προς τα εκεί. 
Το Κόμμα είναι ένα ζωντανό παράδειγμα, τα στελέχη του πρέπει να δίνουν μαθήματα δραστηριότητας στη δουλειά τους και θυσίας και οφείλουν με τη δράση τους να οδηγήσουν τις μάζες στο τέρμα των επαναστατικών τους προσπαθειών. Γεγονός που απαιτεί χρόνια σκληρού αγώνα εναντίον των δυσχερειών της οικοδόμησης του σοσιαλισμού, των ταξικών εχθρών, του σκυλολογιού του παρελθόντος και του ιμπεριαλισμού. 

Θα ήθελα τώρα να εξηγήσω το ρόλο που παίζει η προσωπικότητα, ο άνθρωπος, σαν ιθύνων νους των μαζών που κάνουν την ιστορία. Πρόκειται για την εμπειρία μας και όχι για καμιά συνταγή.
Ο Φιντέλ έδωσε την πνοή του στην Επανάσταση κατά τα πρώτα χρόνια και την κατηύθυνε πάντα, δίνοντάς της τον χαρακτήρα. Αλλά υπάρχει μια ομάδα επαναστατών που εξελίσσεται με τον ίδιο τρόπο του ανώτατου ιθύνοντος και μια μεγάλη μάζα που ακολουθεί τους ιθύνοντες γιατί αυτοί ήξεραν να ερμηνεύσουν τις προσδοκίες της.

Για να αισθάνεται το άτομο πιο πλούσιο
Δεν πρόκειται για το ποσό των κιλών του κρέατος που τρως, ούτε για τις πόσες φορές θα πάει κανείς στην πλαζ, ούτε για τα εισαγόμενα προϊόντα πολυτελείας που μπορεί κάποιος να αγοράσει με τον σημερινό του μισθό. 
Σημασία έχει το πως θα νιώθει το άτομο πιο πλούσιο εσωτερικά και πιο υπεύθυνο. 

Ο άνθρωπος της χώρας μας γνωρίζει πως η ένδοξη εποχή που του έλαχε είναι μια εποχή θυσιών, και την ξέρει τη θυσία. Οι πρώτοι βαφτίστηκαν στην πείρα της στη Σιέρρα Μαέστρα, ύστερα τη γνωρίσαμε σ’ ολόκληρη τη Κούβα. 
Η Κούβα είναι η πρωτοπόρος της Λατινικής Αμερικής και επειδή έχει αυτή την πρωτοποριακή θέση και επειδή αντιπροσωπεύει την αληθινή λευτεριά για τις μάζες της Λατινικής Αμερικής, οφείλει να κάνει θυσίες. Στο εσωτερικό της χώρας οι ιθύνοντες πρέπει να εκπληρώνουν τον προορισμό τους των πρωτοπόρων, και πρέπει να το πούμε με κάθε ειλικρίνεια πως, σε μια αληθινή επανάσταση στην οποία προσφέρεις τα πάντα χωρίς καμιά υλική ανταπόδοση, το έργο του επαναστάτη είναι ταυτόχρονα υπέροχο και αγωνιώδες. 

Επιτρέψτε μου να το πω, με τον κίνδυνο να φανώ γελοίος, πως ο αληθινά αυθεντικός επαναστάτης καθοδηγείται από μεγάλα αισθήματα γενναιοφροσύνης και είναι αδύνατο να φανταστείς έναν αυθεντικό επαναστάτη χωρίς αυτή την ιδιότητα.
Ίσως αυτό να είναι ένα από τα μεγάλα δράματα του ιθύνοντος που πρέπει να συνδυάζει ένα παθιασμένο ταμπεραμέντο με μια ψυχρή εξυπνάδα (και να παίρνει οδυνηρές αποφάσεις χωρίς να συσπάται ένας μυς του προσώπου του). 
Οι επαναστάτες μας της πρωτοπορίας οφείλουν να εξιδανικεύσουν αυτή την αγάπη του λαού, να την κάνουν τον πιο ιερό τους σκοπό, μοναδικό και αδιαχώριστο. 
Δεν μπορούν να χρησιμοποιούν την ευαισθησία τους στο ίδιο επίπεδο με τους άλλους ανθρώπους.

