Θεωρήστε ολες σας τις δραστηριοτητες online ειτε ενεργητικες ειτε και παθητικες (π.χ. εχω στην τσεπη μου το κινητο) ως καταγραφομενες και αποθηκευομενες. By default AND definition.
Οτιδηποτε λιγοτερο ειναι εθελοτυφλια.
Αν θελετε να επικοινωνειτε ηλεκτρονικα με ιδιωτικοτητα, μονο μεσω κρυπτογραφησης public-private key (τυπου PGP): κρυπτογραφειτε με το public key του παραληπτη και το ξεκλειδωνει με το δικο του private key. Αν επιπλεον θελετε να "μην σηκωνονται φρυδια" στους αλγοριθμους που κανουν το monitoring τοτε πρεπει να περασετε σε στεγανογραφια - σαφως πιο δυσκολο και χρονοβορο, αλλα μονο ετσι το μηνυμα σας θα περασει απαρατηρητο ως compressed audio, image, video... Εννοειται πως εντος του "πακετου" ειναι επισης κρυπτογραφημενο για να εμφανιζεται στον αλγοριθμο ως giberish.
Ειναι αποριας αξιο πως απο την μια αγωνιουν καποιοι για τα χυμα data τους, αλλα απο την αλλη βαζουν εφαρμογες ηλεκτρονικων εκπτωτικων κουπονιών στα κινητα τους με αποτελεσμα να πουλουν μεχρι και το χρωμα του βρακιου που φορανε για 2 ευρω σκοντο σε 100 ευρω αγορων. Ιδιοφυες!
Ειναι αποριας αξιο πως απο την μια αγωνιουν καποιοι για τα χυμα data τους, αλλα απο την αλλη βαζουν εφαρμογες ηλεκτρονικων εκπτωτικων κουπονιών στα κινητα τους με αποτελεσμα να πουλουν μεχρι και το χρωμα του βρακιου που φορανε για 2 ευρω σκοντο σε 100 ευρω αγορων. Ιδιοφυες!
Καντε ενα πειραμα: γραψτε στο messenger (ιδιωτικη υποτιθεται συνομιλια, ετσι;) με καποιο φιλο σας για μια κατηγορια προϊοντος που δεν σας απασχολει γενικα και ασχοληθειτε αρκετα στην συζητηση αυτη. Παρακολουθηστε πως ξαφνικα οι διαφημισεις web-wide αφορουν σχετικα προϊοντα.
Δεν χρειαζεται να σας φυτεψουν κανενα τσιπακι μορτες μου, τα δινετε ολα χαρτι και καλαμαρι και μαλιστα με την συγκαταθεση σας - αν θελετε καντε κι αλλιως, θα βρεθειτε πιο απομονωμενοι και απο την καλυβα του μπαρμπα-Θωμα, αφου δεν θα μπορειτε να χρησιμοποιησετε μιση διαδικτυακη υπηρεσια ή εφαρμογη στο κινητό σας.
Το ζητημα ειναι εξοχως πολιτικο και η λυση του επισης. Θα πρεπει καποια στιγμη να ανεβει στην κεντρικη πολιτικη σκηνη η διαχειριση των δεδομενων απο ιδιωτικες εταιρειες που ελεω (quasi)μονοπωλιου επιβαλλουν την αρπαγη τους με "forced" συναινεση.
Η συζητηση θα πρεπει να επεκταθει σε ο,τι αφορα την επιβολη "standards" που δεν ελεγχονται απο και δεν αναφερονται στην κοινωνια στο περιεχομενο που διακινειται μεσω ιδιωτικων μεν πλατφορμων που ομως ειναι πλεον ubiquitary και αποτελουν επεκταση (και εν πολλοις αυτη την χρονια των lockdown αντικατασταση) του Δημοσιου Χωρου.
Χρησιμοποιουνται φαρμες κλωνων για την επιβολη του ενος ή του αλλου περιεχομενου και την σιωπηση του αντιθετου και ολα αυτα μεσα απο μια σκοτεινη *εμπορικη* διαδικασια.
Δυστυχως η ελληνικη πολιτικη σκηνη ειτε αγνοει πληρως το προβλημα ειτε δεν το αναγνωριζει - μη αντιλαμβανομενη τον αντικτυπο στην κοινωνια που μετασχηματιζεται κατω απο την μυτη της μεσα απο την 4η βιομηχανικη επανασταση.
Ρωτηστε τον τοπικο σας βουλευτη που εκλεξατε να σας μιλησει για big data. Αν κοιταει απλανως τον τοιχο... καταλαβατε.