Ο προλεταριακός διεθνισμός είναι ένα καθήκον
Οι ιθύνοντες της επανάστασης έχουν παιδιά που στα πρώτα τους ψελλίσματα δεν μαθαίνουν το όνομά τους και γυναίκες που είναι κι αυτές επίσης ταγμένες στο θρίαμβο της Επανάστασης. 
Το περιβάλλον των φίλων ανταποκρίνεται ακριβώς σε κείνο των συντρόφων της Επανάστασης. 
Έξω απ’ αυτήν δεν υπάρχει ζωή, 
κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες πρέπει να έχεις πολύ ανθρωπιά και μεγάλη συναίσθηση της δικαιοσύνης και της αλήθειας για να μην πέσεις σ’ έναν υπερβολικό δογματισμό, σ’ ένα ψυχρό σχολαστικισμό, και να μην απομονωθείς από τις μάζες.
Πρέπει να αγωνίζεσαι καθημερινά ώστε, αυτή η αγάπη για την ανθρωπότητα, να εκδηλώνεται θετικά και να χρησιμεύει σαν παράδειγμα και σαν κίνητρο. 

Ο επαναστάτης – μέσα στο Κόμμα του – ιδεολογική κινητήρια δύναμη της επανάστασης, καταναλώνεται σ’ αυτή την αέναη προσπάθεια που δεν τελειώνει παρά με τον θάνατο, εφ’ όσον η οικοδόμηση του σοσιαλισμού δεν ολοκληρωθεί σ’ όλο τον κόσμο.
Αν η επαναστατική του δραστηριότητα χαλαρώσει μια φορά τις προσπάθειες που απαιτούν ταχεία διεκπεραιώσει στην τελική κλιμάκωση και αν ξεχάσει τον προλεταριακό διεθνισμό, η Επανάσταση που διευθύνει παύει να είναι μια κινητήρια δύναμη και βουλιάζει σε μια άνετη αποχαύνωση, που εκμεταλλεύονται οι προαιώνιοι εχθροί μας, οι ιμπεριαλιστές, κερδίζοντας τότε έδαφος. 
Ο προλεταριακός διεθνισμός είναι ένα καθήκον, αλλά είναι επίσης και μια επαναστατική αναγκαιότητα. Αυτό μαθαίνουμε στο λαό μας.

Οι κίνδυνοι του δογματισμού και οι αδυναμίες μας
Είναι σίγουρο πως η παρούσα κατάσταση περικλείει κινδύνους.
 Όχι μόνο εκείνον του δογματισμού, όχι μόνο του να σκληρύνουν οι σχέσεις μας με τις μάζες κατά τη διάρκεια της μεγάλης προσπάθειας, αλλά και το να υποπέσουμε σε αδυναμίες. 
Ένας άνθρωπος που αφιερώνει τη ζωή του ολόκληρη στην Επανάσταση δεν μπορεί να απασχολείται με τη σκέψη για το τί λείπει στο παιδί του, για τα χαλασμένα του παπούτσια και για τα στοιχειώδη πράγματα που στερείται η οικογένειά του. 
Αν αφήσει τον εαυτό του να βασανίζεται απ’ αυτές τις σκέψεις δημιουργεί ένα έδαφος ευνοϊκό για την ανάπτυξη της φθοράς.
Υποστηρίξαμε πάντα, πως τα παιδιά μας πρέπει να έχουν τα ίδια πράγματα με τα άλλα παιδιά, αλλά και πως πρέπει να στερούνται επίσης αυτά που τα άλλα παιδιά στερούνται. 
Η οικογένειά μας πρέπει να το καταλάβει και ν’ αγωνιστεί γι’ αυτό. Η Επανάσταση γίνεται δια μέσου του ανθρώπου, αλλά πρέπει κι αυτός να σφυρηλατεί, μέρα με τη μέρα, το επαναστατικό του πνεύμα. Έτσι προχωρούμε. 
Επί κεφαλής της μεγάλης πορείας – δεν ντρεπόμαστε να το πούμε- περπατάει ο Φιντέλ, πίσω του ακολουθούν τα καλύτερα στελέχη του Κόμματος και αμέσως μετά, τόσο κοντά που αισθάνεσαι την τεράστια δύναμή του, έρχεται το σύνολο του λαού που περπατάει σταθερά προς τον κοινό σκοπό. 
Αποτελείται από άτομα που απόκτησαν τη συνείδηση του τι πρέπει να πράξουν, από ανθρώπους που αγωνίζονται να βγουν από το βασίλειο της ανάγκης και να μπουν σε κείνο της λευτεριάς.
Αυτή η τεράστια μάζα, υπακούει, πειθαρχεί, ανταποκρίνεται σε μια ανάγκη κατανοητή απ’ όλους, δεν είναι πια ένα πλήθος διασκορπισμένο, διαλυμένο στο κενό, μέσα στο οποίο προσπαθεί ο καθένας, με οποιοδήποτε μέσο, να βρει ένα στήριγμα για το αβέβαιο μέλλον, σε μια λυσσασμένη διαμάχη με τους όμοιούς του. 
Ξέρουμε πως έχουμε να κάνουμε ακόμη θυσίες και πως πρέπει να πληρώσουμε για την ηρωική μας υπόσταση του πρωτοποριακού έθνους. Εμείς οι άλλοι, οι ιθύνοντες, πρέπει να πληρώσουμε, για να έχουμε το δικαίωμα να λέμε πως είμαστε οι πρωτοπόροι του λαού που βρίσκεται επικεφαλής της Λατινικής Αμερικής
Πληρώνουμε όλοι, κανονικά, το μερτικό μας στις θυσίες, έχοντας την επίγνωση πως θα ανταμειφθούμε με την ικανοποίηση πως εκπληρώσαμε το καθήκον μας και πως προχωρήσαμε όλοι μαζί προς τον καινούργιο άνθρωπο που εμφανίζεται στον ορίζοντα.
Επιτρέψτε μου κάποια συμπεράσματα.
Εμείς οι σοσιαλιστές, είμαστε πιο ελεύθεροι γιατί είμαστε πιο πλούσιοι και είμαστε πιο πλούσιοι γιατί είμαστε πιο ελεύθεροι. Ο σκελετός της απόλυτης λευτεριάς μας είναι έτοιμος. Δεν του λείπει παρά η σάρκα και τα ενδύματά του, θα τα δημιουργήσουμε.
Η λευτεριά μας και το ψωμί μας έχουν το χρώμα του αίματος και είναι διογκωμένα από θυσίες. Η θυσία μας, είναι ενσυνείδητη, αυτό είναι το τίμημα της λευτεριάς που οικοδομούμε. 
Ο δρόμος είναι μακρύς και εν μέρει άγνωστος. Ξέρουμε το στόχο μας. Εμείς οι ίδιοι θα φτιάξουμε τον άνθρωπο του ΧΧΙου αιώνα. Θα σφυρηλατηθούμε στην καθημερινή δράση δημιουργώντας τον καινούργιο άνθρωπο με μια νέα τεχνική. 
Η προσωπικότητα παίζει το μεγάλο ρόλο της κινητήριας και κατευθυντήριας δύναμης από τη στιγμή που ενσαρκώνει τις πιο υψηλές αρετές και τις προσδοκίες του λαού ακολουθώντας σταθερά το δρόμο της.
Εκείνη που ανοίγει το δρόμο, είναι η ομάδα της πρωτοπορίας, οι καλύτεροι ανάμεσα στους καλούς, το Κόμμα. 
Το βασικό υλικό του έργου μας είναι η Νεολαία. Σ’ αυτήν τοποθετούμε όλες μας τις ελπίδες και την ετοιμάζουμε για να πάρει τη σημαία από τα χέρια μας.
Αν αυτή η επιστολή φωτίζει κάτι, θα ‘χει εκτελέσει τον προορισμό της. Δεχθείτε τον χαιρετισμό μου, ευλογημένο σαν χειραψία ή σαν ένα «Άβε Μαρία».
Patria o Muerte! Πατρίδα η Θάνατος!

Oι εμφάσεις στο κείμενο του: Viva La Revolucion

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Οι μαθητές Αποφασισμένοι να διεκδικήσουν το Σχολείο και τη Ζωή που τους Αξίζει


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

Μαθητική κινητοποίηση στις 30 Οκτώβρη

Σε κινητοποίηση στις 30 Οκτώβρη, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, με τους μαθητές να δηλώνουν αποφασισμένοι να διεκδικήσουν το σχολείο και τη ζωή που τους αξίζει, ενάντια στις ελλείψεις και στο νέο λύκειο που ετοιμάζεται.
Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων η Συντονιστική Επιτροπή στο κάλεσμά της:
«Από τώρα σε κάθε σχολείο συζητάμε, παίρνουμε αγωνιστικές πρωτοβουλίες με συναυλίες, κλεισίματα δρόμων κ.ά. Την 28η Οκτωβρίου παίρνουμε πάνω μας τις σχολικές γιορτές. Δεν ξεχνάμε τι θα πει φασισμός, δεν ξεχνάμε τα διδάγματα της ιστορίας του λαού μας. Παράλληλα, εκλέγουμε αγωνιστικά 5μελή - 15μελή και ετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη μαθητική πορεία στις 30 Οκτώβρη!
Οργανώνουμε - συντονίζουμε τον αγώνα μας σε όλα τα σχολεία γιατί:
...για ακόμα μια χρονιά καταργούν ειδικότητες και τομείς στα ΕΠΑΛ.
...τα σχολεία μας δεν έχουν τα απαραίτητα για να λειτουργήσουν... Λείπουν καθηγητές, αναλώσιμα, υποδομές, τα εργαστήρια είναι απαρχαιωμένα ή ανύπαρκτα, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία δεν λειτουργούν.
...δεν δεχόμαστε το σχολείο - εξεταστικό κέντρο, της παπαγαλίας και των σκόρπιων γνώσεων.
...δεν πάει άλλο οι γονείς μας να πληρώνουν ένα σκασμό λεφτά για φροντιστήρια, ακόμα και για τη λειτουργία των σχολείων μας.
...δεν πάει άλλο να τρελαινόμαστε όλη μέρα μέσα σε ένα ατέλειωτο τρεχαλητό από το σπίτι στο σχολείο και μετά στο φροντιστήριο.
...το μέλλον μας δεν χωράει στις ουρές της ανεργίας, στις ακριβές σπουδές και στη δουλειά χωρίς δικαιώματα.
...η κατάσταση που ζούμε στο σπίτι είναι εκρηκτική, με τους γονείς μας να κοιτάνε κάθε μέρα τι θα κόψουν για να τα βγάλουμε πέρα.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά... η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοσχέδιο που κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο, με περισσότερες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου από νωρίτερα, ακόμα πιο εξοντωτικό για εμάς και τις οικογένειές μας, που βάζει περισσότερα εμπόδια στο δικαίωμά μας στη μόρφωση, που μας βάζει σε ένα ατέλειωτο κυνήγι των "SOS". Ούτε να το σκέφτονται! Δεν θα περάσει!
Ολοι οι μαθητές τώρα μια γροθιά, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά!».

Σοβαρευτείτε και Aρχίστε να Ψάχνετε:

Ψάχνοντας στο f/b Βρήκα μια Ανάρτηση και Σας την παρουσιάζω 
Διαβάστε τη:

Τώρα για να πω την αλήθεια πολιτικός αναλυτής δεν είμαι, αλλά ούτε και εκπρόσωπος τύπου του ΚΚΕ. 
Όμως μια στοιχειώδη νοημοσύνη πιστεύω την έχω και διαβάζοντας και ακούγοντας τι γίνεται γύρω μου απορώ με το πόσο κοντόφθαλμοι είναι οι άνθρωποι. 

Τσακωνόμαστε για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και κορδώνεται ο Σφύριζα για την προοδευτικότητα του και ευκαιρίας δοθείσης αμολάει και μελάνι για να μαυρίσει το ΚΚΕ, γιατί πάρτε το χαμπάρι από παντού και από τους πάντες το ΚΚΕ είναι ο στόχος, ότι και καλά είμαστε οπισθοδρομικοί, γιατί μόνο εμάς φοβούνται. 

Τους καθαρούς φοβάσαι και όχι τους λοιπούς κατεργαραίους. 

Και κανείς σας δεν σκέφτεται ότι οι αλήτες, έχουν ξεσκίσει τις συντάξεις, έχουν ξεσκίσει τους ΑΜΕΑ, έχουν ξεσκίσει μια ολόκληρη χώρα με ανεργία, μισθούς πείνας, επιδόματα της πλάκας, κανείς σας δεν σκέφτεται ότι τσάμπα σπουδάζεται τα παιδάκια σας και αγκομαχάτε για αυτά, στα σκουπίδια θα πάνε όλοι οι κόποι σας.
Να μην αναλύσω κι αυτόν τον κωλονόμο που δίνει δικαίωμα σε ένα δεκαπεντάχρονο να αλλάξει φύλλο......
Σοβαρευτείτε και αρχίστε να ψάχνετε σοβαρά το πολιτικό σκηνικό της χώρας μας. 

Δανείζομαι τα παρακάτω από το άρθρο του Ν.Μπογιόπουλου και είναι – μερικά μόνο – από όσα αντηλλάγησαν μεταξύ των εκπροσώπων της κυβέρνησης και των εκπροσώπων της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην τελευταία συνεδρίαση της Βουλής σε επίπεδο Ολομέλειας.

Είσαι συκοφάντης». «Εσύ ήσουν συνεργάτης του Γεωργαλά». «Εσύ είσαι φασιστοειδές». «Δεν με εκπλήσσει η χυδαιότητά σου». «Είστε πιστόλια εγκληματικής ομάδας». «Εσείς είστε ρόμπες». «Είστε επί πληρωμή βλάκες και εκπρόσωποι συμφερόντων». «Κι εσύ είσαι τζάμπα μάγκας». «Πέστε μας για εκείνο το εκατομμύριο στο Λονδίνο». «Εσείς με τον τρόπο που έχετε μαζέψει τα λεφτά σας, προσέξτε». «Είστε ατζέντηδες επιχειρηματιών». «Κι εσύ κρύβεσαι πίσω από τις φούστες του κυρίου Τσίπρα»."
Κάτι θα έπρεπε να σας λέει αυτό, ρε πούστη μου. Κάτι θα έπρεπε να σας λέει επιτέλους και να σας κάνει να αρχίσετε να σκέφτεστε .
Απ τα σχόλια:
Σχόλια
Μαή Παπαγεωργίου Μην πω τιποτε για το μερισμα και τις επενδυσεις του κωλου που δεν θα μπορουμε να διαχειριστουμε .

Διαχείριση
Βασιλική Παπαθανασίου Οι ανταλλαγές ύβρεων είναι για το "θεαθήναι"... Μια χαρά συμφωνούν όλοι τους στις αντιλαικες πολιτικές που τσακιζουν τις ζωές μας, για τα κέρδη των αφεντικών τους...

Διαχείριση
Μαή Παπαγεωργίου Ναι , αλλα γιατι οι ανταλλαγες αυτές δεν εμπλέκουν και το ΚΚΕ ;; Γιατί δεν λένε σε κάποιον βουλευτη του ΚΚΕ , ξερουμε πως έκανες την περιουσια σου ;;; Γιατι δεν εχουν να πουν κατι που να δημιουργει σκανδαλο και παρανομια τρίτο μου

Διαχείριση
Μαή Παπαγεωργίου Η κυβέρνηση γονατίζει με περικοπές και φόρους το λαό. Σκέτη κοροϊδία το «κοινωνικό μέρισμα» που υπόσχεται στα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα
Στο προσχέδιο που κατατέθηκε χτες στη Βουλή, ενσωματώνεται το σύνολο των αντιλαϊκών μέτρων και των τριών μνημονίων, ε
νώ αρχίζουν να «τρέχουν» και μέτρα όπως η κατάργηση του μικρότερου ΦΠΑ σε νησιά του Αιγαίου, η κατάργηση όλων των άλλων επιδομάτων για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης κ.ά.
Μεγάλες περικοπές προβλέπονται για την Ασφάλιση, την Περίθαλψη και τη λεγόμενη «κοινωνική προστασία». Η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ θα περικοπεί κατά 226 εκατ. ευρώ, όταν και φέτος ήταν μειωμένη κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2016. Κατά 350 εκατ. ευρώ είναι μειωμένα και τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση των νοσοκομείων σε σχέση με το 2017.
Παράλληλα απογειώνεται η φοροληστεία του λαού, καθώς οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι προβλέπονται αυξημένοι κατά 1 δισ. ευρώ περίπου σε σχέση με φέτος.

Μαή Παπαγεωργίου Και θέλουν και τα αποθεματικά των δήμων τα καθίκια. Απο τους δικούς μας δημους θα πάρουν τα ........ αντε δεν τα λέω . Κρατιέμαι
Διαχείριση
Λινα Δρανοβαλη Τον πρώτο ρόλο διαστρέβλωσης παίζουν τα ΜΜΑποβλακωσης, είδες εσύ και όλοι σας, ή ακούσατε ότι χθες ήταν χιλιάδες συνταξιούχοι στο δρόμο διεκδικώντας τον ιδρώτα και το αίμα που τους έκλεψαν τόσα χρόνια!!! Απλά τα ζώα (συγνώμη από τα ζώα ) τούς πιστεύουν ότι θα είναι οι σωτήρες του . Φυσικά φταιει τό ΚΚΕ γιατί τους άνοιγει τα μάτια !!!! Καλό μεσημέρι !!!




Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

kε Τσίπρα θα τελειώσετε την εκτροπή του Αχελώου ;;

«Στα μπλόκα που θα ξαναστήσουμε, αυτή η διεκδίκηση, την οποία ξεκινήσαμε πριν από 40 χρόνια, θα είναι, πάλι,  ψηλά στην αγωνιστική ιεράρχησή μας»
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ - ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ - ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ - ΤΡΙΚΑΛΩΝ:
Από το πρόσφατο αγροτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα
«Οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων των νομών Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Αγροτικοί Σύλλογοι Μαγνησίας καταγγέλλουμε την απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να ακυρώσει την ολοκλήρωση των έργων εκτροπής του Αχελώου.

Με την απόφασή της αυτή, η κυβέρνηση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τις αγωνιώδεις προσπάθειες των μικρομεσαίων αγροτών και κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας να παραμείνουν στην αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή, εξασφαλίζοντας το ψωμί των οικογενειών τους. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σήμερα το υδατικό έλλειμμα της Θεσσαλίας ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού το χρόνο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν, ήδη, πολύ σοβαρά προβλήματα στην αναγκαία άρδευση των καλλιεργειών.

Η ολοκλήρωση των έργων εκτροπής του Αχελώου, σε συνδυασμό με τη βελτίωση του υπάρχοντος αρδευτικού δικτύου και τη χρησιμοποίηση των τεχνικών εξοικονόμησης νερού, θα έδινε λύση σ’ αυτό το πρόβλημα, συμβάλλοντας στην αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της περιοχής μας, στην κάλυψη των σύγχρονων διατροφικών αναγκών του λαού μας, στη μείωση του αγροτικού εμπορικού ελλείμματος της χώρας μας και, ταυτόχρονα, θα τροφοδοτούσε με φτηνές πρώτες ύλες την τοπική βιομηχανία, (εκκοκκιστήρια, εργοστάσια μεταποίησης τροφίμων, μονάδες επεξεργασίας ζάχαρης, σιτηρών, τυποποίησης οσπρίων κ.ά.)

Χωρίς πρόσθετο νερό από τον Αχελώο στη διψασμένη Θεσσαλία και με δεδομένα τα ζωτικής σημασίας προβλήματα που δημιουργεί η ΚΑΠ της ΕΕ, τα απανωτά μνημόνια και τα άλλα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα των κυβερνήσεων, οι μικρομεσαίοι αγροτοκτηνοτρόφοι της περιοχής μας δεν μπορούν να συνεχίσουν να παράγουν και γρήγορα θ’ αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την αγροτοκτηνοτροφική απασχόληση και να πουλήσουν, "για ένα κομμάτι ψωμί", τη γη και το βιός τους στους μεγαλοαγρότες και τους επιχειρηματικούς ομίλους που καιροφυλακτούν να τους τα πάρουν.

Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι το τεράστιο υδατικό έλλειμμα της Θεσσαλίας θα καλυφθεί από κάποια μικροέργα που θα προωθηθούν 
- το ίδιο ισχυρίζεται σε ανακοίνωσή του και ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ - 
 μόνο ως κοροϊδία κατάμουτρα σε βάρος των μικρομεσαίων αγροτών και κτηνοτρόφων μπορούμε να το εκλάβουμε. Αυτά τα μικροέργα είναι μεν αναγκαία, αλλά με κανένα τρόπο δεν αποτελούν τη λύση για το μεγάλο πρόβλημα της άρδευσης.

Η ακύρωση της εκτροπής του Αχελώου δεν είναι θέμα "άγνοιας", ή "λάθους" από τη μεριά της κυβέρνησης. Πρόκειται 
για συνειδητή πολιτική επιλογή που συνδέεται άμεσα με την Κοινή Αγροτική Πολιτική της ΕΕ, η οποία, με κάθε μέσο και με όλα τα μέτρα που λαμβάνει, προωθεί τη συγκέντρωση της γης και της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής της χώρας μας στα χέρια λίγων μεγαλοαγροτών κι επιχειρηματικών ομίλων, που συνεπάγεται μαζικό ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτοκτηνοτρόφων.

Ταυτόχρονα, συμβαδίζει με τις συμφωνίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για αύξηση των εισαγωγών αγροτικών προϊόντων από τρίτες χώρες προς τις κοινοτικές, σε αντάλλαγμα της απρόσκοπτης εξαγωγής κοινοτικών βιομηχανικών εμπορευμάτων.

Άλλωστε, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν και παραμένει το κόμμα που, όχι μόνο είχε πάντα σταθερή και καθαρή θέση κατά της εκτροπής του Αχελώου 
- σ’ αυτό το ζήτημα δεν υπήρξε ποτέ και καμιά "πολιτική κολοτούμπα" του - 
αλλά ήταν κι αυτό που πολεμούσε με τη μεγαλύτερη λύσσα την ολοκλήρωση των έργων.
 Μάλιστα, τοπικά στελέχη του είχαν δηλώσει πως τα έργα, που έχουν γίνει μέχρι τώρα και κόστισαν πάρα πολλά χρήματα στον ελληνικό λαό, πρέπει να γκρεμιστούν! 

Η εγκατάλειψη της ολοκλήρωσης της εκτροπής του Αχελώου δεν θα έχει βαριές επιπτώσεις και μη αναστρέψιμες συνέπειες μόνο για τους μικρομεσαίους αγρότες, αλλά και για τα άλλα λαϊκά στρώματα που ζουν στα χωριά και στις πόλεις της Θεσσαλίας, καθώς:
Στερεί από τους κατοίκους των μεγάλων θεσσαλικών πόλεων τη δυνατότητα να έχουν το πόσιμο νερό που χρειάζονται, αφού αυτό που υπάρχει σήμερα δεν φτάνει για την κάλυψη των αναγκών τους.

Εντείνει την περιβαλλοντική υποβάθμιση της Θεσσαλίας, που, λόγω της υφιστάμενης λειψυδρίας, είναι, ήδη, πολύ μεγάλη, καθώς θα υπάρξουν ακόμα περισσότερες βλάβες σε όλα τα οικοσυστήματα της περιοχής μας, με αυξανόμενο τον κίνδυνο ερημοποίησης. 
Ο ισχυρισμός του ΣΥΡΙΖΑ, και των άλλων πολέμιων του Αχελώου, ότι πρόκειται για "φαραωνικού τύπου" έργα που θα δημιουργήσουν πρόσθετο περιβαλλοντικό πρόβλημα, αποτελεί προσπάθεια ανατροφής της πραγματικότητας.
Αυξάνει την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας μας, στερώντας της τη δυνατότητα αξιοποίησης του υδροδυναμικού της περιοχής μας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. 

Προειδοποιούμε την κυβέρνηση ότι το οργανωμένο αγροτικό κίνημα της μικρομεσαίας αγροτιάς δεν πρόκειται να κάνει πίσω από την αγωνιστική διεκδίκηση ολοκλήρωσης των έργων εκτροπής του Αχελώου. 
Στα μπλόκα που θα ξαναστήσουμε, αυτή η διεκδίκηση, την οποία ξεκινήσαμε πριν από 40 χρόνια, θα είναι, πάλι, ψηλά στην αγωνιστική ιεράρχησή μας.

Καλούμε όλους τους μικρομεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους να δώσουμε μια πρώτη, άμεση απάντηση στην απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να "τελειώσει τον Αχελώο", με την μαζική και δυναμική συμμετοχή μας στο πανθεσσαλικό συλλαλητήριο στη Λάρισα, που διοργανώνουμε μαζί με τον Εργατικό Κέντρο Λάρισας, εργατικά σωματεία, αγροτικούς συλλόγους κι άλλους μαζικούς φορείς από τους τέσσερις θεσσαλικούς νομούς, την ημέρα της ομιλίας του πρωθυπουργού, Αλ.Τσίπρα, στο "αναπτυξιακό συνέδριο Θεσσαλίας", το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 10 και 11 Οκτώβρη.

Οι μικρομεσαίοι αγροτοκτηνοτρόφοι, - όπως και οι εργάτες, και οι μικροί ΕΒΕ - δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα καλό από τη "δίκαιη ανάπτυξη" την οποία διαλαλεί η κυβέρνηση στα "αναπτυξιακά συνέδρια" που οργανώνει, αυτό το διάστημα, σ’ όλη τη χώρα, με στόχο να εξωραΐσει τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική της.

Αυτή η ανάπτυξη εξυπηρετεί, αποκλειστικά, τα συμφέροντα των αντιπάλων μας: Των μεγαλοαγροτών και των επιχειρηματικών ομίλων που θέλουν ν’ αρπάξουν τις περιουσίες μας, των εμποροβιομηχάνων και των πολυεθνικών που απομυζούν το μόχθο μας, των τραπεζιτών που μας χρεώνουν ως το λαιμό κι ορμούν να κατασχέσουν τα χωράφια και τα σπίτια μας.

Για μας τους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους θα φέρει κι άλλα πολλά προβλήματα, οδηγώντας μας γρηγορότερα στον Καιάδα του ξεκληρίσματος, της φτώχειας και της εξαθλίωσης.

Όλοι στη μάχη για την ολοκλήρωση των έργων εκτροπής του Αχελώου.

Όλοι στον αγώνα για μια εντελώς διαφορετική αγροτική ανάπτυξη, κόντρα στις κατευθύνσεις της ΚΑΠ της ΕΕ και στα μεγάλα επιχειρηματικά κέρδη, υπέρ των συμφερόντων των μικρομεσαίων αγροτοκτηνοτρόφων, προς όφελος του ελληνικού λαού. 

Όλοι στο πανθεσσαλικό συλλαλητήριο στη Λάρισα».

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

,,εύκολο είναι ναρθεις, το δύσκολο είναι να μείνεις,,

,,Εγώ, 
το διακόπτη που άναψε την ερώτηση κι απάντησα με τη ζωή μου. 
Εικοσιπέντε χρόνια μετά ξέρω πως 
ήταν η Ρόζυ,,
**************
«Τι θέλει αυτή εδώ;»


Φτάνω στην είσοδο. Ένας πάγκος, δυο γυναίκες, η μία νεότερη, η άλλη λίγο πιο πάνω από τα χρόνια μου. Κοντοστέκομαι. Αμηχανία. Βλέπεις δεν μπορώ να κρυφτώ, άτιμο πράγμα η δημόσια μούρη, και δεν το θέλω. «Εισιτήριο;» ρωτάω.


Σούρουπο Σεπτέμβρη του 1992. Στη δημοσιογραφική πιάτσα συζητάνε με υποδόριο χιούμορ την ευάριθμη, από πλευράς συμμετοχής κόσμου, «νεκρανάσταση» του Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Πανεπιστημιούπολη. Άλλοι πάλι λένε πως ο κόσμος είναι πιο πολύς απ’ αυτόν που αναμενόταν. Η Αλέκα έχει ήδη κάτσει απέναντί μου στην πολυθρόνα του “Ψηλά τα Χέρια” . 
Το βρώμικο 89, ο Κοσκωτάς, τα «γουνάκια» , η αισθητική της Αυριανής, το 13ο, το 14ο… 
Αποφασίζω να πάω στο φεστιβάλ. 
Διαλέγω να πάω μόνη μου για να δω και ν’ ακούσω χωρίς να …εκθέσω κανέναν.

Φτάνω στην είσοδο. Ένας πάγκος, δυο γυναίκες, η μία νεότερη, η άλλη λίγο πιο πάνω από τα χρόνια μου. Κοντοστέκομαι. Αμηχανία. Βλέπεις δεν μπορώ να κρυφτώ, άτιμο πράγμα η δημόσια μούρη, και δεν το θέλω.

«Εισιτήριο;» ρωτάω. 
«Περάστε , δημοσιογράφος είστε» λέει η μεγαλύτερη, ψελλίζοντας κι ένα «από πού;». 
Εννοούσε από ποιο μέσο. Τώρα ούτε εγώ θυμάμαι καλά καλά, μετά την παταγώδη αποχώρηση απ’ το mega, την επανάκαμψη στην ΕΡΤ, το FLASH, το Σκάι. Επαγγελματικά κουλουβάχατα σε αναμοχλευτικούς καιρούς. 
«Από πουθενά» απαντάω. «Από μόνη μου». Προχωράω. Έχουν πυκνώσει κάποιοι παράξενοι νεολαίοι. 
Ευγενείς, αγόρια και κορίτσια λιγότερα, και τ’ αυτί μου πιάνει ένα «τί θέλει αυτή εδώ;». 
Δεν ξέρω ποιος και αν απάντησε.

Περπάτησα με ευκολία. Όλα χειροποίητα. Πάγκοι, πανό, κόσμος αραιός. Με πλησιάζει μια γιαγιά. Μαζί με δυο-τρείς νεότερες, απ’ αυτές που λατρεύω να βλέπω στις διαδηλώσεις, εκδηλώσεις και φεστιβάλ του κόμματος, και κάθε μα κάθε φορά να ξορκίζω κάθε κακό που έρχεται με τα γεράματα και να εύχομαι να τους μοιάσω στα κότσια. 

«Κι εσύ εδώ; Αμ το λεγα γω ότι αυτή δεν μπορεί, σα δικιά μας ακούγεται. Και ξέρεις το ψέμα φαίνεται στη μούρη. Κι είναι καλύτερη απ’ την τηλεόραση». Στο φεστιβάλ της ΚΝΕ, σ’ αυτό το ηρωϊκά αμήχανο, μια γιαγιά έσπασε την επιφύλαξη και την παγωμάρα, αλλά κυρίως μ’ έναν τρόπο μαγικό έβγαλε απ’ τα μάτια που με περιεργαζόντουσαν, και γιατί όχι με παρακολουθούσαν, την καχυποψία που γεννούσε η ιδιότητα, η μέρα, ο τόπος, η ιστορία, η ώρα και η στιγμή.

Πέρασαν χρόνια και την ερώτηση 
«τί θέλει αυτή εδώ» μου την αποκρυπτογράφησε συντρόφισσα που δουλεύαμε πολλά χρόνια στη βουλή μαζί κι από σύμπτωση ήταν αυτή η ίδια και τότε, και το 2000 που έχουμε ορκιστεί βουλευτές και με υποδέχεται ζεστά, όταν περνάω τρέμοντας από συγκίνηση την πόρτα των γραφείων του κόμματος. 
Τότε είχε αναρωτηθεί ακριβώς αυτό. Το 2000 μου το θύμισε και με ξεψάρωσε όταν αναρωτιόμουν εγώ για άλλα, πολύ ευκολότερα από το πρώτο βήμα.

Πολλοί θυμούνται τη ΔΕΗ και την εικοσάλεπτη διακοπή του ρεύματος στο φεστιβάλ του 92.
 Εγώ, 
το διακόπτη που άναψε την ερώτηση κι απάντησα με τη ζωή μου. 
Εικοσιπέντε χρόνια μετά ξέρω πως 
ήταν η Ρόζυ.